Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-14, 20:55
  #13
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Anser du att dessa folkgrupper tillhör en lägre stående ras som kan diskrimineras pga detta? Om inte, nej, då är du inte rasist.
Citera
2017-11-14, 21:02
  #14
Medlem
StenSaxPungs avatar
Ja om du per automatik hatar en människa för att den råkar komma från ett visst land så är du nog lagd åt det (korkade) hållet.
Citera
2017-11-14, 21:04
  #15
Medlem
Ratozs avatar
Alla vita män är rasister då vi har rasismen som en del av vårat innre patrialkala väsen.

Bara genom att dö ut kan vi göra bot för våra förfäders synder.
Citera
2017-11-14, 21:21
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zecht1
Mina upplevelser med dessa folkgrupper har ställt till det för mig,... bestulen på pengar och en hel del dåliga minnen.

Det är inte så att jag på något sätt aktivt försöker skada någon som tillhör dessa "folkgrupper", bara det att jag absolut inte tål att prata, jobba eller ha något att göra med de.

Kände som dig ett tag. Men träffade sedan folk ute i arbetslivet som gjorde mig positivt överraskad.
Bland de trevligaste och hjälpsamma människor jag träffat ute i arbetslivet är människor med utländskt påbrå. Hårt arbetande folk som absolut inte lägger sitt folks skuld på deras axlar.
Därför menar jag på att det mest rätta är att bedöma människor på individnivå.

Sen är jag inte du. Du får absolut göra ditt eget val. Men om du inte tål att interagera med folk som råkar ha annan härkomst enbart pga dina dåliga erfarenheter, så är du antingen ignorant, eller rasist.
Citera
2017-11-15, 00:44
  #17
Medlem
Ursäkta men vad är det för "otursamma upplevelser" sm kan göra att man hatar ett helt folk?

Jag blev knivhotad av en svensk i går...ahhhhh jag hatar alla svenskar.

eller?
Citera
2017-11-15, 10:36
  #18
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zecht1
Hej

Jag är ny här och har en fråga så jag hoppas att jag ställer frågan i rätt tråd.

Jag har aldrig ansett mig själv att vara rasist, men på grund av ett par otursam upplevelser så har jag kommit att riktigt hata en del folkgrupper. Så som Indier, Turkar och Saudi-Arabier.

Är man rasist då eller det här nånting annat.


Var sprang du på Saudi-Araber?
Citera
2017-11-15, 18:56
  #19
Medlem
Klart man är rasist om man inte gillar någon MENA människa. Om en svensk beter sig illa får man tycka hur myckaet illa om personen man vill, men om en arab beter sig illa får man inte tycka någonting för annars är man RASIST.
Citera
2017-11-15, 20:35
  #20
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta men vad är det för "otursamma upplevelser" sm kan göra att man hatar ett helt folk?

Jag blev knivhotad av en svensk i går...ahhhhh jag hatar alla svenskar.

eller?

Som svensk vill jag be om ursäkt för knivhotet du utsattes för igår. Jag hoppas gärningsmannen åker dit så det sjunger om det och att du får upprättelse.
Citera
2017-11-15, 20:49
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Som svensk vill jag be om ursäkt för knivhotet du utsattes för igår. Jag hoppas gärningsmannen åker dit så det sjunger om det och att du får upprättelse.

haha, nej det var en beskrivande "story" jag har inte blivit knivhotad, men däremot flertal ggr blivit utsatt för hemska, elaka och kriminella individer som just varit svenskar...men gör ju inte att jag hatar svenskar för det, får jag ju hata mig själv också.
Citera
2017-11-15, 22:22
  #22
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
haha, nej det var en beskrivande "story" jag har inte blivit knivhotad, men däremot flertal ggr blivit utsatt för hemska, elaka och kriminella individer som just varit svenskar...men gör ju inte att jag hatar svenskar för det, får jag ju hata mig själv också.

Då vill jag som svensk be om ursäkt för de brott du utsatts för av svenskar. Hoppas de får sitt straff.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback