Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Omröstning vill du se Zlatan i VM 2018?
Ja
26,99%
214 röster
Nej
73,01%
579 röster
2017-12-03, 16:09
  #229
Medlem
Mellbergans avatar
Zlatan var under Hamrén-tiden knappast egoistisk på planen. Han var tvärtom en mycket bra framspelare. Detta är ju dock något som lätt glömts bort när han även gjorde så otroligt mycket mål.

Det hela handlar också mycket om att övriga spelare inte ska försöka hitta Zlatan hela tiden utan ta egna initiativ. Lyckas dem med det skulle vi vara ett ännu bättre lag än vad vi är idag.

VM 2002 gjorde Ibra inga mål(dock var han på den tiden enbart inhoppare)
EM 2004 gjorde Ibra två mål.
Vm 2006 gjorde Ibra inga mål.
EM 2008 gjorde Ibra 2 mål.
EM 2012 gjorde Ibra 2 mål.
VM 2014 play-off mot portugal gjorde Ibra 2 mål.
Em 2016 Pay-off mot Danmark gjorde Ibra 3 mål.
EM 2016 "fixade" Zlatan in Sveriges enda mål.

Zlatan presterar alltså ofta när det väl gäller. Att byta ut honom mot Toivonen behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.
__________________
Senast redigerad av Mellbergan 2017-12-03 kl. 16:38.
Citera
2017-12-03, 16:24
  #230
Medlem
Viktigaste ÄR att denna eviga Zlatandiskussion inte får fortgå speciellt länge till.
Ha med honom eller icke bör bestämmas snarast möjligt,annars förpestas hela VM uppladdningen.
Själv märker jag inga tecken från Janne Andersson att denne är speciellt sugen på Zlatan.
Från huvudpersonen själv har kommit åtminstone dubbla uttalanden om att han ICKE ämnar deltaga i VM 2018.

Det borde vara bra med detta.
Citera
2017-12-03, 16:26
  #231
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Viktigaste ÄR att denna eviga Zlatandiskussion inte får fortgå speciellt länge till.
Ha med honom eller icke bör bestämmas snarast möjligt,annars förpestas hela VM uppladdningen.
Själv märker jag inga tecken från Janne Andersson att denne är speciellt sugen på Zlatan.
Från huvudpersonen själv har kommit åtminstone dubbla uttalanden om att han ICKE ämnar deltaga i VM 2018.

Det borde vara bra med detta.

Ja om (troligtvis) Zlatan missar VM så hoppas jag att det är sista gången han diskuteras i landslaget.

Efter detta VM vill jag inte höra hans namn igen i landslag sammanhang ( förutom tiden då han var aktiv i landslaget)
Citera
2017-12-03, 17:10
  #232
Medlem
2mass avatar
Ett bevis på att psykisk ohälsa är vanligare än någonsin - 26,40 % av befolkningen är alltså kliniskt, mentalt störda. Tråkigt, men föga förvånande. Och behandling är nog verkningslöst för dessa. Jag föreslår lobotomi.
Citera
2017-12-03, 17:26
  #233
Medlem
trattfans avatar
Vad tror ni, är Zlatans senaste instagramvideo ett tecken på att vi kommer få se honom i VM ?

https://www.instagram.com/p/BcPRIdTg...tanibrahimovic
Citera
2017-12-03, 19:29
  #234
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vad tror ni, är Zlatans senaste instagramvideo ett tecken på att vi kommer få se honom i VM ?

https://www.instagram.com/p/BcPRIdTg...tanibrahimovic

Karln har humor iallafall :P
Citera
2017-12-04, 13:20
  #235
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Ett bevis på att psykisk ohälsa är vanligare än någonsin - 26,40 % av befolkningen är alltså kliniskt, mentalt störda. Tråkigt, men föga förvånande. Och behandling är nog verkningslöst för dessa. Jag föreslår lobotomi.

73,26% av de som skriver här kan ingenting om fotboll.

Angående ditt inlägg så stämmer det in på ett gammalt ordspråk. "Som man känner sig själv, känner man amdra".
Citera
2017-12-14, 21:46
  #236
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
73,26% av de som skriver här kan ingenting om fotboll.

Angående ditt inlägg så stämmer det in på ett gammalt ordspråk. "Som man känner sig själv, känner man amdra".

Zlatan har tappat edgen. Inte ett mål på 5 inhopp. Inte ens varit nära. Helt värdelös.
Citera
2017-12-15, 01:46
  #237
Medlem
Han ser förbrukad ut.En fotgängare,en passagerare,en föredetting.
Inget underligt med det,för att vara fotbollsforward så är ju Ibrahimovic uråldrig,en gammal dammig relik.
Han har sett för jävlig ut när han spelat och spiralen har dessutom varit av nedåtgående karaktär.

Han kommer aldrig tillbaka.Även om han får spela kontinuerligt...vilket han inte kommer att få..så har han inte mer än några sporadiska mål i sig.
Citera
2017-12-15, 19:08
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Han ser förbrukad ut.En fotgängare,en passagerare,en föredetting.
Inget underligt med det,för att vara fotbollsforward så är ju Ibrahimovic uråldrig,en gammal dammig relik.
Han har sett för jävlig ut när han spelat och spiralen har dessutom varit av nedåtgående karaktär.

Han kommer aldrig tillbaka.Även om han får spela kontinuerligt...vilket han inte kommer att få..så har han inte mer än några sporadiska mål i sig.


....mot mindre bra lag glömde du tillägga :P

han kanske kommer kunna blixtra till nån gång då o då men annars håller jag med dig.

frågan jag ställt mig de senaste dagarna är om han inte kommer tillbaks till nån vidare form utan går ner sig...hur kommer man då att sammanfatta hans karriär? blir det solk i bägaren eller en parentes? jag tycker nog inte man kan bortse från det helt utan bara konstatera att han var mänsklig, han var inget lejon trots allt. pele var en puma, maradona en jaguar och zidane en tiger. zlatan får väl i detta sammanhang betecknas som en hund, om än en schäfer
__________________
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2017-12-15 kl. 19:10.
Citera
2017-12-15, 19:14
  #239
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Zlatan var under Hamrén-tiden knappast egoistisk på planen. Han var tvärtom en mycket bra framspelare. Detta är ju dock något som lätt glömts bort när han även gjorde så otroligt mycket mål.

Det hela handlar också mycket om att övriga spelare inte ska försöka hitta Zlatan hela tiden utan ta egna initiativ. Lyckas dem med det skulle vi vara ett ännu bättre lag än vad vi är idag.

VM 2002 gjorde Ibra inga mål(dock var han på den tiden enbart inhoppare)
EM 2004 gjorde Ibra två mål.
Vm 2006 gjorde Ibra inga mål.
EM 2008 gjorde Ibra 2 mål.
EM 2012 gjorde Ibra 2 mål.
VM 2014 play-off mot portugal gjorde Ibra 2 mål.
Em 2016 Pay-off mot Danmark gjorde Ibra 3 mål.

EM 2016 "fixade" Zlatan in Sveriges enda mål.

Zlatan presterar alltså ofta när det väl gäller. Att byta ut honom mot Toivonen behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.
Perioden mellan de två fetade tvingade Z till sig alla frisparkar, och inga resulterade i mål. Två djävla år utan frisparksmål!!! Sluta prata om att han presterar när det gäller. Att Sverige inte heller gjorde ett enda mål på hörnor under samma period är väl inte Z:s fel, men kanske ett symptom på en underliggande sjukdom.
Citera
2017-12-15, 19:21
  #240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Perioden mellan de två fetade tvingade Z till sig alla frisparkar, och inga resulterade i mål. Två djävla år utan frisparksmål!!! Sluta prata om att han presterar när det gäller. Att Sverige inte heller gjorde ett enda mål på hörnor under samma period är väl inte Z:s fel, men kanske ett symptom på en underliggande sjukdom.

Jag vet, jag störde mig rätt rejält på att snubben fick ta ALLA frisparkar i alla möjliga och omöjliga lägen. Även när en vänsterfot (Kongo-Kim) var mer befogad). Antar att Taco och KOngo kunnat sätta ett par strutar ala holland/argentina!

SKa faktiskt bli sjukt intressant att följa Zwede...förlåt Sverige i VM. Tror faktiskt att vi kan överraska. Gillar Jannes ledord. Som en maskin. Organiserat, alla för en och sen trygghet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback