Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-14, 13:59
  #1
Avstängd
Jag tänkte vi kunde dela med oss av namn på fotbollsspelare vi tyckte var roliga och inte bara göra det till en listtråd utan även förklara varför vi roas av dessa namn

Min Son är ett namn jag tycker är fruktansvärt roligt, han spelar i Tottenham och då jag har en son finner jag det extra kul, och jag kommer aldrig förstå hur man kan döpa sitt barn till något sånt, det hade jag aldrig gjort
Citera
2017-11-14, 14:02
  #2
Medlem
Jerry Bengtsson
Citera
2017-11-14, 14:05
  #3
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jag tänkte vi kunde dela med oss av namn på fotbollsspelare vi tyckte var roliga och inte bara göra det till en listtråd utan även förklara varför vi roas av dessa namn

Min Son är ett namn jag tycker är fruktansvärt roligt, han spelar i Tottenham och då jag har en son finner jag det extra kul, och jag kommer aldrig förstå hur man kan döpa sitt barn till något sånt, det hade jag aldrig gjort

Varför inte? Det är ju inte så att han döpts till den koreanska motsvarigheten till det, då "min son" på koreanska blir nae adeul. Tror ju knappast att hans föräldrar har koll på det svenska språket..
Citera
2017-11-14, 14:13
  #4
Avstängd
Sherberts avatar
Bast alla kategorier "Fabian Assmann", star i mal for Argentinska Velez Sarsfield.

Far mig att tanka pa Kramer i Seinfeld och det far mig alltid att le extra, dessutom ar jag en "assman" myself.
Citera
2017-11-14, 14:18
  #5
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jag tänkte vi kunde dela med oss av namn på fotbollsspelare vi tyckte var roliga och inte bara göra det till en listtråd utan även förklara varför vi roas av dessa namn

Min Son är ett namn jag tycker är fruktansvärt roligt, han spelar i Tottenham och då jag har en son finner jag det extra kul, och jag kommer aldrig förstå hur man kan döpa sitt barn till något sånt, det hade jag aldrig gjort

Du nämner ”Min Son”, utan att nämna de som gör hans namn roligt?

Dvs att han heter ”Hueng” i förnamn. Säger man det så låter de som ”Häng Min Son”
Citera
2017-11-14, 14:22
  #6
Medlem
Inte direkt roligt men Keizuke Honda är lite udda. Många kommer nog att tänka på bilmärket vid en första antydan.
Citera
2017-11-14, 14:44
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Varför inte? Det är ju inte så att han döpts till den koreanska motsvarigheten till det, då "min son" på koreanska blir nae adeul. Tror ju knappast att hans föräldrar har koll på det svenska språket..

Nja man vet aldrig, Dick är ju ett förekommande namn i Sverige men jag vet att det betyder kuk på engelska och hade aldrig döpt min son till det heller
Citera
2017-11-14, 14:48
  #8
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Nja man vet aldrig, Dick är ju ett förekommande namn i Sverige men jag vet att det betyder kuk på engelska och hade aldrig döpt min son till det heller

Sant, det hade inte jag heller, det är ju en fribiljett till att bli mobbad skolan ut..

OnT: Kasper Bögelund och Andrew Tutte (Ja, båda är riktiga namn) är mitt bidrag till tråden. Motivering överflödig..
Citera
2017-11-14, 22:12
  #9
Medlem
Marskens avatar
Mark De Man: https://www.transfermarkt.co.uk/mark...l/spieler/9592
Passande namn för en mittback.

Yaya Banana: https://www.transfermarkt.com/yaya-b...spieler/127766
Passande namn för en svart mittback.
Citera
2017-11-14, 22:22
  #10
Medlem
Justin Amaluzor
Citera
2017-11-14, 22:27
  #11
Medlem
Griessmann i Frankrikes trupp har ju ett skönt namn eftersom alla kommentatorer ständigt säger "Grisman"
Citera
2017-11-15, 07:53
  #12
Medlem
spajjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Griessmann i Frankrikes trupp har ju ett skönt namn eftersom alla kommentatorer ständigt säger "Grisman"
Ja, Harry Kane uttalas även som Hurricane av vissa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback