Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Jag vill inte avslöja min källa men det är en källa med mycket, mycket god insyn.
Kan bara bekräfta det där, för jag har läst om deras gnäll långt innan det här infördes. Det enda som de har lyckats med är att minska inflödet av krimskrams med extremt lågt värde. Seriösa köpare kommer ändå att fortsätta handla, samt att säljarna tillsammans med speditörerna kommer att hitta andra vägar till Europa.
Det kommer att bli något dyrare att transportera varorna, men detta kan ändå bli mera positivt i slutändan. Jag brukar handla produkter av en firma där ePacket kostar drygt 50:- per order. Nu har det där alternativet helt försvunnit och ersatts med något de kallar för "Express shipping" som kostar $19.99 per order. Jag räknade ut att med alla avgifter så kostar det mig 60:- mer i slutändan när alla avgifter är betalade.
Jag beställde varorna den 14:e november och i dag den 16:e så är försändelsen redan på väg till mig med en kurir från DHL. Jag fick betala lite mer, men som bonus så kommer varorna fram snabbare. Jag slipper också eventuellt tjafs med PostNord om något går fel hanteringen.