Citat:
Ursprungligen postat av
Bluekeeper
Vad jag avser är ett sätt att "rösta med plånboken/fötterna". Inte att drabba andra.
Tanken skulle vara att protestera likt franska bönder med stake gör. Om post Nord drabbas av merarbete för att dom ålagts att ta avgifter av oss så finns det vägar att protestera på.
Jodå, jag förstår vad du menar.
Citat:
Men ok, du verkar tycka avgiften är ok, det är ditt val och dina pengar.
Då fattar du fel, jag har inte skrivit något om att avgiften är okej.
Citat:
Synd att du inte förstått grejen...att vi köper prylar för typ 10 spänn som vi oftast inte hade köpt annars. Att stoppa det är nog lika svårt som att stoppa fildelning i längden.
Visst fattar jag grejen. Jag har själv nyttjat den subventionerade tjänsten under flera år och insett att det inte bär sina egna kostnader (Även om den nya avgiften inte har med transporten att göra, utan momsning.)
Jag vet också att Posten jobbar på en billigare lösning för momsinbetalning, som jag bland annat skrivit om i detta inlägg:
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket utanför EU/Red Mod
Citat:
Jag klarar att avvara t ex 20 produkter á 5 spänn. Om några tusen gör samma sak så kanske man kan vända åsikterna hos tullverket etc...
Uppfattat från första början. Men hoppas att du fattar vilka som får betala det, nämligen de som löser ut sina paket, eftersom en del av hanteringsavgiften är avsedd att betala återtransporten för ej utlösta paket.