Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-07, 22:07
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Jag kan inte tala för andra men jag personligen tror att den officiella historien är överdriven och vissa saker är medvetna lögner.

Många exempel på lögner har ju dock kommit fram, t ex att Hitler personligen brände någon tjejs pappa på bål, att SS soldater kastade in judar i en bur med en björn i, "holocauster"(alltså en berg och dal bana som skulle på slutet av åkturen slungat in judar i ugnen), och en del till, som den med de runkande SS männen. Värt att notera är dock att jag har läst ur en bok(har inte namnet i huvudet men kan kolla) från en överlevare, han påstod i de första utgåvorna av boken att det fanns stora gropar med eld där judarna förintades, han nämnde inget om gaskammare förens i en senare upplaga, detta bevisar ingenting men det är såna här små detaljer som hela tiden kommer fram om förintelsen som kastar tvivel. Det är ju väldigt synd för de som faktiskt dog att det finns judar och andra intressen som väljer att ljuga om vad som skedde, eftersom när det kommer fram att det inte stämmer så kastar det indirekt tvivel över de som eventuellt talar sanning.

Vad gäller gaskamrarna så blir det svårt att uttala sig eftersom många olika källor pekar åt olika håll, men jag anser det nog inte helt orimligt att det gasades ihjäl judar och andra grupper, dock var detta högst sannolikt inte dödsorsaken för majoriteten. Det finns mycket mer som talar för att de flesta judarna som dog i de olika lägren dog av sjukdomar, svält(speciellt mot krigsslutet), allierade/sovjetiska bombningar och av utmattning på grund av att arbeta hela dagarna.

Det är osannolikt att alla arbetsföra människor(män och kvinnor i åldrarna 10-50) skulle ha gasats på plats, detta påstår inte förintelsen direkt, men de säger att kvinnor och barn gasades vid ankomst, vilket ter sig väldigt märkligt då man går miste om välbehövlig arbetskraft, som även var relativt gratis.

Jag är inte förnekare eller shoa-dyrkare, men jag tror bara, att som med alla historiska händelser, så har inte hela sanningen kommit fram och man har i efterhand spridit en vriden och/eller överdriven bild av vad som skedde för att främst demonisera tyskarna(de förlorade ju så så brukar det bli) samt för att berättiga sitt egna agerande emot främst tyskar, men även emot japaner(USA hade även de koncentrationsläger för japaner och amerikansk födda japaner, Sovjet hade GULAG för alla "icke önskevärda" Japan hade enhet 731 men det är det få som vet om av någon anledning, kanske för USA la vantarna på all forskning samt gav asyl till forskarna?)

Sedan kan man inte förneka argumentet att historien även verkar falla perfekt för den sionistiska agendan, eget land, full uppbackning från väst samt ett eget kort de kan spela(antisemit kortet) när någon kritiserar dem eller Israel. Israel håller ju själva på med en etnisk rensning av Palestinier, vilket de gjort under lång tid, påpekar man detta är man en antisemit, så frågan är ju hur mycket bättre judarna är själva när de får makten? Man ska inte kasta sten i glashus...

Som vanligt antar jag att bara för man ställer frågor eller är lite normalt skeptisk så kommer vissa användare att attackera en och tro att man förnekar allting gällande förintelsen eller förföljelsen av judarna, det är inte det jag gör, vad jag däremot gör är ställer mig skeptisk ur ett historiskt perspektiv, då historien har olika versioner beroende på sida, det finns en så kallad historisk partiskhet, ni som läst historia känner till begreppet(eller med andra ord kanske).

Ta bara balkan kriget som exempel, trotts att detta skedde såpass nyligen så finns det ändå ingen "sanning" eller direkt konsensus, pratar man med folk från de olika inblandade länderna så får man olika svar, folkmorden där nere är inte heller helt kartlagda angående hur många som dog eller hur, kan man inte fastställa detta på något som skedde för 20-25 år sedan med dagens register och annan bokföring så anser jag att det är väldigt osannolikt att man skulle lyckats bättre med detta på 40-talet.


Att judarna inte var välkomna i Tyskland under Hitlers regim är det nog ingen normalt funtad människa som påstår, förföljelsen av judarna i stora drag är det nog ingen som heller förnekar, men vad som aldrig kommer på tal riktigt är varför judarna alltid blir förföljda, oavsett vilken värdnation de hamnar i, oavsett vilket millennium det gäller. Jag är ju av uppfattningen om att du blir universellt hatad eller illa omtyckt av alla du stöter på under ditt liv oavsett vart du befinner dig, eller NÄR för den delen, så är det kanske inte alla andras fel, utan man borde reflektera över sitt egna beteende. Det finns goda grunder till varför judarna har blivit "förföljda", i alla fall under de senaste 300 åren. De följer oftast en mall på vad de gör när de kommer till en ny värdnation, blir sedan utkastade och fortsätter i nästa land, ibland kommer de även tillbaka kanske 100 år senare och försöker med samma skit.

Kollar man på citat angående det judiska folket rent historiskt sett så har man sedan romartiden tyckt illa om dessa människor och oftast med god grund, självklart har det förekommit obefogade trakasserier och annat tråkigt gentemot judar, men som sagt, om detta sker överallt i världen dit dom kommer under en period på ca 2000 år så blir det väldigt flummigt om man menar att allt detta enbart har varit oprovocerat hat gentemot de snälla och oskyldiga judarna.

Vad som också oftast förbises är att lägren var en sista lösning på judefrågan, många alternativ övervägdes men arbetsläger blev ju de mest lämpliga eftersom de hamnade i krig med två stormakter.

Något jag även vill klara upp som en del av er verkar påstå är att förintelsen skulle ägt rum längre än vad den egentligen gjorde. Ja, judar sattes i ghetton och både polska och ryska judar blev skjutna, men det är inget ovanligt i krig eller utmärkande för nazisterna, de gillade att skjuta folk oavsett om det var kommunister, zigenare, fransmän eller vad som. Det står klart och tydligt på wikipedia att planen på att utrota alla judar formaliserades och implementerades inte förens 20 januari 1942, alltså inte från -39, -40 eller något annat årtal som vissa påstår. Detta ger dom 2 års tid på sig att förinta folken(Tyskland kapitulerade i maj 1945, det är osannolikt att de hann med några större aktioner under 1945 eftersom ryssarna redan tagit Warsaw 17 januari 1945, alla, eller nästan alla, "dödsläger" låg ju i ockuperade Polen)

Så ja, så sammanfattningsvis antalet som påstås ha gasats ihjäl ställer jag mig skeptisk till och menar är överdriven, även total summan av hur många som dog, även en hel del andra historier är jag skeptisk till, i synnerhet med tanke på att det är anekdotisk bevisföring men trotts detta florera fritt i skolor, dokumentärer och på internet i artiklar samt att många andra blivit ertappade som bedragare när de ska berätta sin historia.

Ett långt och hyfsat vettigt inlägg, men tyvärr verkar dina funderingar och åsikter mest grunda sig på vandringssägner och skrönor. Så varför inte skippa dessa och i första hand kolla upp vad den etablerade vetenskapen faktiskt säger om judar nazisterna och förintelsen....? Jag lovar dig att du kommer att få en aha-upplevelse....

Vi kan kan ta ett litet exempel.
Du tvivlar på att arbetsföra judar skulle ha gasats direkt...?
Ok, men förintelsen har ju en tidslinje på ca minst 5 år, ja upp mot 12 år om man räknar från de inledande åtstramningar och förföljelser som var upptakten till det mer systematiska massmordet, som skedde strax efter Hitlers tillträde 1933. Och under denna långa tid så skiftade ”kampanjerna” en hel del för vad som skedde med deporterade judar, när var och hur....

Under vissa perioder så hade man inte plats för alla som deporterades, och hade nog med slavarbetare, då kanske man gasade de flesta vid ankomst, oavsett hur arbetsföra de var. Andra perioder så behövde man fler slavarbetare och sållade ut dessa, och gasade resten. Så förintelsen var en lång och komplex historia, som knappast kan förklaras med några korta meningar.

Så igen, så råder jag dig att skippa vad folk, kreti o pleti, påstår om förintelsen, nazister o judar, och kolla upp vad den etablerade vetenskapen faktiskt samlat av bevis och säger om saken.
Citera
2019-04-07, 22:33
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ett långt och hyfsat vettigt inlägg, men tyvärr verkar dina funderingar och åsikter mest grunda sig på vandringssägner och skrönor. Så varför inte skippa dessa och i första hand kolla upp vad den etablerade vetenskapen faktiskt säger om judar nazisterna och förintelsen....? Jag lovar dig att du kommer att få en aha-upplevelse....

Vi kan kan ta ett litet exempel.
Du tvivlar på att arbetsföra judar skulle ha gasats direkt...?
Ok, men förintelsen har ju en tidslinje på ca minst 5 år, ja upp mot 12 år om man räknar från de inledande åtstramningar och förföljelser som var upptakten till det mer systematiska massmordet, som skedde strax efter Hitlers tillträde 1933. Och under denna långa tid så skiftade ”kampanjerna” en hel del för vad som skedde med deporterade judar, när var och hur....

Under vissa perioder så hade man inte plats för alla som deporterades, och hade nog med slavarbetare, då kanske man gasade de flesta vid ankomst, oavsett hur arbetsföra de var. Andra perioder så behövde man fler slavarbetare och sållade ut dessa, och gasade resten. Så förintelsen var en lång och komplex historia, som knappast kan förklaras med några korta meningar.

Så igen, så råder jag dig att skippa vad folk, kreti o pleti, påstår om förintelsen, nazister o judar, och kolla upp vad den etablerade vetenskapen faktiskt samlat av bevis och säger om saken.

Skönt att få ett vettigt svar i denna forumsdelen som omväxling.

Jag har bara lite svårt att förstå vissa delar av ditt inlägg eftersom du inte specificerar dig.

Citat:
en tyvärr verkar dina funderingar och åsikter mest grunda sig på vandringssägner och skrönor.

Högst möjligt, jag har inte studerat ämnet ingående om jag ska vara ärlig, vore till min fördel om du kunde peka ut lite mer specifikt vad du menar, plus poäng på varför, om du orkar då såklart.

Citat:
Ok, men förintelsen har ju en tidslinje på ca minst 5 år, ja upp mot 12 år om man räknar från de inledande åtstramningar och förföljelser som var upptakten till det mer systematiska massmordet, som skedde strax efter Hitlers tillträde 1933. Och under denna långa tid så skiftade ”kampanjerna” en hel del för vad som skedde med deporterade judar, när var och hur....

Det är ju detta jag anser blir semantiskt fel. Själva slutgiltiga lösningen trädde ju inte formellt i kraft förens 20 januari 1942, så jag anser ju att det blir lite fel att säg att själva utrotningen skedde under längre tid än 2-3 år, självklart kan man ju räkna "kristall nacht" och allt sådant som en del av förintelsen, men det blir fel för de som inte är insatta att säga att förintelsen pågick från 1933 till 1945, detta eftersom när man pratar om förintelsen så är det gasningen och Einsatzgruppen(och liknande saker) man talar om, förföljelser i allmänhet förekommer överallt. Förstår ju dock hur det ur ett perspektiv är rimligt att tala om minst 5 år eftersom ockupationen av Polen satte nazisterna i en situation där de helt plötsligt hade 3 miljoner mer judar att "hantera" och att lägren byggdes i Polen. Dock står jag fast vid att det blir lite vilseledande att prata om just förintelsen när det inte pågick någon förintelse, självklart dog det judar men den systematiska utrotningen, om det nu var det som skedde, började väl inte förens "the final solution"? Rätta mig om jag har fel.

Citat:
Under vissa perioder så hade man inte plats för alla som deporterades, och hade nog med slavarbetare, då kanske man gasade de flesta vid ankomst, oavsett hur arbetsföra de var. Andra perioder så behövde man fler slavarbetare och sållade ut dessa, och gasade resten. Så förintelsen var en lång och komplex historia, som knappast kan förklaras med några korta meningar.

Självklart är detta både rimligt och logiskt, inför och under operation Barbarossa krävdes det sannolikt mer krigsmaterial eller annan produktion än innan. Därför blir det ju lite fel när man påstår saker som "alla gasades direkt vid ankomst!" som så många gör. Absoluta påståenden är alltid farliga oavsett åt vilket håll, anser jag.


Citat:
Så igen, så råder jag dig att skippa vad folk, kreti o pleti, påstår om förintelsen, nazister o judar, och kolla upp vad den etablerade vetenskapen faktiskt samlat av bevis och säger om saken.

Jag kan erkänna att jag nog faktiskt varit inom hela spektrumet och läst om vad som sägs och påstås om förintelsen, de extrema åt båda hållen skulle jag nog vilja påstå. Men jag förstår inte riktigt vad du menar? Vilket folk, kreti o pleti är det jag hänvisat till? Angående vad vetenskapen säger så är ju detta det som väger mest, självklart, men i sådana fall förhåller jag mig till den vetenskapliga rapporten snarare än vad någon andra, tredje eller fjärde part säger. Detta tillvägagångssättet har jag oavsett vad det gäller, för att bilda mig en klar uppfattning så förhåller jag mig till vad rapporterna säger, alltså vill jag läsa dom själv innan jag bildar en mer "bestämd" eller "säker" åsikt.

Därför blir det väldigt svårt för mig just i detta ämnet eftersom det är väldigt svårt att komma undan den partiskheten som finns bland de som ger ut t ex böcker eller föreläser eller skriver på wikipedia/flashback/tidningen. Eftersom jag sa i mitt första inlägg så finns det politiska och monetära intressen angående denna historiska händelse, därför blir det svårt för mig att tolka forskning om man inte vet vem som har gjort den, eller hur dom har gjort.

Inte för att vara sån, men t ex en artikel angående förintelsen skriven av en sionist blir ju inte så trovärdig i detta sammanhäng, ej heller av en nazist eller kommunist, och vi bokför inte människor efter ideologi i Sverige så det blir svårt för mig att avgöra vem som är partisk och vem som är opartisk, speciellt när det har florerat osanningar som låtit stå osagda i många år, vad är det då som talar för att det inte finns andra osanningar som inte upptäckts ännu?

Detta är ett ämne som berör många känslor, det förstår jag, det kan inte vara kul att ha någon släkting som dog under dessa omständigheter, eller få höra som jude att de sattes i läger enbart för de var judar, man vet ju själv hur man reagerar när någon uttalar sig rasistiskt mot en själv hur man känner sig och hur arg och frustrerad man blir, därför har detta blivit ett väldigt infekterat ämne att diskutera eftersom de flesta kör med känsloargument och att revisionister inte bemöts på ett korrekt sätt utan stigmatiseras, förföljs, attackers och tystas, ett sådant beteende antyder ju bara att det ligger något i vad de säger, även om det inte är med mening så blir det tyvärr så ur ett tredje perspektiv.
Citera
2019-04-08, 12:50
  #219
Medlem
Herkulesbigs avatar
Tack för ditt inlägg, jättebra beskrivning! Kul läsa sådana här inlägg!

Eftersom jag med andra är jätteintresserad av detta så ligger det mitt intresse undersöka varför det hände! Min morfar var inblandad som tyska fångvaktare i ett läger som låg i Danmark. Inte kan han vara så elak som dödade judar! vilket jag tro han inte gjorde! Men han hade mardrömmar blide alkoholist, så något hände i alla fall. Men därav mitt intresse av detta.

Sant, det finns många storyn som låter väl osannolikt! Som du nämnde några stycken! om judar som kastade in en bur med en björn! m.m Men vad vet vi? Stämmer det att någon har nämnt om det? är det påhitt ? japp tro det faktiskt. Men jag har ej undersökt var det kommer ifrån! Men däremot vet jag 2 st storyn som låter osannolikt som verka stämma någorlunda bra! Det är judetvålen och lampskärmen. Judetvålen visade sig var tvål innehållande mänskliga substanser från folk från ett handikapphem, alltså ej judar som skrönan säger. Lampskärmen också en förvrängd sanning! Alltså en liten mus har blivit till en elefant. Dessa 2 storyn brukas nämnas i kretsar för de som ej tro på förintelsen! I ett försök övertyga personer att det ej hände med dessa osannolika saker. Men när man lägger fram storyn bakom dessa skrönor så blir de förbryllade och har svårt tro på det. Även om vi kan lägga fram fakta för det.

Boken du nämner känner jag igen, den har nämnts ett par gånger i forumet. Det är i ett samband med en rättegång (Ernst Zundel) det kom upp ifrågasättande av detta vittnesmål! Advokaten gick in på smådetaljer ifrågasatte om det var möjligt bla bla, han hade svårt svara direkt och detaljrikt( vem kan göra det efter 50 år?) Därför uppfattades det som vittnesmålen hade talat osanning! Hade blivit överkörd av advokaten. Men vi har visat det är möjligt med tala om mul klöva sjuka kor brändes på våt mark i england. Vi har visat bilder just från bränning av lik i hålor! taget från KREM V. Däremot tog han bort om gaskamrarna i senare upplagor! Det om antal döda bland annat. Och det med order från A.Hilter togs bort också, eftersom han ej kunde visa upp den ordern. Men det flesta vet att Hitler gav oftast muntliga order. Vilket visas i 3:e person att det har kommit därifrån.

Kan rekommendera att läsa bakgrunden om judarnas förföljelse i hela Europa innan kriget!
Även om de hade chans fly från tyskland så var det endast oiten del som lyckades ! Varför? Jo inga länder ville ta emot dem i början. Kan läsa om evian konferansen 1938 https://www.levandehistoria.se/fakta...iankonferensen

Så om inga länder ville ta emot dem, var skulle Hitler göra av med alla? Tyskarna hade förslag om skicka dem till madgaskar! Men hur gick det? Blide nada om det! Även skicka dem till Palestina men det gick inte eftersom där fanns muslimer som hotade med inbördeskrig! https://en.wikipedia.org/wiki/White_Paper_of_1939 med hjälp av denna herre som hotade med inbördekrig! Han blide bra polare med Himmler! https://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini Han hatade engelsmännen och Judarna! Hitler o co hade inget val om de skulle göra tyska riket judefritt! Vilket man läsa i NSDAP partiprogram.... paragraf 18. Judarna var ett hot emot den ariska rasen.

Utrotning av judarna började innan 20 januari 1942, men det fanns ingen plan hur det skulle gå till. Som tex kan du ta masskarn i Babi Yar vilket skede i sept 1941, då nära 125 000 judar avrättades. En rapport skickades till Berlin om att folk mådde skit av det och söp som svin för klara av massavrättningen.

En annan var Himmler besökte Minsk för bevittna en massavrättning av judar i aug 1941. Där förstod han också en ny metod för massavrättning måste fixas fram. Detta var bara ett urval... Men dessa var inledning/starten till mötet den 20 januari 1942. Det sista som räknades skede i juli 1946, när 40 judar blide masskerade av polska poliser/militärer. Det av inspiration av tyskarna... https://sv.wikipedia.org/wiki/Pogromen_i_Kielce

Nej alla 7 st av ca 42000 läger låg i öst inte endast i polen! Alltså dödsläger. Det fanns dödsläger i väst också men det är frågan om de hann användas som tex i Dachau byggdes gaskammaren så sent 1944. Men de vet inte om den hann användas i stor skala. De vet den användas för testa stridsgaser på judar/romer

Jag skulle skriva hur mycket som helst! Men i sammanfattning kan säga det är av okunskap det låter o sannolikt! Att NSDAP ville fullfölja partiprogrammet.

18. Vi kräver en skoningslös kamp mot de som genom sin verksamhet skadar allmänintresset. Gemena folkförbrytare, ockrare, profitörer etc måste bestraffas med döden, utan hänsyn till religion eller ras. Dit räknas judarna! Eftersom de var skadlig för tyska folket hälsa ...
Citera
2021-07-27, 15:56
  #220
Medlem
Skulle någon vara god och sammanfatta om någon eller några givit bra svar på frågan?

Jag bumpar tråden för det har slagit mig om hur man kan förneka förintelsen. Jag kan gå med på att man kan ''hitta på namn'' och sätta upp det på tavlan. Alla skor, kan ha slängts bara från tomma intet. Detsamma med burkarna och håren. Håren påstod sig komma ifrån intagna ifrån människor som begått brott.

Men handikappade människor som befunnit sig i dessa kamper. Småbarn. Hur förklarar man dessa? Varför i all sina dar skall dessa befinna sig bakom stora stängsel? Mödrar med sina spädbarn, finns väl som videobevis i många ställen, va?

Det där med byggnader som har kollapsat men som man senare byggt upp, okej, jag kan gå med på det där. Att man ''byggt byggnaderna på det viset att bevisen skall strykas starkare om att Förintelsen existerat.'' Så glöm byggnaderna. Låt oss komma till massbegravningarna, där man totalt respektlöst låtit dem döda ligga på varandra i högar. Vad är det för stil? Även om dessa dött av naturliga orsaker, varför gör man så? Om nu kampen var så oskyldig.

Video bevis där man visar intagna bara äta dålig mat. Intagna där människorna (Inkl småbarn) är undernärda. Om det handlar om att det beror på medicinska tillstånd. Så kan väl knappast samtliga intagna ha detsamma medicinsk tillstånd samtidigt?

Ja, jag vet att det fanns två läger, en Arbetsläger & en Koncentrationsläger. Förintelselägret är väl inget ni tror på, eftersom ni ändå förnekar hela förintelsen.

Jag lägger också upp mina frågor punkt fördelning:

1. Småbarn i lägret. Om lägren handlar om att bestraffa. Varför skall småbarn bestraffas + handikappade? (Med handikappade - Så menar jag människorna som syns klart och tydligt att deras fysiska tillstånd inte skulle klara av att göra något ont)

2. Människor var hur smala som helst. Hur förklarar ni dessa?

Varför massbegravningar och dem döda ligga på hög. Borde man inte respektera dem döda?! (Om nu kampen var så oskyldig)

Jag är helt nyfiken och hoppas att en Förintelseförnekare kan ge en ordentlig förklaring!
Citera
2022-07-01, 23:56
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Obs! Jag är ingen förintelseförnekare själv, men min ex-sambo och några elever jag haft hade lightversion av såna åsikter, men som jag förstått de riktiga förnekarna (främst nazister eller andra antisemiter) så anser de:

Att det inte förekommit en plan att systematiskt utrota judarna i Europa.

Att det saknas bevis för att mord på judar skett genom gasning.

Däremot medger nog de flesta förnekarna att det skedde systematisk förföljelse av judar och att många mördades summariskt. De anser att bara några hundra tusen dog i koncentrationsläger, främst av svält, sjukdomar och umbäranden framförallt i krigets slutskede.

"Däremot medger nog de flesta förnekarna att det skedde systematisk förföljelse av judar och att många mördades summariskt." = "Tyska" (Judiska) revolutionen mot Tyskland 1918 hade judiska kommunister.

Listan på judarna.
1 Rosa Luxemburg.
2 Kurt Eisner.
3 Karl Radek.
4 Karl Liebknecht.
5 Leo Jogiches.
6 Clara Zetkin.
7 Ernst Toller.
8 Gustav Landauer.
9 Eugen Leviné.
10 Paul Levi.

Senare förklarade Judendomen krig mot Tyskland 1933 24 Mars och igen 1939.

Hur skulle andra länder reagerat mot judar om det hade hänt deras länder?

Stora allmänheten känner inte till det här, och det kan man undra varför.

"The Jew will always tell you what happened to him, but he will never tell you why." — Old Russian Proverb

Man kommer förstå varför när man lyssna på talet av juden Benjamin H Freedman 1961.

https://www.youtube.com/watch?v=SqwFwl2lOeM

Och från juden Rabbi Yosef Tzvi Ben Porat.

https://www.goyimtv.tv/v/2939500292/...lion-Russians-

"Att det inte förekommit en plan att systematiskt utrota judarna i Europa.":
= Haavara Agreement och The Rublee-Wohlthat Agreement.
Innan andra världskriget började brydde Tyskarna sig bara om att uppmuntra Judar att lämna Tyskland. När kriget började ville Adolf Hitler att utvisa alla judar ut ur Europa. Som en del av judarna förflyttades österut medan kriget mot monstret Stalin höll på.

https://codoh.com/library/document/j...hird-reich/en/

https://christiansfortruth.com/1944-...ik-war-crimes/

"Att det saknas bevis för att mord på judar skett genom gasning." = "Jewish Holocaust Expert - No Scientific Proof of Gas Chambers"

https://worldtruthvideos.website/wat...7QWO5G1tv.html

⁣"Ephraim Kaye, a director at Yad Vashem Holocaust Museum in Israel confirms there's no physical evidence of the holocaust."

https://worldtruthvideos.website/wat...Q4X6msJdN.html

Du kommer höra hur han kommer ha flera lögner och ursäkter varför det finns inga fysiska bevis, det blir som att han försöker övertyga att ett mord har ägt rum för det finns absolut inga bevis om det. Det kallas för Doublespeak.

"De anser att bara några hundra tusen dog i koncentrationsläger, främst av svält, sjukdomar och umbäranden framförallt i krigets slutskede." = Och det stämmer och det kan du även ta reda på själv.

Men förintelsetroende kommer bara fortsätta tro på sagor.
Citera
2022-07-02, 00:12
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komvux.Student
Skulle någon vara god och sammanfatta om någon eller några givit bra svar på frågan?

Jag bumpar tråden för det har slagit mig om hur man kan förneka förintelsen. Jag kan gå med på att man kan ''hitta på namn'' och sätta upp det på tavlan. Alla skor, kan ha slängts bara från tomma intet. Detsamma med burkarna och håren. Håren påstod sig komma ifrån intagna ifrån människor som begått brott.

Men handikappade människor som befunnit sig i dessa kamper. Småbarn. Hur förklarar man dessa? Varför i all sina dar skall dessa befinna sig bakom stora stängsel? Mödrar med sina spädbarn, finns väl som videobevis i många ställen, va?

Det där med byggnader som har kollapsat men som man senare byggt upp, okej, jag kan gå med på det där. Att man ''byggt byggnaderna på det viset att bevisen skall strykas starkare om att Förintelsen existerat.'' Så glöm byggnaderna. Låt oss komma till massbegravningarna, där man totalt respektlöst låtit dem döda ligga på varandra i högar. Vad är det för stil? Även om dessa dött av naturliga orsaker, varför gör man så? Om nu kampen var så oskyldig.

Video bevis där man visar intagna bara äta dålig mat. Intagna där människorna (Inkl småbarn) är undernärda. Om det handlar om att det beror på medicinska tillstånd. Så kan väl knappast samtliga intagna ha detsamma medicinsk tillstånd samtidigt?

Ja, jag vet att det fanns två läger, en Arbetsläger & en Koncentrationsläger. Förintelselägret är väl inget ni tror på, eftersom ni ändå förnekar hela förintelsen.

Jag lägger också upp mina frågor punkt fördelning:

1. Småbarn i lägret. Om lägren handlar om att bestraffa. Varför skall småbarn bestraffas + handikappade? (Med handikappade - Så menar jag människorna som syns klart och tydligt att deras fysiska tillstånd inte skulle klara av att göra något ont)

2. Människor var hur smala som helst. Hur förklarar ni dessa?

Varför massbegravningar och dem döda ligga på hög. Borde man inte respektera dem döda?! (Om nu kampen var så oskyldig)

Jag är helt nyfiken och hoppas att en Förintelseförnekare kan ge en ordentlig förklaring!

"Småbarn i lägret. Om lägren handlar om att bestraffa. Varför skall småbarn bestraffas + handikappade? (Med handikappade - Så menar jag människorna som syns klart och tydligt att deras fysiska tillstånd inte skulle klara av att göra något ont)":
= Krig är hemsk och du måste förstå alla omständigheter om allt om du skulle förstå bättre, för inget var medvetet från Tyskarna.

Men fråga dig själv "Varför fanns det småbarn överhuvudtaget där när förintelsetroende påstått länge att kvinnor och barn mördades direkt när dem kom fram till "dödslägren"?

"Människor var hur smala som helst. Hur förklarar ni dessa?" = Sjukdomar är väldigt hemska och även du och jag skulle bli hur smala som helst.

"Varför massbegravningar och dem döda ligga på hög. Borde man inte respektera dem döda?! (Om nu kampen var så oskyldig)" = Som värst dog folk som flugor på grund av sjukdomar, och det tar faktiskt långt tid med att bränna kroppar och det vet varje förintelsetroende men kommer bara fortsätta förneka det. Så man kunde bara lägga kroppar på hög eller i ett tomrum för att vänta att bli brända, för man kunde ju inte begrava kropparna för att riskera förgifta vattnet som skulle då dödat väldigt många människor.
Citera
2022-07-02, 00:31
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tack för ditt inlägg, jättebra beskrivning! Kul läsa sådana här inlägg!

Eftersom jag med andra är jätteintresserad av detta så ligger det mitt intresse undersöka varför det hände! Min morfar var inblandad som tyska fångvaktare i ett läger som låg i Danmark. Inte kan han vara så elak som dödade judar! vilket jag tro han inte gjorde! Men han hade mardrömmar blide alkoholist, så något hände i alla fall. Men därav mitt intresse av detta.

Sant, det finns många storyn som låter väl osannolikt! Som du nämnde några stycken! om judar som kastade in en bur med en björn! m.m Men vad vet vi? Stämmer det att någon har nämnt om det? är det påhitt ? japp tro det faktiskt. Men jag har ej undersökt var det kommer ifrån! Men däremot vet jag 2 st storyn som låter osannolikt som verka stämma någorlunda bra! Det är judetvålen och lampskärmen. Judetvålen visade sig var tvål innehållande mänskliga substanser från folk från ett handikapphem, alltså ej judar som skrönan säger. Lampskärmen också en förvrängd sanning! Alltså en liten mus har blivit till en elefant. Dessa 2 storyn brukas nämnas i kretsar för de som ej tro på förintelsen! I ett försök övertyga personer att det ej hände med dessa osannolika saker. Men när man lägger fram storyn bakom dessa skrönor så blir de förbryllade och har svårt tro på det. Även om vi kan lägga fram fakta för det.

Boken du nämner känner jag igen, den har nämnts ett par gånger i forumet. Det är i ett samband med en rättegång (Ernst Zundel) det kom upp ifrågasättande av detta vittnesmål! Advokaten gick in på smådetaljer ifrågasatte om det var möjligt bla bla, han hade svårt svara direkt och detaljrikt( vem kan göra det efter 50 år?) Därför uppfattades det som vittnesmålen hade talat osanning! Hade blivit överkörd av advokaten. Men vi har visat det är möjligt med tala om mul klöva sjuka kor brändes på våt mark i england. Vi har visat bilder just från bränning av lik i hålor! taget från KREM V. Däremot tog han bort om gaskamrarna i senare upplagor! Det om antal döda bland annat. Och det med order från A.Hilter togs bort också, eftersom han ej kunde visa upp den ordern. Men det flesta vet att Hitler gav oftast muntliga order. Vilket visas i 3:e person att det har kommit därifrån.

Kan rekommendera att läsa bakgrunden om judarnas förföljelse i hela Europa innan kriget!
Även om de hade chans fly från tyskland så var det endast oiten del som lyckades ! Varför? Jo inga länder ville ta emot dem i början. Kan läsa om evian konferansen 1938 https://www.levandehistoria.se/fakta...iankonferensen

Så om inga länder ville ta emot dem, var skulle Hitler göra av med alla? Tyskarna hade förslag om skicka dem till madgaskar! Men hur gick det? Blide nada om det! Även skicka dem till Palestina men det gick inte eftersom där fanns muslimer som hotade med inbördeskrig! https://en.wikipedia.org/wiki/White_Paper_of_1939 med hjälp av denna herre som hotade med inbördekrig! Han blide bra polare med Himmler! https://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini Han hatade engelsmännen och Judarna! Hitler o co hade inget val om de skulle göra tyska riket judefritt! Vilket man läsa i NSDAP partiprogram.... paragraf 18. Judarna var ett hot emot den ariska rasen.

Utrotning av judarna började innan 20 januari 1942, men det fanns ingen plan hur det skulle gå till. Som tex kan du ta masskarn i Babi Yar vilket skede i sept 1941, då nära 125 000 judar avrättades. En rapport skickades till Berlin om att folk mådde skit av det och söp som svin för klara av massavrättningen.

En annan var Himmler besökte Minsk för bevittna en massavrättning av judar i aug 1941. Där förstod han också en ny metod för massavrättning måste fixas fram. Detta var bara ett urval... Men dessa var inledning/starten till mötet den 20 januari 1942. Det sista som räknades skede i juli 1946, när 40 judar blide masskerade av polska poliser/militärer. Det av inspiration av tyskarna... https://sv.wikipedia.org/wiki/Pogromen_i_Kielce

Nej alla 7 st av ca 42000 läger låg i öst inte endast i polen! Alltså dödsläger. Det fanns dödsläger i väst också men det är frågan om de hann användas som tex i Dachau byggdes gaskammaren så sent 1944. Men de vet inte om den hann användas i stor skala. De vet den användas för testa stridsgaser på judar/romer

Jag skulle skriva hur mycket som helst! Men i sammanfattning kan säga det är av okunskap det låter o sannolikt! Att NSDAP ville fullfölja partiprogrammet.

18. Vi kräver en skoningslös kamp mot de som genom sin verksamhet skadar allmänintresset. Gemena folkförbrytare, ockrare, profitörer etc måste bestraffas med döden, utan hänsyn till religion eller ras. Dit räknas judarna! Eftersom de var skadlig för tyska folket hälsa ...

"Vi kräver en skoningslös kamp mot de som genom sin verksamhet skadar allmänintresset. Gemena folkförbrytare, ockrare, profitörer etc måste bestraffas med döden, utan hänsyn till religion eller ras. Dit räknas judarna! Eftersom de var skadlig för tyska folket hälsa ..." = Och? vilken land som helst ska ha samma sak mot alla som medvetet förstör befolkningen och samhället. Och inget hemligt att kriminella judar avrättades.

Tänk hur bra Sverige skulle blivit om alla politiker vet att dem kan faktiskt dömas till döden, för dem medvetet förstör landet och för den svenska befolkningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback