Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-15, 04:32
  #13
Medlem
Ryskor tycker så här:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/r...sexinkvisition
Citera
2017-11-15, 04:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ariananicole99
jajo, fast jag tycker denna trend är lite föööör stor grej. Väldigt många tjejer som tar illa upp för såna små saker... Tex killar som tafsar på krogen. Klart som fan folk tafsar när man är ute, folk har alkohol i kroppen, man tänker inte lika klart som vanligtvis. Alla dessa tjejer är så känsliga och blir butthurt för nästan vad som helst....
Jag tafsar aldrig .
Jag föredrar att börja med kroppskontakt, axeln eller handen benen,tycker kvinnor om det så går jag vidare.
Tafsa är nog inte så bra sätt att uppvakta på.
Men jag går så sällan på krogen
Citera
2017-11-15, 08:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Det där måste ju hända ganska ofta, alltså krogscenariot. Men kallas inte det att ragga, eller är det kränkande.


För mig är det inte kränkande att få ett: hej hop lilla stumpan och blink med ögat.
Nej det är i min värld flört/ragg
Citera
2017-11-15, 09:21
  #16
Medlem
antoneriks avatar
Jag uppskattar fransmännen för sin ärlighet. Där använder dom fritt översatt uttrycket #outa ditt svin. I sverige låtsas vi att #metoo är någon slags samhällsinstitution som syftar till att öka förståelsen i samhället. I själva verket handlar det om fascism i dataåldern.
Citera
2017-11-15, 10:29
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
För mig är det inte kränkande att få ett: hej hop lilla stumpan och blink med ögat.
Nej det är i min värld flört/ragg

Men det är väl en komplimang och en flört.
Bra sagt.
Citera
2017-11-15, 10:48
  #18
Medlem
Nu så här i efterhand om jag varit en bekräftelselängtande person så skulle jag ju kunna peka på kollegor som haft högre tjänst än jag och kändisar som nypit mig i rumpan på firmafesten.
Men det har för det mesta varit personer som jag aldrig känt mig tvungen till något alls med utan en bekräftelse just då att jag dugit för dom.

Ska jag ringa tidningarna o berätta om ekonomikändisen som skickade skojiga retsamma e-mail om att jag var snygg i dräkt och pumps?
nää..skulle aldrig falla mig in, jag njöt av att ha fått det bekräftat men det var inget annat bakom det hela
Citera
2017-11-15, 10:51
  #19
Medlem
Där man som jag inte haft kemi med har varit närgången på mitt jobb och inte varit vare sig humor eller något sådant med i spelet där har jag undvikit personen och flyttat på mig da han satt sig bredvid mig. Tack och lov så hade han inget bestämmande över mig på jobbet.
Citera
2017-11-15, 11:06
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Det värsta jag gjort i dessa sammanhang var att daska en tjej i röven en gång på en fest. Hon dansade precis framför där jag satt, med röven uppe i mitt ansikte, så jag fick en impuls.

Hon blängde dock surt tillbaka på mig och jag bad sedemera om ursäkt för tilltaget.

Men efteråt kom det en massa killar och frågade ”Men varför bad du om ursäkt för?” ”Är du oskuld eller?” och såndär skit.

Det var lite oväntat.
Du borde istället sagt åt henne att inte köra upp röven i ansiktet på dig och att du såg det som sexuellt ofredande. Det var hon som skulle bett dig om ursäkt, inte du. Det var inget tafs ifrån dig utan en markering på din intima zon. Det går ju lite för långt när killen måste be tjejen om ursäkt för sin existens!
Citera
2017-11-17, 02:50
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Ryskor tycker så här:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/r...sexinkvisition

Hur kan det vara så stor skillnad mellan ryskor och västerländska kvinnor?
Citera
2017-11-17, 20:00
  #22
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Ibland undrar man. Går folk på droger eller kan man verkligen resonera sådär som en vuxen människa?

Jag har ju sedan 2012 skrivit inlägg av #metoo karaktär och pöbeln tror att jag är ett troll som saknar stöd ute i samhället. Jag undrar vilka som är trollen, jag. Inte är det jag iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback