Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-14, 02:48
  #1
Medlem
Om man har flera olika banker, låt oss säga Swedbank och SEB och flera swishnummer. 1 anslutet till ett konto i varje bank då, finns det någonstans man kan se alla transaktioner samlade?

För i dagsläget har jag 2 swishnummer bara, men öppnar jag appen på min telefon så ser jag bara transaktionerna för mitt äldsta nummer, så misstänker att jag måste ha en app i min andra telefon där jag skulle se det numrets transaktioner då.

Det jag kort och gott undrar är, finns det någon möjlighet att få alla dessa transaktioner samlade någonstans? Både nummer, bankkonton och swishavtal står i mitt namn.

Eller är detta helt enkelt något som varje bank själva administrerar? Alltså Swedbank ger mig swishtjänsten till mitt konto där och SEB likaså? Så det är helt oberoende av varandra? För det går ju exempelvis inte logga in på Swish hemsida och se något där.

Jag kanske är helt korkad som inte vet om detta, isåfall ber jag om ursäkt på förhand med skulle vara tacksam för svar.
Citera
2017-11-14, 09:03
  #2
Medlem
hegoballs avatar
https://www.getswish.se/faq/kan-jag-...-flera-banker/

Som jag tolkar det, så kan du inte ha två swish-nummer till ett konto.
Ett konto per swish-nummer tolkar jag det som.
Citera
2017-11-14, 09:06
  #3
Medlem
XaoqcHs avatar
Swish är kopplat till ett specifikt bankkonto så någon sammanställning av samtliga dina swish-konton är nog inte möjligt.
Citera
2017-11-14, 20:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegoball
https://www.getswish.se/faq/kan-jag-...-flera-banker/

Som jag tolkar det, så kan du inte ha två swish-nummer till ett konto.
Ett konto per swish-nummer tolkar jag det som.

Det är ju inte det jag heller har om du läser vad jag skrev Tack ändå för infon!
Citera
2017-11-14, 21:11
  #5
Medlem
mikaelss avatar
Swish är ju inget konto, det är bara ett sätt för andra att komma åt ditt konto utan att veta vilket nummer det har, eller vilken bank det finns i, en slags proxy för ditt konto.
Alltså landar ju inte transaktionerna i din Swish, utan på ditt bankkonto, så din fråga är egentligen; finns det någonstans jag kan se en sammanställning över mina transaktioner på olika konton i olika banker, och svaret är tyvärr nej.
Citera
2017-11-15, 02:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Swish är ju inget konto, det är bara ett sätt för andra att komma åt ditt konto utan att veta vilket nummer det har, eller vilken bank det finns i, en slags proxy för ditt konto.
Alltså landar ju inte transaktionerna i din Swish, utan på ditt bankkonto, så din fråga är egentligen; finns det någonstans jag kan se en sammanställning över mina transaktioner på olika konton i olika banker, och svaret är tyvärr nej.

Lite det svaret jag var ute efter, Swish är ju, iallafall enligt bankerna själva en tjänst som man tecknar ett avtal med för varje konto -> nummer.

Därav funderade jag på om dom som "driver" Swish-tjänsten på något sätt erbjuder ett sätt att se alla sina Swishbetalningar. Men jag antar att varje bank driver Swish för sina respektive konton själva och då är inte det möjligt.

Tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback