Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-13, 22:38
  #1
Medlem
Hej!
Hur vanligt är det att man köper positiva graviditetstester?
Citera
2017-11-13, 22:40
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Varför i hela friden skulle man köpa ett graviditetstest som visar positivt?
Citera
2017-11-13, 22:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Varför i hela friden skulle man köpa ett graviditetstest som visar positivt?

Läste nyligen om en tjej som haft många sexpartners på kort tid och sen fick ett positivt gravtest av en kompis, sen skickade hon ut till sina sexpartners att hon behövde pengar till en abort.

Enda anledningen att köpa ett positivt gravtest är för att lura någon.
Citera
2017-11-13, 22:48
  #4
Medlem
Ett gravtest visar bara resultatet en kort tid.
Citera
2017-11-13, 22:51
  #5
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negnimalker
Läste nyligen om en tjej som haft många sexpartners på kort tid och sen fick ett positivt gravtest av en kompis, sen skickade hon ut till sina sexpartners att hon behövde pengar till en abort.

Enda anledningen att köpa ett positivt gravtest är för att lura någon.

I USA eller? I Sverige är det gratis att göra abort.
Citera
2017-11-13, 22:52
  #6
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Ett gravtest visar bara resultatet en kort tid.

Det stämmer inte. Gav mina föräldrar mitt positiva graviditetstest i julklapp. Mamma sparade det av nostalgiska skäl fick jag se för ett tag sedan och det visar fortfarande positivt efter tre år.

När urinen torkat så ändras inte resultatet. Däremot kan ett negativt resultat ändras till ett positivt om man låter det ligga, men då inom den närmaste timmen ändå.
Citera
2017-11-13, 23:11
  #7
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
I USA eller? I Sverige är det gratis att göra abort.

Beror på vad du menar med gratis. Är man under 18 så är det gratis, eftersom man inte behöver betala för besök hos läkare/barnmorska. Men vuxna personer som vill göra abort får betala för dessa besök. Det kostar mer om man är en utländsk medborgare som gör abort i Sverige.
Citera
2017-11-13, 23:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Varför i hela friden skulle man köpa ett graviditetstest som visar positivt?


Jag såg en dokumentär för ett tag sedan att det är ganska vanligt att man gör så (kommer inte ihåg landet) gör så för att vinna tid.
Citera
2017-11-13, 23:17
  #9
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragett
Jag såg en dokumentär för ett tag sedan att det är ganska vanligt att man gör så (kommer inte ihåg landet) gör så för att vinna tid.

Vinna tid för vad då? Rädda relationen? Ska man senare säga att man gjorde abort eller fick missfall, eftersom man egentligen inte är gravid? Idiotiskt att ljuga för att vinna tid, oavsett vad syftet är.
Citera
2017-11-13, 23:38
  #10
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Vinna tid för vad då? Rädda relationen? Ska man senare säga att man gjorde abort eller fick missfall, eftersom man egentligen inte är gravid? Idiotiskt att ljuga för att vinna tid, oavsett vad syftet är.
Inte ovanligt alls för vissa tjejer som vill behålla sin man. De vill att han ska stanna kvar, helt enkelt. Sen när de får "missfall" så kör de på snyfthistorien och håller tummarna för att de vill vara kvar pga empati. Dessa kvinnor är vidriga, enligt mig.

Har dock inte sett annonser för positiva grav-tester, men det kommer säkert snart.
Citera
2017-11-13, 23:49
  #11
Moderator
Nospheratus avatar
Men alltså...hur svårt kan det vara på en skala att förfalska en sticka om man nu hade tänkt att bara visa den för något utpressningsoffer? Det är ju i praktiken bara att pilla isär stickan och rita ett streck med en penna. Det låter lite enklare än att betala massa pengar för att nån ska kissa på stickan. Det låter osannolikt att det skulle finnas några pengar att tala om i att sälja positiva test.

Måhända att det är relativt okomplicerat att fejka en sticka om man redan är nära vän med någon som är gravid, jämfört med att mecka upp stickan och rita.
Citera
2017-11-14, 08:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Beror på vad du menar med gratis. Är man under 18 så är det gratis, eftersom man inte behöver betala för besök hos läkare/barnmorska. Men vuxna personer som vill göra abort får betala för dessa besök. Det kostar mer om man är en utländsk medborgare som gör abort i Sverige.

Besök hos barnmorska är gratis även i vuxen ålder.

(Med reservation för att något landsting tar betalt, men jag har då aldrig behövt betala för besök hos barnmorska oavsett anledning.)

Uppdatering: Okej, inser att det även krävs läkarbesök vid abort och de kostar såklart.
Glöm att jag skrev något.
__________________
Senast redigerad av catamenia 2017-11-14 kl. 08:44.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback