Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-23, 02:28
  #37
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Nu blev visst detta inlägget en jävla bok, som det i regel brukar bli när jag ska skriva något på Flashback, men det får ni leva med!

Jag har provat alla de klassiska hallucinogenerna och diverse "nätdroger" som 25i-nBome, 5-IT, 2-CB, div. PCP-anloger etc. etc... Och gått på ett blandat gäng grejer i ca en veckas tid åt gången. Men det är inget jag rekomenderar med denna typ utav droger, man blir ju mest bara bränd i skallen.

Ketamin/MXE var jag torsk på ett bra tag. Jag kunde bara ligga i sängen, sväva bort, vakna för att undra vad fan det här är för skitvärld & vad det här är för sönderstucken skitkropp - då hade jag som "tur" var förberett mig inför varje session med att lösa upp allt ketamin i färdiga sprutor och ha bredvid sängen. Så det var bara att hugga in en ny dos i låret och återvända till min "verklighet".

Idag har det påverkat mitt liv ganska mycket. Jag känner mig väldigt frånkopplad från "verkligheten", total avsaknad utav ånger eller andra "medmänskliga" känslor. När till exempel min bästa vän dog för några år sedan så var det bara "Meh, det var ju inte direkt oväntat", likaså har jag känt för alla 20+ vänner som dött sedan dess.

Dock antar jag att jag bara förtrycker/undanröjer dessa känslor automatiskt, då det vid något tillfälle helt enkelt har blivit alldeles för mycket, då jag lider utav ångest överlag.

Skulle jag göra om det? Nej, inte idag. Mitt sinne har passerat nöjet med all form utav hallucinogener, cannabis & centralstimulantia etc. Idag är det bara opiater/opioider, eller möjligtvis bensodiazepiner, som gäller - för att bedöva, eller för stunden helt ta bort, det sinnet som en gång var jag...

Detta låter kanske ganska deprimerat, och det är det, men det är så jag upplever mitt liv. Jag har på slutet dock funderat över vad en tripp idag kanske kunde påverka mitt liv till det bättre, men jag vet inte... Känns som att jag inte törs längre, men med tanke på min nuvarande livssituation - vad fan har jag att förlora?
Jag tycker det låter som att du skulle kunna bli hjälpt av en redig LSD-framkallad egodöd.

Förstår att du känner dig trött på alla preparat, men prova en rejäl dos med gamla hederliga LSD. De gånger jag tagit LSD så har det varit till stor nytta, både för själen och sinnet. Jag har alltid kommit fram till insikter som jag aldrig skulle kunnat hitta i nyktert tillstånd. En av mina senaste trippar tog dessutom bort mitt psykologiska sug efter cannabis.

(FB) Cannabis-suget försvann efter en kraftig LSD-tripp?

Jag skrev om detta för snart en månad sedan, och effekten håller i sig än idag, tillsammans med alla djupgående insikter som LSD har givit mig.

Prova. Du kanske kommer tillbaka med helt nya perspektiv.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-11-23 kl. 02:40.
Citera
2017-11-23, 14:03
  #38
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Du menar att det jag beskrivit om mxe + pulserande ljus och talande karaktäristiska troll och gnyn, känna emotioner i ett vätskande lager strax under huden, inte kan öht anses psykedeliskt? Jag kanske upplevde en verklighet då.
Hae du ens nyttjat mxe

Jag skrev i mitt inlägg att ordet psykedeliskt (ung. "mind manifesting") mycket väl kan användas för att beskriva båda drogklasserna men att de fungerar på helt olika sätt, inte minst vid långvarigt bruk, varför de inte torde vara relevanta i samma diskussion. Så jo, jag menar att det "öht" kan "anses psykedeliskt".

Ja, jag har "nyttjat" MXE.
Citera
2017-11-28, 17:58
  #39
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
de fungerar på helt olika sätt, inte minst vid långvarigt bruk, varför de inte torde vara relevanta i samma diskussion. .
Vad är det som ska diskuteras då, om enbart hallucinogener & psykedelika som inte går att racea på, ska diskuteras?
Citera
2017-11-28, 18:10
  #40
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Vad är det som ska diskuteras då, om enbart hallucinogener & psykedelika som inte går att racea på, ska diskuteras?

Nu har ju TS sagt att han välkomnar båda även om det är helt olika saker.

Klart det går även på psykedelia men man är nog snabbt uppe i tiodubbla doser och överstimulerad med helt onödig ångest som inte är någon nice knarkupplevelse utan bara dumt.
Citera
2017-12-02, 08:08
  #41
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Nu har ju TS sagt att han välkomnar båda även om det är helt olika saker.

Klart det går även på psykedelia men man är nog snabbt uppe i tiodubbla doser och överstimulerad med helt onödig ångest som inte är någon nice knarkupplevelse utan bara dumt.
Som du kan läsa har mxe vid vissa dostillfällen "den där" egenskapen som du analt påtalar är riktlinjen för vad som är och inte är psykedelika så ... jag har bara rätt medan du har .... fel.
Citera
2017-12-03, 19:13
  #42
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Som du kan läsa har mxe vid vissa dostillfällen "den där" egenskapen som du analt påtalar är riktlinjen för vad som är och inte är psykedelika så ... jag har bara rätt medan du har .... fel.

Det är du som är "anal". Vi är redan överens om att båda dissociativa och serotonerga psykedelia ger ruseffekter som gör att "psykedeliskt" kan vara ett lämpligt beskrivande ord. Dock är inte serotonerg psykedelia jämförbart med dissociativa som drogklasser. De fungerar på helt olika sätt, inte minst då dissociativa är kraftigt vanebildande medan serotonerga psykedelia är motsatsen. Detta är såklart relevant om man diskuterar långvarigt kontinuerligt bruk.

Jag har skrivit allt jag behöver skriva minst en gång nu. Du har all möjlighet att förstå, rycka på axlarna och gå vidare.
Citera
2017-12-03, 22:26
  #43
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det är du som är "anal". Vi är redan överens om att båda dissociativa och serotonerga psykedelia ger ruseffekter som gör att "psykedeliskt" kan vara ett lämpligt beskrivande ord. Dock är inte serotonerg psykedelia jämförbart med dissociativa som drogklasser. De fungerar på helt olika sätt, inte minst då dissociativa är kraftigt vanebildande medan serotonerga psykedelia är motsatsen. Detta är såklart relevant om man diskuterar långvarigt kontinuerligt bruk.

Jag har skrivit allt jag behöver skriva minst en gång nu. Du har all möjlighet att förstå, rycka på axlarna och gå vidare.
Jag står ändå vid åsikten att syra, svamp och dissociativa har sina likheter i ett psykedeliskt kosmos!
Citera
2017-12-12, 14:44
  #44
Medlem
FuGeeLalas avatar
Psykedelia, dissociativa och delirianter ingår alla i den hallucinogena droggruppen. Alla tre påverkar en annorlunda men med samma egenskap att förändra ditt medvetandetillstånd, så en bättre titel på tråden hade varit; "Ditt längsta hallucinogena race"

ont: Bingeat en vecka eller mer på 3-meo-pcp för något år sedan. Annars är det runt 2-3 dagar på både dissos, tryptaminer och cannabis. Oansvarigt? Kanske, men det händer så sällan och är alltid (hm.. för det mesta) väl förberedd.
Har alltid mått bättre dagarna efter dessa races än vad jag gjort efter en kväll med förtärande av alkohol.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
.

Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
.
__________________
Senast redigerad av FuGeeLala 2017-12-12 kl. 14:50.
Citera
2017-12-16, 01:47
  #45
Medlem
madwolfs avatar
Tja har väll trippat på lsd/nbome tvåveckors race sen nå röka men de var ju standard

Blev en PCP i 3 veckor, skevade ur och blev inkastad på rättspsyk.. rökte även Dmt 250mg i hink.. . Tog 2 månader att landa medans jag fick tvångsinjektioner i baken, fem olika neuroleptika/anti-psykos-medel

Inget att rekommendera precis men de var awesome om man bortser från nackdelarna.

Happy tripping
Citera
2017-12-16, 13:25
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannabisPillret
Tog LSD 4-5 gånger på en vecka. Inte klassat som race, men det närmaste jag kan komma.

När tog du exakt? Det är ganska svårt (omöjligt) att ha 4-5 trippar på 7 dygn. Max 3 går och då platåar man ändå på samma nivå som den på dag 1 om man trippar dag 4 samt 7 efter det & det kräver trots det lite mer syra för att uppnå samma effekter som 1an.

Förövrigt tog jag syra 1 ggr i veckan i kanske 4 månaders tid under sommaren utan mer än 5-7 dygns paus. Under året har det nog blivit totalt ~25-30 gånger.

Jag har läst mycket om att ta syra längre än dom 12 timmarna man brukar få ut på en tripp; det ska gå att göra genom att fortsätta käka lappar; du börjar med säg 200ug, sedan återdoserar du med 2x vart 10e timme efter det. Då kommer du vara fast i "200ug stadiet" trots att du tillslut tar 1mg osv. Kan vara något man vill göra under en festival eller dyl. Jag hade nog inte velat göra det mer än 2 dygn totalt, inte minst då kostnaden skenar iväg - men man har även ett psyke att tänka på...
__________________
Senast redigerad av wt7 2017-12-16 kl. 13:29.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback