Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-13, 22:10
  #1
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...norsk-nazifest

Obs, längre klipp när det var I sändning.

Citat:
Bartenders i nazistuniformer och drinkar med namn efter koncentrationsläger. Det mötte Maja Sandström från Östersund när hon och kompisgänget besökte studentkåren i Trondheim.
– Vi blev helt chockade, säger hon.

Undrar vad man har för förväntningar på temat "politiskt inkorrekt" Glass och ballonger?

Citat:
Efter att ha filmat vad som pågick i lokalerna lämnade tjejerna från Östersund festen. De gick ut på gatan och försökte övertala andra att inte gå in. Men flera tyckte att de överdrev.

Jag tyckte festen verkade kul och som ett udda tema. Är totalt emot nazism vilket även arrangörerna är.
Jag tycker att man ska kunna få driva och spela med vad som helst utan att behöva ursäkta sig för mycket, förutsatt att de inte beter sig som nazister. Notera att de inte bars några hakkors.
Skönt att norrmännen kör sitt race och kör ett call-out på PK Sverige, de som dessutom var ockuperade av nazisterna borde ha tolkningsföreträde. .

Citat:
– Vissa sa, ”Det är bara på skoj”, ”Ni har ingen humor ni från Sverige.”, säger Maja Sandström.

Vi ansågs vara PK-svenskar som stod där utanför och sa till folk att inte gå in för att det var nazistfest.
Partypoopers

Vad säger ni, ska man få ha en sådan fest?
Citera
2017-11-13, 22:27
  #2
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonumusislegion
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...norsk-nazifest

Obs, längre klipp när det var I sändning.



Undrar vad man har för förväntningar på temat "politiskt inkorrekt" Glass och ballonger?



Jag tyckte festen verkade kul och som ett udda tema. Är totalt emot nazism vilket även arrangörerna är.
Jag tycker att man ska kunna få driva och spela med vad som helst utan att behöva ursäkta sig för mycket, förutsatt att de inte beter sig som nazister. Notera att de inte bars några hakkors.
Skönt att norrmännen kör sitt race och kör ett call-out på PK Sverige, de som dessutom var ockuperade av nazisterna borde ha tolkningsföreträde. .


Partypoopers

Vad säger ni, ska man få ha en sådan fest?

Eftersom Norge var ockuperat av tyskarna så antar jag att de får skämta om det, är det inte så det fungerar? Precis som neger i amerikat får säga nigger för det var ett ord av förtryck mot dem i historien.
Citera
2017-11-13, 22:54
  #3
Medlem
ylnos avatar
Lite magstarkt tema kanske. Men att övertala andra att inte gå in känns lite löjligt.

Citat:
– Vissa sa, ”Det är bara på skoj”, ”Ni har ingen humor ni från Sverige.”, säger Maja Sandström.

Vi ansågs vara PK-svenskar som stod där utanför och sa till folk att inte gå in för att det var nazistfest.

Stämmer nog in att Maja är pk enligt norskarna, såg att hon delat detta på FB.
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-2...-lansstyrelsen
Citera
2017-11-13, 23:09
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Inte alls ovanligt i Japan, men antar att svensk media bara bitchar när det blir rubriker av det. Snygg trollning av norrmännen
Citera
2017-11-13, 23:22
  #5
Medlem
RCI856645964s avatar
"Drinkar med namn efter koncentrationsläger"?

Är det sant är det extremt osmakligt.
Citera
2017-11-13, 23:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
"Drinkar med namn efter koncentrationsläger"?

Är det sant är det extremt osmakligt.

Var gång något är magstarkt kan man inte gråta ut i media. Åk unomlands, prata med folk från olika kulturer och religioner. Om detta är något du finner extremt osmakligt Har du knappast vart med om något. Sluta lipa.
Citera
2017-11-13, 23:45
  #7
Medlem
Aldajos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse001
Var gång något är magstarkt kan man inte gråta ut i media. Åk unomlands, prata med folk från olika kulturer och religioner. Om detta är något du finner extremt osmakligt Har du knappast vart med om något. Sluta lipa.
frågan är om du överhuvudtaget mått dåligt nån gång om du nu är så hårdhudad? ett skämt kan såra mer än du tror och bara för du eventuellt levt ditt liv på en räkmacka så kanske inte alla är lika tolerant för dåliga skämt som du.. just wondering..
Citera
2017-11-14, 00:07
  #8
Medlem
Herregud en kul studentikos fest med tema, och vips går svenska PK-tjejer i taket. Jo, det går att skämta om allt om man gör det på rätt sätt.
År 2017 och man blir fortfarande upprörd på en studentfest med lite nazisttema
Kan inte Putin bara ta och invadera det här CP-landet en gång för alla
Citera
2017-11-14, 00:13
  #9
Medlem
Drinkycrows avatar
Orka bli provocerad när folk försöker provocera... Herregud....
Citera
2017-11-14, 00:14
  #10
Medlem
Det är en oroväckande trend bland studenter att man tål mindre och mindre där man samtidigt kräver skyddade miljöer. Hela grejen med att vara student är väl att lära sig, fundera, tänka och bli utmanad.

En fest på tema nazism borde inte vara ett problem, ingen tvingas att gå dit så jag förstår inte vad man vill egentligen?

En fest där negrer har vita som slavar hade jag inte heller haft problem med, eller något annat som utmanar så länge det är frivilliga fester.
Citera
2017-11-14, 00:16
  #11
Medlem
ReiseReises avatar
Låter som ett kul tema faktiskt. Synd att de inte gjorde mer än bara nazismen. Finns ju ofantligt många ämnen som feminism, judar, global uppvärmning, sexualitet, muslimer, abortlagar, pepparkaksgubbar osv.

Drinkar med namn på koncentrationsläger var kanske lite too much.
Citera
2017-11-14, 00:41
  #12
Medlem
jack.danielss avatar
Ett opassande tema visst! Men kan inte bestämma mig vilket som är mest upprörande: temat eller de svenska hen-feministerna som i alla lägen skall visa sig hur goda de är.....fan, gillar man inte festen går man väl därifrån?

Och sen påkalla medias uppmärksamhet....jag spyr!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback