Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 17:58
  #1
Medlem
Hej!

Min sambo fyller 30 år i mars och vi ska iväg och resa ca 8 dagar med anledning av detta. Vi söker efter ett resmål som inte är alltför långt att flyga till (upp till 7h totalt) och som har varmt väder (20-30 grader) och natur att uppleva. Vi är inte supersnåla med budget, men kan inte lägga fantasisummor på resan.

Vad finns för tips?

Tack på förhand!

Mvh Andreas
Citera
2017-11-13, 19:16
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andnels
Hej!

Min sambo fyller 30 år i mars och vi ska iväg och resa ca 8 dagar med anledning av detta. Vi söker efter ett resmål som inte är alltför långt att flyga till (upp till 7h totalt) och som har varmt väder (20-30 grader) och natur att uppleva. Vi är inte supersnåla med budget, men kan inte lägga fantasisummor på resan.

Vad finns för tips?

Tack på förhand!

Mvh Andreas


Lanzarote, Gambia och Kap Verde är de platser som jag tänker på spontant.
Resor som ni bör komma på runt 10.000 kr. för båda.
Citera
2017-11-15, 13:44
  #3
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andnels
Hej!

Min sambo fyller 30 år i mars och vi ska iväg och resa ca 8 dagar med anledning av detta. Vi söker efter ett resmål som inte är alltför långt att flyga till (upp till 7h totalt) och som har varmt väder (20-30 grader) och natur att uppleva. Vi är inte supersnåla med budget, men kan inte lägga fantasisummor på resan.

Vad finns för tips?

Tack på förhand!

Mvh Andreas

Teneriffa, Puerto de la Cruz, fantastisk natur på hela ön men främst centrala och norra.
Citera
2017-11-26, 04:08
  #4
Medlem
Onestones avatar
Gran Canaria
Ön har tre klimatzoner.
Södra delen har toppväder året runt.
Hyfsat pris i Mars då det inte är Februari lov eller Påsklov.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2889931

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback