Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 15:54
  #1
Medlem
bagarn29s avatar
Sveriges startelva mot Italien: Robin Olsen - Mikael Lustig, Victor Nilsson Lindelöf, Andreas Granqvist, Ludwig Augustinsson - Viktor Claesson, Sebastian Larsson, Jakob Johansson, Emil Forsberg - Marcus Berg, Ola Toivonen.

Italiens startelva enligt Sky Italia: Buffon - Barzagli, Bonucci, Chiellini - Candreva, Florenzi, Jorginho, Parolo, Darmian - Immobile, Gabbiadini

Båda XI är hämtade från Fotbollskanalen.

Jag tror att Italien vinner med 2-0 men hoppas att det "bara" blir 2-1.

Vad tror ni om elvorna och matchen?
2017-11-13, 15:57
  #2
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sveriges startelva mot Italien: Robin Olsen - Mikael Lustig, Victor Nilsson Lindelöf, Andreas Granqvist, Ludwig Augustinsson - Viktor Claesson, Sebastian Larsson, Jakob Johansson, Emil Forsberg - Marcus Berg, Ola Toivonen.

Italiens startelva enligt Sky Italia: Buffon - Barzagli, Bonucci, Chiellini - Candreva, Florenzi, Jorginho, Parolo, Darmian - Immobile, Gabbiadini

Båda XI är hämtade från Fotbollskanalen.

Jag tror att Italien vinner med 2-0 men hoppas att det "bara" blir 2-1.

Vad tror ni om elvorna och matchen?

Hur måste resultatet bli för att Sverige skall gå vidare till VM?
2017-11-13, 15:59
  #3
Medlem
Startelvan ser ganska okej ut. Men gäller att vi inte bara parkerar bussen utan också att vi vågar ösa på framåt. Backar vi hem i 90 minuter kommer det knappast hålla hela vägen. Med detta sagt låter jag hjärtat tala. Tror vi grejar detta faktiskt. Om det står 0-0 länge kommer italienarna bli ängsliga. Risken är att det kan komma att spåra ur då.
2017-11-13, 15:59
  #4
Medlem
gato12s avatar
Fattar inte var Florenzi ska spela? Brukar inte han vara högerback i Roma?

Och man har ju Darmian och Candreva som yttrar. Så han ska irra runt i mitten nånstans?
__________________
Senast redigerad av gato12 2017-11-13 kl. 16:01.
2017-11-13, 15:59
  #5
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Hur måste resultatet bli för att Sverige skall gå vidare till VM?
Om Italien gör ett mål så måste Sverige vinna med tre, hörde jag imorse.
2017-11-13, 16:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Hur måste resultatet bli för att Sverige skall gå vidare till VM?
0-0 räcker för att gå vidare. Annars räknar man bortamål. Dvs, gör Sverige 1-0 måste Italien göra 3 för att gå vidare.
2017-11-13, 16:01
  #7
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
0-0 räcker för att gå vidare. Annars räknar man bortamål. Dvs, gör Sverige 1-0 måste Italien göra 3 för att gå vidare.

OK, tack
2017-11-13, 16:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Om Italien gör ett mål så måste Sverige vinna med tre, hörde jag imorse.
Huh??

Svammel...

Sverige - Italien = 1-0

Om resultat blir....
Italien - Sverige = 1-0 (Förlängning & Straffar)
Italien - Sverige = 1-1 (Sverige vidare - 1-2 totalt)
Italien - Sverige = 2-1 (Sverige vidare - 2-2- totalt , men mål på bortaplan ger fördel)

Alltså , om Sverige gör mål , krävs det att Italien vinner med minst 2 måls marginal för att gå vidare.
2017-11-13, 16:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Om Italien gör ett mål så måste Sverige vinna med tre, hörde jag imorse.

Då hörde du nog fel. Det är tvärtom. Om Sverige gör mål måste Italien vinna med tre eftersom Sverige gjort mål på bortaplan.
2017-11-13, 16:03
  #10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Hur måste resultatet bli för att Sverige skall gå vidare till VM?

Vid svensk vinst och oavgjort resultat går Sverige. Vid italiensk vinst 1-0 blir det förlängning övriga ettmålsvinster går Sverige vidare p.g.a bortamålsregeln. Vinner Italien med minst två mål så är Sverige utslagna.
2017-11-13, 16:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fattar inte var Florenzi ska spela? Brukar inte han vara högerback i Roma?

Håller med här, förstår inte alls var han hamnar i denna uppställningen då Darmian tar höger. Florenzi har aldrig spelat i en centralposition för den delen heller. Han spelar antigen som högerback eller höger yttermittfältare i Roma.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2017-11-13 kl. 16:06.
2017-11-13, 16:04
  #12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Om Italien gör ett mål så måste Sverige vinna med tre, hörde jag imorse.
Tvärtom. Om Sverige gör ett mål, så måste Italien göra tre.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback