Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 17:43
  #49
Medlem
tjenare.knugens avatar
http://www.blabbermouth.net/news/bru...-maiden-songs/

Fan vad glad jag hade blivit om vi får höra The Clansman eller Sign Of The Cross
Citera
2018-01-22, 09:58
  #50
Medlem
Ska bli grymt kul att se Iron Maiden live! Tror ni att vi får höra When the wild wind blows?
Citera
2018-01-23, 22:03
  #51
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godenborg
Ska bli grymt kul att se Iron Maiden live! Tror ni att vi får höra When the wild wind blows?

Är det första gången?

Min högsta önskan vore att få höra Paschendale (spelades senast en enstaka gång 2010 innan den byttes ut), vilket enligt mig är den bästa Maiden-låten.
Citera
2018-01-24, 07:46
  #52
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
http://www.blabbermouth.net/news/bru...-maiden-songs/

Fan vad glad jag hade blivit om vi får höra The Clansman eller Sign Of The Cross

Sign of the cross hade varit fantastisk att få höra live! En av mina favoriter. Clansman hade inte varit så dumt det heller
Citera
2018-01-31, 01:23
  #53
Medlem
Tele2 har iallafall mycket bättre ljud än Friends. Den gången jag såg maiden på friends 2013 blev jag grymt besviken just pga det katastrofalt grötiga ljudet, framförallt eftersom många av mina absoluta favoritlåtar spelades då, så spelningen lämnade mig tyvärr utan större intryck. Tänkte skaffa mig en biljett till sthlm iaf, blir min 6:e maiden konsert. Bäst var tveklöst Ullevi 05. Trist att sådan stämning kring ett band och en konsert inte finns längre. Varenda jävel i gbg hade maidentröja, alla butiker och barer spelade deras musik och halva skandinavien satt klistrade framför tvn. Gåshud på de minnena

Hoppas på lite obskyrare material den här turnén, gärna blaze-låtar som folk nämnt, men det lär väl ej ske..
__________________
Senast redigerad av coatmeal 2018-01-31 kl. 01:27.
Citera
2018-02-13, 23:05
  #54
Medlem
tjenare.knugens avatar
En kul nyhet såhär i vintermörkret när vi blickar fram emot sommaren

http://www.blt.se/ronneby/forsvaret-...l-iron-maiden/
Citera
2018-04-10, 19:52
  #55
Medlem
tjenare.knugens avatar
Mindre än två månader kvar och fyfan vad taggad jag är... kollar på gamla videos från Ullevi och kan bara konstatera att Maiden är världens bästa band genom tiderna
Citera
2018-04-25, 14:41
  #56
Medlem
destroyer93s avatar
Någon som har sett någon information angående taket? Jag tidigare (iaf vid samband med konserter på Friends) sett att arrangörerna relativt tidigt skriver huruvida taket kommer att vara öppet eller stängt.

Om taket är öppet så blir det nog en biljett iallafall, rockkonserter med den svenska sommarhimlen som tak är något speciellt. När jag var på Gyllene Tider på Tele2 så var taket stängt, trots att det var en varm sommardag med klarblå himmel, vilket besvikelse att då behöva stå i en mörk och kall arena när det faktiskt är möjligt att ha taket öppet...
Citera
2018-04-26, 00:10
  #57
Medlem
Ihavenonames avatar
Jag hoppas verkligen dom kör "Dream of Mirrors", och gärna den gamla godingen "The Duelists" också.
Citera
2018-04-30, 01:18
  #58
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Någon som har sett någon information angående taket? Jag tidigare (iaf vid samband med konserter på Friends) sett att arrangörerna relativt tidigt skriver huruvida taket kommer att vara öppet eller stängt.

Om taket är öppet så blir det nog en biljett iallafall, rockkonserter med den svenska sommarhimlen som tak är något speciellt. När jag var på Gyllene Tider på Tele2 så var taket stängt, trots att det var en varm sommardag med klarblå himmel, vilket besvikelse att då behöva stå i en mörk och kall arena när det faktiskt är möjligt att ha taket öppet...

Ingen aning. Dock föredrar jag också öppet tak då ljudet brukar kunna vara bättre då. En fördel med stängt tak är ju däremot att arenan blir kolsvart, vilket hjälper ljusproduktionen att komma till liv ordentligt. Men hellre bra ljud än bra ljus om man frågar mig.
Citera
2018-05-04, 10:45
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Mindre än två månader kvar och fyfan vad taggad jag är... kollar på gamla videos från Ullevi och kan bara konstatera att Maiden är världens bästa band genom tiderna
Herregud tack för påminnelsen, hade på något sätt fått för mig att det var den 1 juli konserten var, ser även att man jobbar då konserten är så det är dags att söka ledigt.

Varit mycket inbokat det sista så man har förväxlat datumen, aja vi kanske ses i främre fållan under spelningen
Citera
2018-05-04, 10:57
  #60
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Herregud tack för påminnelsen, hade på något sätt fått för mig att det var den 1 juli konserten var, ser även att man jobbar då konserten är så det är dags att söka ledigt.

Varit mycket inbokat det sista så man har förväxlat datumen, aja vi kanske ses i främre fållan under spelningen

Inga problem, nu är det ju inte ens en månad kvar, tiden flyger

Vi ses längst fram!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback