Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 00:04
  #37
Medlem
XtraXs avatar
Kör de bara gamla hits på denna turnen?
Citera
2017-11-27, 16:00
  #38
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Trist om så är fallet. Jag har sett dom 19 gånger och allt före 2005 på Ullevi har varit helt galet!

Ullevispelningen är en av mina favoriter!

Bara för att det inte säljer slut på 3 dagar så är jag ändå 99% säker på att det blir ett fullproppat Tele2 Arena. Som sagt, kolla på Ullevi 2011, Friends 2013, Ullevi 2016, ingen av dessa konserter sålde slut på en dag, men det blev ändå fullsatta arenor.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Kör de bara gamla hits på denna turnen?

Nej men dom kallar det en "history/hits"-turne, med både nytt och gammalt material.

Från deras manager:

“As our fans know, we’ve been following a particular touring cycle ever since Bruce and Adrian re-joined Maiden at the start of the millennium, alternating new album tours with “History/Hits” tours. We enjoy working this way for many reasons, not least because it gives the band a chance to play both new material and the older favourites which we know fans like to hear. It keeps things fresh, not just for the fans but for the band too.

“For this History/Hits tour we decided to base the theme around the Legacy Of The Beast name, which suits our purposes perfectly by giving us scope to get creative and have some fun, especially with Eddie! I don’t want to give too much away at the moment but we’re working on a number of different stage sets, all in keeping with the Maiden tradition and we hope to give our fans a fantastic experience when they come to see this very special show.”


Som sagt hoppas på lite låtar från DoD och AMOLAD, typ Paschendale och These Colours Dont Run
Citera
2018-01-05, 00:50
  #39
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Trist om så är fallet. Jag har sett dom 19 gånger och allt före 2005 på Ullevi har varit helt galet!

Ullevispelningen är en av mina favoriter!

19 gånger? Dra mig baklänges... Jag inhandlade ett par ståplatser i förrgår för att se Maiden för sjätte gången och jag trodde att jag låg rätt bra till! Kommer bli riktigt kul i alla fall, även om alltid föredrar Ullevi.

Jag har sett Maiden 08, 10, 11, 13, 16 och den överlägset bästa spelningen var på Sonisphere 2010, även om den första självklart alltid är speciell. Den sämsta däremot var 2013 i Friends Arena, urusel publik och sämre ljud, kändes verkligen som att Maiden gick på rutin den kvällen dessutom, kvällens höjdpunkt blev istället när Sabaton spelade... Vi hoppas Tele2-arenan bjuder på något bättre!

Drömmen hade varit att få se Lord of the Flies samt Sign of the cross, de förblir nog drömmar dock med Bruce som sångare.
__________________
Senast redigerad av Mattelol 2018-01-05 kl. 00:57.
Citera
2018-01-05, 06:59
  #40
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
19 gånger? Dra mig baklänges... Jag inhandlade ett par ståplatser i förrgår för att se Maiden för sjätte gången och jag trodde att jag låg rätt bra till! Kommer bli riktigt kul i alla fall, även om alltid föredrar Ullevi.

Jag har sett Maiden 08, 10, 11, 13, 16 och den överlägset bästa spelningen var på Sonisphere 2010, även om den första självklart alltid är speciell. Den sämsta däremot var 2013 i Friends Arena, urusel publik och sämre ljud, kändes verkligen som att Maiden gick på rutin den kvällen dessutom, kvällens höjdpunkt blev istället när Sabaton spelade... Vi hoppas Tele2-arenan bjuder på något bättre!

Drömmen hade varit att få se Lord of the Flies samt Sign of the cross, de förblir nog drömmar dock med Bruce som sångare.

Ja det stämmer, 20 gånger blir det i sommar.

Bruce körde sign of the Cross på Rock in Rio 2001 så förlora inte hoppet men oddsen är sämre nu när åren går och många yngre vill höra nyare låtar

Stadion 2003 är en av mina favoriter Clansman och Revelations var gåshud rakt igenom. Men samtliga låtar framfördes sjukt bra och med ett jäkla tryck! Vädret var klockrent också. Vid ett tillfälle synkade hela arenan och skanderade maiden, maiden när Bruce försökte prata, så jag trodde öronen skulle sprängas. Varpå han blev heeelt förstummad och tårögd. Magiskt!

Hoppas du får en trevlig konsert!
__________________
Senast redigerad av AldoRaine 2018-01-05 kl. 07:08.
Citera
2018-01-06, 06:32
  #41
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Hade varit så mäktigt om de körde dance of death, älskar den låten!
Citera
2018-01-06, 09:57
  #42
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Hade varit så mäktigt om de körde dance of death, älskar den låten!

Inte omöjligt, den körde dom ju 2011 senast, så det får väl räknas som en modern låt dom fortfarande spelar ibland

Själv hoppas jag på Paschendale från samma platta, som är en topp 5 Maiden-låt för mig
Citera
2018-01-11, 08:22
  #43
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Inte omöjligt, den körde dom ju 2011 senast, så det får väl räknas som en modern låt dom fortfarande spelar ibland

Själv hoppas jag på Paschendale från samma platta, som är en topp 5 Maiden-låt för mig

Håller med absolut! Sen är jag nog en av få som älskar dream of mirrors, bland dom bästa
Citera
2018-01-12, 23:35
  #44
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Håller med absolut! Sen är jag nog en av få som älskar dream of mirrors, bland dom bästa

Håller helt med dig. Jag tycker att Brave New World är Maidens bästa skiva. Ghost Of The Navigator är dock min favoritlåt. Detta mästerverk borde Maiden inkludera på varje spelning.
Citera
2018-01-13, 08:06
  #45
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Håller helt med dig. Jag tycker att Brave New World är Maidens bästa skiva. Ghost Of The Navigator är dock min favoritlåt. Detta mästerverk borde Maiden inkludera på varje spelning.

Herregud du är min soulmate! Brave New world rock in rio 01 helt magiskt ☺️
Citera
2018-01-13, 09:58
  #46
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Håller helt med dig. Jag tycker att Brave New World är Maidens bästa skiva. Ghost Of The Navigator är dock min favoritlåt. Detta mästerverk borde Maiden inkludera på varje spelning.

Håller med om att Ghost of the Navigator är en riktigt fet låt som dom borde spela oftare. Dock är det också en låt som dom spelade under Final Frontier-turnen 2010, så det är inte omöjligt att den kan komma tillbaka till årets turné!
Citera
2018-01-13, 15:18
  #47
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Herregud du är min soulmate! Brave New world rock in rio 01 helt magiskt ☺️

Kul att fler håller med mig! Och ja, magiskt, det är verkligen rätt ord för att beskriva Rock In Rio. Det är ingen tvekan om att det är en av de bästa konserter som någonsin filmats/spelats in. När bandet drar igång The Wicker Man - gåshud!


Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Håller med om att Ghost of the Navigator är en riktigt fet låt som dom borde spela oftare. Dock är det också en låt som dom spelade under Final Frontier-turnen 2010, så det är inte omöjligt att den kan komma tillbaka till årets turné!

Jag hoppas verkligen det, för det är en låt jag saknat mycket på sistone. Sedan så hoppas jag på fler låtar från The X Factor och Virtual XI. Jag vill höra Lightning Strikes Twice live! Det är jag väl dock relativt ensam om
Citera
2018-01-13, 23:50
  #48
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Kul att fler håller med mig! Och ja, magiskt, det är verkligen rätt ord för att beskriva Rock In Rio. Det är ingen tvekan om att det är en av de bästa konserter som någonsin filmats/spelats in. När bandet drar igång The Wicker Man - gåshud!




Jag hoppas verkligen det, för det är en låt jag saknat mycket på sistone. Sedan så hoppas jag på fler låtar från The X Factor och Virtual XI. Jag vill höra Lightning Strikes Twice live! Det är jag väl dock relativt ensam om

Wicker man <3 rock in rio
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback