Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 10:18
  #1
Medlem
Jag hade en dålig upplevelse på ecstacy och vill ha hjälp att reda ut vilken drog att undvika i fortsättningen, då ju E innehåller allt möjligt.

Jag är i övrigt frisk och har lagom vikt. Äter och jobbar och sånt, även om jag nog är gränslös och destruktiv i punsandes. Mitt droganvändande har efter lång paus börjat igen. Jag gillar E men har tidigare upplevt att mitt hjärta blir ansträngt framförallt på at. Jag åt Sertralin när jag började ta E igen - jag behövde ta mycket för att få effekt. Då tog jag mest ren mdma och fick ta extrema mängder för att få effekt. Men så en dag kom en knapp i min väg och den önskade effekten infann sig.

Jag har slutat med Sertralinet och inser faran med att mixtra med droger och Sertralin. Effekten nu är att jag inte alls behöver lika mycket E.

Kvällen i fråga tog jag två olika E, nollkoll vilka. Jag var mer eller mindre hjälplös och så jäkla varm. Kunde inte dansa eller ens nåt. Jag typ låg i en fåtölj och smälte. Jag trodde jag skulle dö av värmeslag och ville bara försvinna. På hemvägen fick jag kramper i leder, framförallt i händerna och mådde riktigt dåligt. Hade inga solglasögon på bussen och satt bara och fladdrade och krampade. Kom hem och låg bara och grät och krampade. Hade jag kunnat ta livet av mig så hade jag. Vi rökte, duschade, vilade, åt det som gick men jag var väldigt dålig. Till slut fick jag tag på Benzo och kunde försvinna.

Var det kombinationen av två olika typer av E? Eller kan de Tramadol jag tog veckan innan ha spelat in? Jag tog kanske 400mg td dygnet tidigare men med paus innan E:na på kanske 1,5 dygn.

Ett annat alternativ är tjack i E:na. Häromdagen på fest igen tog jag kola o rökte gräs och allt var frid och fröjd förutom att jag såg så nykter ut att alla ville ”hjälpa mig” fortfarande vid 05.30. (Köper någon E vid den tiden?) Någon gång under natten fick jag också i mig en lina tjack av misstag. Jag kände de där kramperna igen, fast väldigt kort.

Jag kommer aldrig ta E igen. Och Tramadol är för tillfället också pausat till fördel för Xanor. Ska jag dö så är det inte av medveten förgiftning.

Men hjälp mig, vad tror du? Vad gjorde min reaktion så hemsk?
Citera
2017-11-13, 11:37
  #2
Medlem
CannabisPillrets avatar
Är väl inte så svårt att lista ut att du brukat för mycket?
Citera
2017-11-13, 11:51
  #3
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Har ingen sagt till dig att du aldrig ska blanda antidepp med stimulanter?
Trodde det var basic knarkvetenskap.
Eftersom du blandade en SSRI (selective serotonin reuptake inhibitor) med MDMA vilken skjuter serotonin i taket så upplevde du antagligen serotonergt syndrom.
Du har tur som överlevde utan sjukvård då detta är dödligt, sannolikt har du satt rediga ärr på ditt nervsystem.
Knarka försiktigt!
__________________
Senast redigerad av wag1fromDerInit 2017-11-13 kl. 11:58.
Citera
2017-11-13, 15:03
  #4
Medlem
Tack för era svar, men läs gärna det jag skrev så svarar ni på rätt sak. Jag är inte dum i huvudet, jag fattar att man slipper negativa effekter av droger om man inte tar dom. Det är mitt personliga val att knarka och om du inte gillar det så spelar det ingen roll för mig.

Eller så kan ni acceptera att folk som skriver i detta forum tar droger och vill ni inte läsa om det utan bara känner förakt, så föreslår jag att byta forum/prova själv/vara tyst om man inte har något snällt att säga.

Att ta två E på en kväll borde inte gett den effekten tycker jag. Dessutom fick jag den negativa effekten när jag enbart tog E, då jag inte tagit Sertralin på flera månader. Såklart kan man få serogent syndrom på enbart E. Men varför fick jag då känningar av tjacket med?

Någon som har kompetens istället för bara dömande?
Citera
2017-11-13, 16:05
  #5
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Jag dömde inte men du bör nog acceptera sanningen.

"tog E nollkoll vilka" "lina tjack av misstag" Benzo och tramadol hit och dit
Inse att ditt sätt att använda är så problematiskt att det skriker om det, du blir defensiv utan att någon ens klagat. Innerst inne förstår du nog själv att något inte stämmer.
Det är möjligt att knarka ansvarsfullt vilket du inte verkar göra.

Du tog förmodligen, som tidigare nämnt, alldeles förjävla mycket.
En "E" är ofta mer än 200mg MDMA utöver all annan skit.
Du är alltså uppe i dubbelt av vad Erowid.org klassar som "heavy dose".

Något i ditt nervsystem har tagit skada om du fortsätter få ryck, med andra ord, ta inte mer stimulanter eller andra CNS preparat och ge det tid att läka.
Citera
2017-11-13, 17:08
  #6
Medlem
Det är ju för att jag vill knarka mer ansvarsfullt som jag skrev här. Det mest ansvarsfulla vore såklart att lägga ner alla droger men jag vill ta dom som har positiv effekt för mig. Så oavsett kommer jag aldrig mer ta E; det kan vara vad som helst i dom.

En ”lina tjack av misstag” tog jag för jag blev bjuden och trodde såklart det var kola.

När jag åt Sertralin blev effekten med mdma/e att det krävdes extremt mycket för att få någon effekt alls. Och då kände jag inga obehagliga bieffekter.

Jag har tagit mdma/e kanske 7 ggr det senaste året och endast på fester. Innan dess hade jag en nykter paus på över 15 år. Det räcker såklart med en enda gång för att skada sitt nervsystem/få serogent syndrom/dö men jag tror inte att det var en överdos mdma/e.
Citera
2017-11-13, 21:50
  #7
Medlem
Det var en kombination av allt. Var tramadolen depo? Då kan det ha varit den som spöka. Sertralin ska man inte heller ens ha spår utav i systemet för att säkert kunna ta E.

Sen har du rätt, gatu E är mer rysk roulette än att ta RCs som man inte läst något om/ifrån en osäker källa. Man har hittat ruskigt många olika substanser i E, allt från RCs till ketamin. Har inte tagit en E på säkert tio år och tänker inte heller ta, då jag kan istället ta MDMA-kristaller och slippa riskera få i mig annat + skitigt tjack.

Är Ena från en säker källa? Det kan ju ha varit PMMA i dem, att överhetta/smälta och inte må bra t.ex. passar in på det ju.

Ta istället MDMAkristaller om du inte vill sluta att Ea, men även där är det inte helt säkert unless man prövat substansen med ett testkit.

Ta det lugnare i framtiden, det verkar ju vara många substanser hit och dit, hur råkar man få i sig en lina tjack förresten? :P blanda inte så mycket och skit i E, det är en dum chansning idag med alla kemikalier som är lättillgängliga. Hoppas att du har återhämtat dig efter den reaktionen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback