Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-14, 18:38
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det finns sedan länge en gammal mutkultur inom vägsvängen. Redan på 1950-talet var det en stor härva med massvis av rättegångar mot vägtjänstemän som tog mutor av leverantörer.

Jag är inte förvånad.
Ja men idag??
Vad hände med vägmålarna?
Citera
2018-02-15, 11:15
  #26
Medlem
Orm Ondes avatar
Idag vet jag inte hur det gick med dessa vägmålare, givetvis borde de stängas av från vidare upphandlingar. Jag känner en gubbe som har jobbat med vägmålning och genom honom vet jag att det ryktats en hel del bland folket "på golvet" om mutor m.m. vid kontakter med vägverkets folk.

På femtiotalet var det inte vägmålare som mutade (det var ändå mest grusväg då) utan en storleverantör av vägmaskiner, snöskärmar m.m. Chefen för företaget blev dömd och fick avgå, företaget togs vad jag vet över av barnen. Jag har för mig att det t.o.m togs ett regeringsbeslut på att företaget fick fortsätta leverera till vägmyndigheterna eftersom det annars skulle blivit stor arbetslöshet på orten om det lagts ned.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback