Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 01:29
  #1
Medlem
Hej!
Imorse var jag med om en oerhört äcklig sak. Som vilken vanlig morgon som helst vaknade jag, gick upp o gjorde frukost, såg lite tv osv. Sedan gick jag tbx till sängen där min tjej låg och sov, och satte mig mot gaveln och började läsa en tidning.
Hursomhelst kände jag mig ovanligt trött, så jag la mig ner för att läsa för att sedan somna igen. En timme senare vaknade jag till, då min tjej väckte mig. Efter att jag snackat med henne ett tag så la jag mig på rygg igen. Men sedan efter ett tag fick jag en oerhörd konstig känsla som gick som en våg genom kroppen. Det var en oerhörd avslappnande o skön känsla så jag gav inget motstånd. Det kom nästan som pulser som blev starkare och starkare för varje gång. Uppskattar att de var ca 10-15 sek utav den här känslan. Sen PANG så slutar det och jag är helt låst, paralyserad och kan varken få fram ett ljud eller röra på mig. Får en oerhörd panik och tror att jag har dött eller något, inget hjälper och jag känner hur besvärande de börjar bli att få luft. Men efter ett tiotal sekunder släpper det och jag skriker till, rullar av sängen och river ner gardinen. Var detta en sömnparalys? Jag hörde varken några främmande ljud eller hallucinera, vilket jag hört andra beskriva.

Kan även tillägga att jag blev sövd på ett mycket obehagligt sätt för en knapp vecka sedan då jag skulle opperera mig. Hade blivit sövd 2 gånger tidigare men denna gång var klart värst. Dem förra gångerna hade det tagit 2-3 sekunder sen blev ögonlocken så tunga att man somna.
Denna gång somnade jag inte direkt utan jag började få stickningar i hela kroppen. Benen började stickas som när dem domnar av, sedan armarna, sedan bröstet och sist började de "krypa" i skallen. Tillslut tyckte jag de var så obehagligt att jag inte somna så jag stängde själv ögonen o hoppades att jag skulle slockna. Det gjorde jag uppenbarligen då det är det sista jag kommer ihåg. Nåja, vad tror ni? Kan de ha något samband eller är de bara ett sammanträffande?
Är oerhört nervös för att gå och lägga mig nu...
Förlåt för något grumlig text, är trött.
__________________
Senast redigerad av Mytomanen123 2017-11-13 kl. 01:34.
Citera
2017-11-13, 02:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mytomanen123
Hej!
Imorse var jag med om en oerhört äcklig sak. Som vilken vanlig morgon som helst vaknade jag, gick upp o gjorde frukost, såg lite tv osv. Sedan gick jag tbx till sängen där min tjej låg och sov, och satte mig mot gaveln och började läsa en tidning.
Hursomhelst kände jag mig ovanligt trött, så jag la mig ner för att läsa för att sedan somna igen. En timme senare vaknade jag till, då min tjej väckte mig. Efter att jag snackat med henne ett tag så la jag mig på rygg igen. Men sedan efter ett tag fick jag en oerhörd konstig känsla som gick som en våg genom kroppen. Det var en oerhörd avslappnande o skön känsla så jag gav inget motstånd. Det kom nästan som pulser som blev starkare och starkare för varje gång. Uppskattar att de var ca 10-15 sek utav den här känslan. Sen PANG så slutar det och jag är helt låst, paralyserad och kan varken få fram ett ljud eller röra på mig. Får en oerhörd panik och tror att jag har dött eller något, inget hjälper och jag känner hur besvärande de börjar bli att få luft. Men efter ett tiotal sekunder släpper det och jag skriker till, rullar av sängen och river ner gardinen. Var detta en sömnparalys? Jag hörde varken några främmande ljud eller hallucinera, vilket jag hört andra beskriva.

Kan även tillägga att jag blev sövd på ett mycket obehagligt sätt för en knapp vecka sedan då jag skulle opperera mig. Hade blivit sövd 2 gånger tidigare men denna gång var klart värst. Dem förra gångerna hade det tagit 2-3 sekunder sen blev ögonlocken så tunga att man somna.
Denna gång somnade jag inte direkt utan jag började få stickningar i hela kroppen. Benen började stickas som när dem domnar av, sedan armarna, sedan bröstet och sist började de "krypa" i skallen. Tillslut tyckte jag de var så obehagligt att jag inte somna så jag stängde själv ögonen o hoppades att jag skulle slockna. Det gjorde jag uppenbarligen då det är det sista jag kommer ihåg. Nåja, vad tror ni? Kan de ha något samband eller är de bara ett sammanträffande?
Är oerhört nervös för att gå och lägga mig nu...
Förlåt för något grumlig text, är trött.

Garanterat sömnparalys, har själv vart med om liknande sakernbåde med och utan hallucinationer, det är ofarligt iallafall så du behöver inte oroa dig över det.
Om det har nåt samband med din operation vet jag inte.
Citera
2017-11-13, 13:07
  #3
Medlem
Jag citerar mig själv ifall du upplever det igen.

Citat:
Ursprungligen postat av hont
Om man fokuserar all kraft på att röra en kroppsdel så vaknar man inom 3-4sek. Jag brukar antingen vicka på ett finger eller stortå. Fungerar med 100% garanti varje gång. Fick tipset här på fb för många år sedan och det är dunder. Har blivit av med många sömnparalyser på det sättet. Jag får även hallucinationer, eller vakendrömmar och tror allt ska gå åt helvete. Detta har fungerat VARJE gång. Enjoy

Försöker man röra hela kroppen så händer ingenting. Vicka på en mindre lem så kommer du loss mer och mer. Efter nån sekund - poof så är du helt vaken och kan röra på dig

Välkommnar sömnparalyser med öppna armar nu för tiden när jag vet att jag kan avbryta det när jag vill.
Citera
2017-11-13, 13:23
  #4
Medlem
procentarns avatar
Var glad. En sömnparalys är ett bevis på själens existens. Jag menar, hur skulle du kunna vara vaken annars när hjärnan sover.

Sömnparalyser är inte farliga, din oro däremot kan få dig att tro att det är farligt. Har du tur kan du få vara med om något spännande. Klardrömmar, ut ur kroppen upplevelser.

Be din skyddsängel om hjälp när du ska sova.
Citera
2017-11-26, 11:31
  #5
Medlem
Det är vanligt att sömnparöys inträffar i samband med att man är extremt trött, stressad, pressad, orolig eller på andra sätt i osynk. Det är förmodligen enda eventuella sambandet med din operation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback