Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-03-15, 10:08
  #49
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Det tråkiga är ju att folk verkar ta ut sin frustration på arbetsförmedlingen när det är regeringen och då framförallt Reinfeldt I och Reinfeldt II som gjort AF så dysfunktionell.

Helt skuldfria är nog inte AF själva, men ja.. Onödigt ändå, jag har bara undantagsvis blivit dåligt bemött och behandlad. De flesta jag har haft kontakt med på AF har varit sjyssta.
Citera
2019-03-15, 15:28
  #50
Medlem
Då har jag varit på Ams för första gången på typ ett halvår. Höll på att garva ihjäl mej när jag läste öppettiderna på dörren.

4 timmar öppet på tisdagar och 4timmar öppet på torsdagar. Sen för bokade besök tror jag. Såg helt förfallet ut därinne. Det är egentligen väldigt stora och fina lokaler.

Såg röken av en person som tog emot besök och en som satt i receptionen.
Citera
2019-03-15, 17:48
  #51
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Det tråkiga är ju att folk verkar ta ut sin frustration på arbetsförmedlingen när det är regeringen och då framförallt Reinfeldt I och Reinfeldt II som gjort AF så dysfunktionell.

Menar du att det är Reinfeldt som gett order om att personalen ska behandla sina kunder med förakt och prioritera invandrare över svenskar? Det direktivet får du gärna lägga upp till allmän beskådan.

Självklart bär diverse regeringar ett stort ansvar för det kaos som det en gång välfungerade Sverige nu har blivit. Sossarna mer än något annat parti eftersom de har regerat längst i modern tid.
Citera
2019-03-15, 18:23
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Menar du att det är Reinfeldt som gett order om att personalen ska behandla sina kunder med förakt och prioritera invandrare över svenskar? Det direktivet får du gärna lägga upp till allmän beskådan.

Självklart bär diverse regeringar ett stort ansvar för det kaos som det en gång välfungerade Sverige nu har blivit. Sossarna mer än något annat parti eftersom de har regerat längst i modern tid.

Att Reinfeldt I och Reinfeldt II bestämde att AF skulle prioritera de som står längst från arbetsmarknaden kan jag leta upp.
Citera
2019-03-17, 12:41
  #53
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Att Reinfeldt I och Reinfeldt II bestämde att AF skulle prioritera de som står längst från arbetsmarknaden kan jag leta upp.

Gör du det. Gärna en definition på vad "längst från arbetsmarknaden" exakt betyder också.

Sedan har jag inte sett att Löfven och kompani gjort något för att ändra det beslutet? Leta gärna upp det samtidigt i så fall.

Förstår inte varför ni vänsterblivna alltid ska kasta skit på andra partier istället för att erkänna det egentliga problemet. Är du ett av de nättroll som får betalt av SAP?
Citera
2019-03-17, 13:00
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Gör du det. Gärna en definition på vad "längst från arbetsmarknaden" exakt betyder också.

Sedan har jag inte sett att Löfven och kompani gjort något för att ändra det beslutet? Leta gärna upp det samtidigt i så fall.

Förstår inte varför ni vänsterblivna alltid ska kasta skit på andra partier istället för att erkänna det egentliga problemet. Är du ett av de nättroll som får betalt av SAP?

Har du missat att Löfvén inte hade riksdagsmajoritet förra mandatperioden? Är du så fixerad vid att allt alltid är SAPs fel att du är villig att ignorera fakta?
Citera
2019-03-17, 14:39
  #55
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Har du missat att Löfvén inte hade riksdagsmajoritet förra mandatperioden? Är du så fixerad vid att allt alltid är SAPs fel att du är villig att ignorera fakta?

Jag undrar vem det är som är fixerad Du får nog ta och kolla vilken tråd du postar i och hålla dig till ämnet, sossetroll.

Vad var det förresten för bevis du skulle lägga upp??
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback