Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 17:30
  #1
Medlem
Håller fan på att bli galen här.
Min iPhone 6S ansluter som vanligt till datorn, det plingar till och den upptäcks i iTunes och så vidare, men fan inte i utforskaren vilket jag är mest intresserad av. Om jag inte kommer in där kan jag ju heller inte föra över några bilder och jag har ingen lust att syssla med iCloud och grejer.

Men till saken, när jag ansluter min iPad så hittas den i utforskaren. Har provat byta sladd, starta om datorn, uppdatera Apple Mobile Device, till och med byta dator. Har även uppdaterat iPhonen.
Det måste ju vara något fel på telefonen om min iPad hittas men inte telefonen?!

Är i desperat behov av hjälp, måste tömma telefonen omgående!
Citera
2017-11-12, 17:49
  #2
Medlem
bjonndroggs avatar
Det är inte så enkelt att den väntar på att du ska låsa upp telefonen?
Citera
2017-11-12, 17:54
  #3
Medlem
Trivselgruppens avatar
Jag har inte tid att dubbelkolla, men är det inte så att iPhone aldrig dyker upp som enhet i utforskaren, och att all filöverföring måste ske via iTunes eller Airdrop?
Citera
2017-11-12, 17:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjonndrogg
Det är inte så enkelt att den väntar på att du ska låsa upp telefonen?

Om det vore så väl. Trodde också det var något sånt först men jag skrev in en drös siffror så var det bra sen. Men inget hände.

Men helt plötsligt hittas den, men då dyker nästa problem upp. Bara TVÅ av hundratals bilder visas...
Sliter av mig håret i frustration.
Citera
2017-11-12, 17:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag har inte tid att dubbelkolla, men är det inte så att iPhone aldrig dyker upp som enhet i utforskaren, och att all filöverföring måste ske via iTunes eller Airdrop?

Jag vet faktiskt inte hur man för över filer i iTunes.. Går det?

Nu visas den som en enhet, men bara två av hundratals bilder visas... Vad fan.
Citera
2017-11-12, 17:57
  #6
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaming
Jag vet faktiskt inte hur man för över filer i iTunes.. Går det?

Nu visas den som en enhet, men bara två av hundratals bilder visas... Vad fan.
Normalt brukar bilder synkas från telefonen till datorn via itunes så snart man ansluter den. Eventuellt behöver du fippla med någon inställning först. Det borde finnas några hundra videos på youtube om detta, kolla om du hittar någon hjälp där.
Citera
2017-11-12, 18:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Normalt brukar bilder synkas från telefonen till datorn via itunes så snart man ansluter den. Eventuellt behöver du fippla med någon inställning först. Det borde finnas några hundra videos på youtube om detta, kolla om du hittar någon hjälp där.

Det enda jag hittar att man kan gå via iCloud men jag är allergisk mot allt som går via wifi då jag bara kör med mobilt bredband. Men det verkar som jag snart inte har något val...
Hatar Äpple-helvete när det gäller såna här saker.
Citera
2017-11-12, 18:08
  #8
Medlem
I Windows 10 är det detta som gäller: https://support.microsoft.com/sv-se/...om-phone-to-pc
Citera
2017-11-12, 18:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
I Windows 10 är det detta som gäller: https://support.microsoft.com/sv-se/...om-phone-to-pc

Tack för bra tips! Synd bara att endast tre av hundratals bilder hittas... den här jävla äckeltelefonen måste vara defekt eller nåt... suck
Citera
2017-11-12, 18:20
  #10
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaming
Det enda jag hittar att man kan gå via iCloud men jag är allergisk mot allt som går via wifi då jag bara kör med mobilt bredband. Men det verkar som jag snart inte har något val...
Hatar Äpple-helvete när det gäller såna här saker.
Airdrop via blåtand är fortfarande ett alternativ.
Citera
2017-11-12, 18:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaming
Tack för bra tips! Synd bara att endast tre av hundratals bilder hittas... den här jävla äckeltelefonen måste vara defekt eller nåt... suck
Har de kanske importerats tidigare?
Citera
2017-11-12, 18:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaming
Tack för bra tips! Synd bara att endast tre av hundratals bilder hittas... den här jävla äckeltelefonen måste vara defekt eller nåt... suck
Stäng av iCloud Photo Library
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback