Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-12, 17:19
  #1
Medlem
https://www.svenskaspel.se/challenge...r-du-challenge

Vad tror ni? Gör det lika stor succe som topptipset? Spelet går ut på att kombinera sporter men också spelformer. Man ska tippa utgång och mål. Endast sex matcher borde resultera i väldigt låga utdelningar. Men åt andra sidan är det inte det klassiska M-systemet. 6 halvgarderingar i ett vanligt stryk/europa/topptips kostar 64 kronor. 6 halvgarderingar på Challenge landar på 320 kronor.


Svenskaspel bjuder på jackpottar de första omgångarna på 200k för att ge spelet ett skjut.

Omgång 1 13/11


Italien - Sverige 1X2
Italien - Sverige 0-1, 2-3, 4+
Carolina - Dallas 1X2
Carolina - Dallas 0-4, 5-6, 7+
Calgary - St.Louis 1X2
Calgary - St.Louis 0-4, 5-6, 7+

80 kronor.
Citera
2017-11-13, 12:29
  #2
Medlem
Torsuss avatar
Man kan ju inte se oddsen på spelade kombinationer. Värdelöst
Citera
2017-11-18, 19:01
  #3
Medlem
Germanofils avatar
Challenge

Tänkte testa Svenska Spels nya lira nu ikväll för första gången.

M40
1. Atletico Madrid - Real Madrid 2
2. Antal mål (0-1)(2-3)(4+) 2
3. Napoli - Milan 1X
4. Antal mål (0-1)(2-3)(4+) X2
5. NAC Breda - Ajax 2
6. Antal mål (0-1)(2-3)(4+) X2
Citera
2017-11-20, 15:48
  #4
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Man kan ju inte se oddsen på spelade kombinationer. Värdelöst

Odds? Du spelar väl inte mot odds? Du spelar väl mot streckprocent precis som toppen eller stryket?
Citera
2017-11-21, 12:29
  #5
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Odds? Du spelar väl inte mot odds? Du spelar väl mot streckprocent precis som toppen eller stryket?
Fattar du inte???? Då är det nästan kört direkt.
Men jag ska vara tålmodig och göra ett försök:


Igår så hade vi 3 objekt och om vi tar objektet "Challenge 3 Late night hockey"
Så var den vinnande raden: 2212X2 och den hade oddset 344,47
Men detta fick man inte reda på förrän EFTER spelstopp. Önskvärt hade ju varit
att man fått reda på det INNAN spelstopp, tillsammans med oddsen på alla andra
kombinationer
Citera
2017-11-21, 13:18
  #6
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Myntvärdet är 5x betyder det att oddsen man får gångrar med 5?
Citera
2017-11-21, 13:52
  #7
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Fattar du inte???? Då är det nästan kört direkt.
Men jag ska vara tålmodig och göra ett försök:


Igår så hade vi 3 objekt och om vi tar objektet "Challenge 3 Late night hockey"
Så var den vinnande raden: 2212X2 och den hade oddset 344,47
Men detta fick man inte reda på förrän EFTER spelstopp. Önskvärt hade ju varit
att man fått reda på det INNAN spelstopp, tillsammans med oddsen på alla andra
kombinationer

Okej, vad härligt att du börjar så otrevligt, jag kanske borde säga något sådant också för att diskussionen ska bli givande?

Dessutom har du fel, jag googlade eftersom du inte kunde ge mig ett vettigt svar, jag ställde som sagt en fråga jag påstod inget.

Det är ett poolspel och precis på alla sådana. Stryket, Toppen, V75 etc så VET MAN INTE oddsen på alla kombinationer innan, eftersom du inte spelar mot odds utan du spelar mot streckprocent (andra spelare)

Det du får veta är hur många procent varje utgång är streckad (Ju mer streckad ju mer betrodd)

Vill du även att svenska spel ska visa alla kombinationer för stryktipset vad det eventuellt ger, eller toptipset?

Kalla inte andra idioter innan du ens själv vet hur saker och ting fungerar.
Citera
2017-11-21, 14:40
  #8
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Okej, vad härligt att du börjar så otrevligt, jag kanske borde säga något sådant också för att diskussionen ska bli givande?

Dessutom har du fel, jag googlade eftersom du inte kunde ge mig ett vettigt svar, jag ställde som sagt en fråga jag påstod inget.

Det är ett poolspel och precis på alla sådana. Stryket, Toppen, V75 etc så VET MAN INTE oddsen på alla kombinationer innan, eftersom du inte spelar mot odds utan du spelar mot streckprocent (andra spelare)

Det du får veta är hur många procent varje utgång är streckad (Ju mer streckad ju mer betrodd)

Vill du även att svenska spel ska visa alla kombinationer för stryktipset vad det eventuellt ger, eller toptipset?

Kalla inte andra idioter innan du ens själv vet hur saker och ting fungerar.

Jo det vet man på till exempel Bomben. Och även Matchen. Och dessa är poolspel.
Jag vet alldeles utmärkt vad jag pratar om. Jag har hållt på med detta i ett antal år
Edit: Även på powerplay kan man få reda på oddsen genom ett specialtrick. Men det tänker
jag inte tala om
__________________
Senast redigerad av Torsus 2017-11-21 kl. 14:49.
Citera
2017-11-21, 14:58
  #9
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jo det vet man på till exempel Bomben. Och även Matchen. Och dessa är poolspel.
Jag vet alldeles utmärkt vad jag pratar om. Jag har hållt på med detta i ett antal år
Edit: Även på powerplay kan man få reda på oddsen genom ett specialtrick. Men det tänker
jag inte tala om


Matchen är inte ett poolspel, det är flytande odds det betyder INTE att det är ett poolspel.

Att du kan få reda på odds via powerplay är en lögn, du kan säkert lista ut ungefär vart det hamnar, men för att du ska veta exakt alla odds på alla kombinationer behöver du veta hur de inlämnade spelens reduceringar osv ser ut från andra spelare, information du inte har och därmed inte kan räkna ut exakt odds.

Du snackar skit.
Citera
2017-11-21, 15:10
  #10
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Matchen är inte ett poolspel, det är flytande odds det betyder INTE att det är ett poolspel.

Att du kan få reda på odds via powerplay är en lögn, du kan säkert lista ut ungefär vart det hamnar, men för att du ska veta exakt alla odds på alla kombinationer behöver du veta hur de inlämnade spelens reduceringar osv ser ut från andra spelare, information du inte har och därmed inte kan räkna ut exakt odds.

Du snackar skit.
Hmmmm. Det verkar ju som om du inte vet vad poolspel är. Och JO! Matchen är ett poolspel. Det du uppfattar som "flytande odds" är ju oddsen som förändrar sig i takt med att spelarna lägger olika vad.

Jag citerar infon från svenska spel:
Citat:
Hur funkar Matchen?

Din utmaning är att pricka rätt slutresultat i en match. Oddsen är löpande fram till spelstopp. Det betyder att de förändras konstant beroende på hur insatserna fördelar sig. Det är resultatet efter ordinarie matchtid som gäller!

Och NEJ det är inte en lögn att man kan få oddsen på powerplay...
Jag kan till exempel tala om oddsen på kvällens powerplay för några utvalda kombinationer, vi kan ta oddsen för de 5 mest spelade och 5 lägst spelade
(kvällens om gång med matcher Linköping-Brynäs, Luleå-Skellefteå etc)
5 mest spelade:
kombination odds
12221112;142.85
12121112;177.83
11221112;189.95
11121112;195.67
12221122;218.70

...och de 5 lägst spelade:

22XXXX1X;98962.50
2XXXX2X1;131950.00
22XX2XX1;131950.00
22XXXXXX;197925.00
22XXXXX1;197925.00


Nöjd?

Edit: Bomben kan du väl i varje fall inte neka till är ett poolspel? Där kan du ju se oddsen!
__________________
Senast redigerad av Torsus 2017-11-21 kl. 15:16.
Citera
2017-11-21, 15:26
  #11
Medlem
Copiadyos avatar
Ditt första citat säger ju ingenting? Jag säger att det är flytande odds på matchen, det är de. Hur du än vridare och vänder på det. Det är ändå off topic, matchen är 1 utgång vinnare, därav kan man se oddsen.

Ex trav Dagens dubbel är poolspel där kan du med se oddsen. Så jag säger inte att det inte går tekniskt att se oddsen. Jag säger att de flesta (nästan alla poolspel) ser man streckprocent, det är inget märkligt. Skulle svenska spel visa oddsen på Powerplay (Som inte spelar någon roll eftersom det är oddsen EFTER spelstopp som gäller) så behöver de visa typ 6xxx olika odds.

Vad de gäller att du fått fram powerplay så är det uppskattningar, såvida du inte har svenska spels databas kan du inte räkna ut oddsen enbart med hjälp av streckprocenten, du kan uppskatta dem.

Jag antar att knepet är att du omvandlar streckprocenten till odds och räknar kombinationer så, det är dock inte ett 100% verktyg.

Edit - vet ingenting om bomben, kan man se oddsen är det så, jag säger ju inte emot att det inte är tekniskt möjligt för bolagen att visa oddsen, säger ju bara att det vanliga vid poolspel är att man inte visar oddsen?

Edit - Hur räknar du ut oddsen när det är adderat i potten på PP exempelvis?
__________________
Senast redigerad av Copiadyo 2017-11-21 kl. 15:30.
Citera
2017-11-21, 15:31
  #12
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Ditt första citat säger ju ingenting? Jag säger att det är flytande odds på matchen, det är de. Hur du än vridare och vänder på det. Det är ändå off topic, matchen är 1 utgång vinnare, därav kan man se oddsen.

Ex trav Dagens dubbel är poolspel där kan du med se oddsen. Så jag säger inte att det inte går tekniskt att se oddsen. Jag säger att de flesta (nästan alla poolspel) ser man streckprocent, det är inget märkligt. Skulle svenska spel visa oddsen på Powerplay (Som inte spelar någon roll eftersom det är oddsen EFTER spelstopp som gäller) så behöver de visa typ 6xxx olika odds.

Vad de gäller att du fått fram powerplay så är det uppskattningar, såvida du inte har svenska spels databas kan du inte räkna ut oddsen enbart med hjälp av streckprocenten, du kan uppskatta dem.

Jag antar att knepet är att du omvandlar streckprocenten till odds och räknar kombinationer så, det är dock inte ett 100% verktyg.

Åhhh...men OK vi hoppar över det första eftersom det tycks vara för komplicerat för dig att förstå.

Nej det är inte uppskattningar, de är exakta odds - som gäller just nu förstås.
Nja, jag har inte direkt tillgång till svenska spels databas men jag får fram det genom att gå till en speciell webadress som inte många känner till. Det är 6561 olika odds för att vara exakt.

Och du har fortfarande inte kommenterat det faktum att man kan se oddsen på Bomben

Edit: det saknar inte betydelse att se oddsen. Visst ändras det ju hela tiden men jag går in typ 5 minuter innan spelstopp och får hysade bra odds innan det slutgiltiga, databehandlar det och spelar sedan de kombinationer som är prisvärda. Det har fungerat väldigt bra på bomben
__________________
Senast redigerad av Torsus 2017-11-21 kl. 15:39.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback