Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 15:53
  #1
Medlem
Veasellls avatar
Något som förvånar mig på poker-marknaden är varför jag aldrig ser svenskar spela Spin & Go's. Det har trots allt har varit det största formatet det senaste två åren.

Polackerna har sina "lag", ryssarna har en hel industri, och samma princip gäller i resten av världen - utom Sverige.

Så naturligt uppkommer frågan, är jag den enda som spelar Spins och är svensk? Vi svenskar är trots allt kända för att vara proffsiga pokerspelare.

Själv spelar jag 30$ spins, vilket genererar en omsättning av 2500-5000$*i månaden cirka.

Någon annan som också håller på med spins, eller känns det som att det håller på att dö ut?
Citera
2017-11-12, 17:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Något som förvånar mig på poker-marknaden är varför jag aldrig ser svenskar spela Spin & Go's. Det har trots allt har varit det största formatet det senaste två åren.

Polackerna har sina "lag", ryssarna har en hel industri, och samma princip gäller i resten av världen - utom Sverige.

Så naturligt uppkommer frågan, är jag den enda som spelar Spins och är svensk? Vi svenskar är trots allt kända för att vara proffsiga pokerspelare.

Själv spelar jag 30$ spins, vilket genererar en omsättning av 2500-5000$*i månaden cirka.

Någon annan som också håller på med spins, eller känns det som att det håller på att dö ut?

Spelade mycket Spin&Go förut. Anledningen till att jag slutade var för att jag tycker det är skoj att spela en aggressiv variant av poker. Tyvärr känns det som att det är så mycket öststatsluder som sitter och spelar och behöver varenda dollar de kan vinna, vilket resulterar i ett spel där enbart man spelar på sin hand om de är i princip säkra på att vinna. Fine, vissa spelar för att vinna, andra (som mig) för skojs skull. Men alltså.. jag fick en $45-hand, och jag lovar... dom jag mötte spelade som om det vore WSOP-final.
Citera
2017-11-13, 00:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Något som förvånar mig på poker-marknaden är varför jag aldrig ser svenskar spela Spin & Go's. Det har trots allt har varit det största formatet det senaste två åren.

Polackerna har sina "lag", ryssarna har en hel industri, och samma princip gäller i resten av världen - utom Sverige.

Så naturligt uppkommer frågan, är jag den enda som spelar Spins och är svensk? Vi svenskar är trots allt kända för att vara proffsiga pokerspelare.

Själv spelar jag 30$ spins, vilket genererar en omsättning av 2500-5000$*i månaden cirka.

Någon annan som också håller på med spins, eller känns det som att det håller på att dö ut?

Har tagit ett litet avbrott från pokern pga studier men jag brukade lirade på 15$ för det mesta. Det blir ett oerhört segt och passivt spel som du säger. Upplevde dock att vinstpotten var betydligt högre då jag började lira och att de gradvis sjönk. Går du däremot ner på microstakes så kan man lätt nå en ROI på 15-20%
Citera
2017-11-13, 04:50
  #4
Medlem
trattfans avatar
Är de inte alldelels för hög rake i dessa games?
Citera
2017-11-14, 16:22
  #5
Medlem
Lirade på Full Tilt för ett tag sedan och hade cashat några turneringar. Skulle stänga ner men tänkte att jag skulle avsluta med en Spin & Go. Körde en $50 och prispotten hamnade på $25K. Slutade med att jag tog hem den och $18750.
Citera
2017-11-21, 19:37
  #6
Medlem
Mattelols avatar
Lirade grymt många 10$ Spin & Go på Full Tilt när det begav sig, var jäkligt kul och perfekt när man hade någon timma att döda. Gick plus rätt bra, dels pga bra spel men mycket pga av tur med bra spins. Jag lyckades med det omöjliga att få en 5000$- samt en 1000$-jackpott på samma dag, kom tyvärr trea i båda dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback