Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-12, 11:07
  #1
Medlem
SecundusSilents avatar
Eftersom det numera offentligt är fullt legitimt att angripa enskilda män för olika sexualrelaterade övergrepp eller "illegitima närmanden" utan bevis, så kanske man måste börja fundera på kvinnofria arbetsplatser, skolor, vårdinrättningar, idrottsarenor, affärer etc för att skydda männen från alla dessa angrepp?

I miljöer där kvinnor icke äger tillträde finns ingen chans för dem att utsätta männen för olika anklagelser som kan ruinera deras liv. Det är ju uppenbart att "rättssamhället" har fallit samman, annars en av den liberala statens ideologiska markörer, då enskilda personer - i detta fall män - inte har nån chans att försvara sig i en process som de saknar all form av deltagande i.

Skulle det funka? Är tiden mogen eller måste vi vänta tills det blir än värre? Hur gör man praktiskt för att skapa sådana miljöer? Är det lagligt? Hur driver man frågorna politiskt – om det ens går?

De män som sedan frivilligt ingår i relationer med kvinnor får helt enkelt stå sitt kast. De måste räkna med att bli utsatta för angrepp från kvinnor och kan inte räkna med något skydd.
Citera
2017-11-12, 11:09
  #2
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Utmärkt idé! PK-maffian skulle dock aldrig släppa det, och det skulle säkert vara "diskriminering".
Citera
2017-11-12, 11:26
  #3
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Utmärkt idé! PK-maffian skulle dock aldrig släppa det, och det skulle säkert vara "diskriminering".

Jo, det är klart. Men det finns ju idag en hel del zoner som är fria från män, därför att kvinnor vill skydda sig från t ex våldsamma män som ruinerar deras liv.

Så nu sker detta, att mäns liv blir ruinerade av kvinnor som anklagar män utan bevisning. Så därför måste man fundera på att skydda männen från dessa angrepp. Det blir således en legitim kollektiv kamp för mäns rättigheter, eftersom rättssamhället uppenbart saknar en hel del verktyg för att skydda männen som kollektiv.
Citera
2017-11-12, 11:42
  #4
Medlem
Den här sortens miljöer har väl funnits förr. Exempelvis i Storbritanniens herrklubbar. I fåtöljer av läder och rejäla bokhyllor kan frågor diskuteras som huvudsakligen engagerar män. Det skulle mycket väl kunna finnas idag också. I Sverige skulle det då ske genom föreningsverksamhet där vissa krav skulle ställas för medlemskap, som bland annat skulle kräva endast män. Och givetvis telefonförbund (dessa låses med fördel in i små skåp utanför själva lokalen).

Jag kan mycket väl tänka mig andra miljöer som kan vara lämpliga beroende på tycke och smak.
Citera
2017-11-12, 12:07
  #5
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precidio
Den här sortens miljöer har väl funnits förr. Exempelvis i Storbritanniens herrklubbar. I fåtöljer av läder och rejäla bokhyllor kan frågor diskuteras som huvudsakligen engagerar män. Det skulle mycket väl kunna finnas idag också. I Sverige skulle det då ske genom föreningsverksamhet där vissa krav skulle ställas för medlemskap, som bland annat skulle kräva endast män. Och givetvis telefonförbund (dessa låses med fördel in i små skåp utanför själva lokalen).

Jag kan mycket väl tänka mig andra miljöer som kan vara lämpliga beroende på tycke och smak.

Det viktorianska samhället är borta. Idag krävs andra arrangemang än de herrklubbar som en gång i tiden var ett privilegium för en elit av män som i övrigt härskade oinskränkt både över andra män som över kvinnor i ett brutalt klassamhälle.

Nu måste den stora massan av män skyddas från alla angrepp som de utsätts för. Det vi ser i massmedia är bara början, misstänker jag. Allt detta kommer att sippra ned till enskilda arbetsplatser där hetsjakten kommer att fortsätta. Det kommer att uppdagas att Pelle i Trollhättan berörde Stina i en hetsig kaffekö för 5 år sedan på arbetsplatsen och sedan hänger Pelle lös, oavsett att han förnekar kännedom om händelsen. Men Pelle kommer troligen att be om ursäkt, ”bara i fall”, och sedan blir han avskedad eller hans karriär är slagen i spillror. Ryktena sprids sedan i bostadsområdet och till skolan där Pelles barn går. Hans liv är förstört och han kan inte skydda sig. Konsekvenserna kommer att bli stora, kanske skiljsmässa, flytt från kommunen, livslångt utanförskap i arbetslöshet och droger - så det logiska slutet blir självmord - vilket kommer att applåderas av kvinnor som därmed får bekräftat att denna övergreppsman inte hade något att leva för och gjorde rätt som tog livet av sig.
Citera
2017-11-12, 12:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Eftersom det numera offentligt är fullt legitimt att angripa enskilda män för olika sexualrelaterade övergrepp eller "illegitima närmanden" utan bevis, så kanske man måste börja fundera på kvinnofria arbetsplatser, skolor, vårdinrättningar, idrottsarenor, affärer etc för att skydda männen från alla dessa angrepp?

Är det jobbigt för dig att det uppdagas att en stor del av männen utför eller har utfört sexuella kränkningar?

Jag säger inte "alla män", och jag säger inte att du utfört något övergrepp. Men sanningen är att många män inte beter sig okej tillsammans med kvinnor.

Tycker du då svaret är kvinnofria miljöer? Hade det inte varit bättre att du och andra schyssta män försöker påverka mindre schyssta män att bete sig bättre. Att till och med skydda kvinnorna från övergrepp?

Män och kvinnor har ju en historia och funktion tillsammans, är den inte värd att bevara för allas skull?
Citera
2017-11-12, 12:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFantasy
Är det jobbigt för dig att det uppdagas att en stor del av männen utför eller har utfört sexuella kränkningar?

Jag säger inte "alla män", och jag säger inte att du utfört något övergrepp. Men sanningen är att många män inte beter sig okej tillsammans med kvinnor.

Tycker du då svaret är kvinnofria miljöer? Hade det inte varit bättre att du och andra schyssta män försöker påverka mindre schyssta män att bete sig bättre. Att till och med skydda kvinnorna från övergrepp?

Män och kvinnor har ju en historia och funktion tillsammans, är den inte värd att bevara för allas skull?
Ja, just då enkelt är det. Bra uttryckt!
Citera
2017-11-12, 12:20
  #8
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsFantasy
Är det jobbigt för dig att det uppdagas att en stor del av männen utför eller har utfört sexuella kränkningar?

Jag säger inte "alla män", och jag säger inte att du utfört något övergrepp. Men sanningen är att många män inte beter sig okej tillsammans med kvinnor.

Tycker du då svaret är kvinnofria miljöer? Hade det inte varit bättre att du och andra schyssta män försöker påverka mindre schyssta män att bete sig bättre. Att till och med skydda kvinnorna från övergrepp?

Män och kvinnor har ju en historia och funktion tillsammans, är den inte värd att bevara för allas skull?
Att den sk. rättstaten inte fungerar är "jobbigt" eftersom vi lever i ett sk. rättssamhälle där man lämpligen inte skall kunna anklagas för olika saker utan bevis, speciellt inte offentligen, då sådana anklagelser har stora konsekvenser i form av ruinerade liv. I en rättstat skall den som anklagar någon offentligen utan bevis och den som sprider dessa rykten lida negativa konsekvenser, inte den som anklagas.

Detta gäller förstås oavsett kön. Men nu har det visat sig att rättssamhället har havererat. Det är nu helt legitimt att utan grund offentligen anklaga vilken man som helst för sexualrelaterade missgärningar. Så vad föreslår du skall göras för att inte denna hetsjakt skall kunna fortsätta? Om man ostraffat kan anklaga vem som helst, spelar det ingen roll hur bra männen uppför sig.

Jag framkatsar en idé om kvinnofria zoner, där kvinnors anklagelser inte kan få fotfäste. Detta är förstås en defensiv hållning, men i vårt samhälle ser jag inte att "rättsstaten" och de eliter som upprätthåller denna inom den politiska apparaten och massmedia är intresserade av att alla skall anses oskyldiga till motsatsen är bevisad. I vårt samhälle är hetsjakt helt OK. Att detta är OK måste bemötas på något sätt.
Citera
2017-11-12, 18:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Att den sk. rättstaten inte fungerar är "jobbigt" eftersom vi lever i ett sk. rättssamhälle där man lämpligen inte skall kunna anklagas för olika saker utan bevis, speciellt inte offentligen, då sådana anklagelser har stora konsekvenser i form av ruinerade liv. I en rättstat skall den som anklagar någon offentligen utan bevis och den som sprider dessa rykten lida negativa konsekvenser, inte den som anklagas.

Detta gäller förstås oavsett kön. Men nu har det visat sig att rättssamhället har havererat. Det är nu helt legitimt att utan grund offentligen anklaga vilken man som helst för sexualrelaterade missgärningar. Så vad föreslår du skall göras för att inte denna hetsjakt skall kunna fortsätta? Om man ostraffat kan anklaga vem som helst, spelar det ingen roll hur bra männen uppför sig.

Jag framkatsar en idé om kvinnofria zoner, där kvinnors anklagelser inte kan få fotfäste. Detta är förstås en defensiv hållning, men i vårt samhälle ser jag inte att "rättsstaten" och de eliter som upprätthåller denna inom den politiska apparaten och massmedia är intresserade av att alla skall anses oskyldiga till motsatsen är bevisad. I vårt samhälle är hetsjakt helt OK. Att detta är OK måste bemötas på något sätt.
Det löser sig av sig själv när Islam införts som statsreligion i Sverige. Total segregering beträffande män och kvinnor och du kommer att kunna sitta på gubbcafe hela dagarna, medan alla kvinnor får hålla sig inomhus vid spis och barn. Övriga kvinnor som behöver vistas ute, måste ledsagas av nära , manlig släkting. Du riskerar garanterat att ingen kvinna, som inte tillhör din familj, kommer närmare än armslängds avstånd från dig.
Happy end.
Citera
2017-11-12, 18:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Det viktorianska samhället är borta. Idag krävs andra arrangemang än de herrklubbar som en gång i tiden var ett privilegium för en elit av män som i övrigt härskade oinskränkt både över andra män som över kvinnor i ett brutalt klassamhälle.


Jag får väl anta att du missade ordet "exempelvis".... Men annars har du ju rätt i att miljöerna i sådant fall kan tjäna på att vara anpassade mot ett modernt samhälle.
Citera
2017-11-12, 18:56
  #11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det är väl bara o öppna upp kaffehus enbart för män, finns det en efterfrågan så kommer man att gå runt och jag misstänker att det finns en genuin efterfrågan.
Citera
2017-11-12, 20:20
  #12
Medlem
Gick det att ha en festival utan (cis-)män borde det gå att ha en klubb utan kvinnor som medlemmar. Det skulle säkert bli en måltavla för de professionellt förtryckta kvinnorna som livnär sig på att vara kränkta, infiltration av journalister osv.

Alternativet är väl att starta bastuklubb, helnaken sådan. Inga jävla badbyxor eller handdukar och sådant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback