Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-11, 22:51
  #1
Medlem
stämmer det?

jag menar, vi säger att en attraktiv man flirtar med en kvinna och nobbas - inget händer.
men om en man är ful eller kvinnan är ointresserad är det inte då sexuella trakasserier?

hjälp mig.
Citera
2017-11-11, 22:55
  #2
Medlem
franges avatar
Med största sannolikhet - ja. I dagsläget verkar det räcka med att ens gå närmare än 10 meter mot en kvinna för att hon skall gå med i #metoo och gråta, varpå du blir uthängt som våldtäktssvin över halva Internet.

Tur som fan att man har ett jobb där man i princip aldrig träffar på kvinnor.
Citera
2017-11-11, 22:56
  #3
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
stämmer det?

jag menar, vi säger att en attraktiv man flirtar med en kvinna och nobbas - inget händer.
men om en man är ful eller kvinnan är ointresserad är det inte då sexuella trakasserier?

hjälp mig.

Nej det är det inte...
Citera
2017-11-11, 23:00
  #4
Medlem
Suck, då börjas det igen.

Nej. Det är inte så det fungerar. Inte heller har jag sett några som helst belägg för att det skulle vara så.
Citera
2017-11-11, 23:01
  #5
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Nej, det är inte sexuella trakasserier att flirta.

Men det kan bli trakasserier om gränser inte respekteras eller tidpunkt är dåligt vald.

Det är väldigt svårt att förklara gränsdragningen här. Men, ett förslag kan vara:

"Säg inget till en främmande kvinna du ej skulle vilja att en man säger till dig i ett fängelse"
Citera
2017-11-11, 23:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Med största sannolikhet - ja. I dagsläget verkar det räcka med att ens gå närmare än 10 meter mot en kvinna för att hon skall gå med i #metoo och gråta, varpå du blir uthängt som våldtäktssvin över halva Internet.

Tur som fan att man har ett jobb där man i princip aldrig träffar på kvinnor.

Kan du ge oss något konkret exempel?
Hör detta sägas ganska frekvent men har ännu inte fått något exempel presenterat.
Citera
2017-11-11, 23:02
  #7
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
stämmer det?

jag menar, vi säger att en attraktiv man flirtar med en kvinna och nobbas - inget händer.
men om en man är ful eller kvinnan är ointresserad är det inte då sexuella trakasserier?

hjälp mig.

Skulle utan tvekan säga ja... det stämmer... Men jag är ju man...
Kan nog ändå relatera dock... när en väldigt osexig tjej tar mig i skrevet/klappar mig på rumpan eller drar handen över håret... så tycker jag det inte är lika OK som en väldigt snygg sexig tjej gör det...
Citera
2017-11-11, 23:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Med största sannolikhet - ja. I dagsläget verkar det räcka med att ens gå närmare än 10 meter mot en kvinna för att hon skall gå med i #metoo och gråta, varpå du blir uthängt som våldtäktssvin över halva Internet.

Tur som fan att man har ett jobb där man i princip aldrig träffar på kvinnor.

shit. läskigt :S
Citera
2017-11-11, 23:06
  #9
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Skulle utan tvekan säga ja... det stämmer... Men jag är ju man...
Kan nog ändå relatera dock... när en väldigt osexig tjej tar mig i skrevet/klappar mig på rumpan eller drar handen över håret... så tycker jag det inte är lika OK som en väldigt snygg sexig tjej gör det...

Skulle du säga att kvinnan som tar dig i skrevet "flirtar"? eller har hon passerat det stadiet?
Citera
2017-11-11, 23:06
  #10
Medlem
Astrorbits avatar
Ja, fula människor ska inte flörta. Ni ska sitta nere vid källan och gömma er.
Citera
2017-11-11, 23:20
  #11
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Skulle du säga att kvinnan som tar dig i skrevet "flirtar"? eller har hon passerat det stadiet?

Det beror på helt vilket tillstånd jag är i, och vart jag befinner mig... och givetvis hur snygg hon är. Samt om hon är talbar eller ej... om det inte går att prata med personen (full som ett ägg) då är det rätt meningslöst. Det enda man kan göra är då är att skratta lite och möjligen hjälpa henne till hennes kompisar...

Det har hänt att även män tagit i skrevet tro det eller ej, men det har lett (dock inte alltid faktiskt) en smäll på käften...

Hade jag gjort något jämställd så hade jag slagit ganska många kvinnor på käften egentligen. Men som TS säger (och har rätt) så beror detta helt på min situation... jag kan faktiskt uppskatta det om det är en snygg, sexig kvinna...
Citera
2017-11-11, 23:36
  #12
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Det beror på helt vilket tillstånd jag är i, och vart jag befinner mig... och givetvis hur snygg hon är. Samt om hon är talbar eller ej... om det inte går att prata med personen (full som ett ägg) då är det rätt meningslöst. Det enda man kan göra är då är att skratta lite och möjligen hjälpa henne till hennes kompisar...

Det har hänt att även män tagit i skrevet tro det eller ej, men det har lett (dock inte alltid faktiskt) en smäll på käften...

Hade jag gjort något jämställd så hade jag slagit ganska många kvinnor på käften egentligen. Men som TS säger (och har rätt) så beror detta helt på min situation... jag kan faktiskt uppskatta det om det är en snygg, sexig kvinna...

Ja ja, men tycker du faktiskt att skrevtag faller in under termen flirta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback