Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 21:26
  #1
Medlem
Hej,
På senaste tiden har jag har blivit intresserad av en sak och det är Csgo gambling sidor. Här och där får man höra hur tusentals kronor blir hackade av dem här csgo gamblingsidorna ungefär varje dag.

I lärandets syfte, är det någon som vet hur dem här "hackarna" går till väga? Liksom hackar dem databasen eller hur går dem tillväga? Det måste väl finnas en backdoors.

Och hur gör dem mer exakt? Vilka metoder använder dem sig av?
Citera
2017-11-11, 21:50
  #2
Medlem
Skriv bara "Jag vill hacka CS GO gambling-sidor, hur går man tillväga?" Herregud.
Citera
2017-11-12, 19:20
  #3
Medlem
winINCs avatar
Hur gammal är du egentligen..?

Om detta nu händer, vilket jag tvivlar på, så beror det antagligen på att sidorna i fråga har dålig säkerhet eftersom de inte betalt någon för att pentesta skiten innan de slänger upp dem som live. Då kan de bli attackerade på alla möjliga typer av sätt.

Utan en specifik sida att kolla på och utan detaljer till var, när, och vad som blir taget så finns det ingen möjlighet att svara på frågan. Du kan gå in på några av darkwebforumen dedikerade till hacking och cracking, så kanske du hittar någon tråd om det, men jag orkar inte göra det atm.

Var har du hört att de blir "hackade"? Det verkar ju inte vara en trovärdig källa ifall de inte vet metoden och inte har några som helst bevis på att detta skett...

Om folk plockade ut tusentals kronor om dagen i skins utan att ha vunnit dem så skulle sidorna stänga ner illa kvickt.
Citera
2017-11-12, 21:34
  #4
Moderator
Protons avatar
Personlig utveckling, studier och arbetsliv --> IT-säkerhet: allmänt
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback