Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-12-03, 14:12
  #61
Medlem
När jag växte upp så kunde man lämna hunden utanför affären o handla inga problem o hunden led absolut inte utav det!
Idag skulle jag inte våga göra detta pga av alla jävla korkade o äckliga människor som finns i vårt samhälle idag!
Citera
2017-12-05, 17:59
  #62
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laparn
När jag växte upp så kunde man lämna hunden utanför affären o handla inga problem o hunden led absolut inte utav det!
Idag skulle jag inte våga göra detta pga av alla jävla korkade o äckliga människor som finns i vårt samhälle idag!

Jaa förr...som du säger nu är det inte att tänka på.
Bättre att försöka lämna kort hos någon bekant...el något annat alternativ.
Citera
2018-01-04, 13:34
  #63
Medlem
Skulle aldrig få för mig att lämna hunden utanför affären, oavsett ålder på den!
Citera
2018-01-14, 19:13
  #64
Medlem
Nej, lämna ALDRIG en valp ensam utanför matbutiken för vem som helst kan stjäla hunden speciellt små raserna. är det en vuxen pitbull, dobermann, schäfer mm så inga problem
Citera
2018-01-15, 15:18
  #65
Medlem
Hundviskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarnet
Hej,

Är det orimligt att lämna en valp på 3 månader fastknuten (i sele) utanför matbutiken i max 10 minuter om man sticker in och handlar?

Tacksam för svar.
Det är fullt rimligt och är bra för det tränar valpen att kunna vara ensam.
Citera
2018-01-15, 15:36
  #66
Medlem
tobbenzs avatar
Träna valpen att vara ensam är bättre han gör i sitt eget hem.

Som någon skrev, när man växte upp var det inga som helst problem att lämna hunden utanför affären, då menar jag affären en kilometer bort där man småhandlar lite. Är mer tveksam idag, men i mitt fall så har vi en jävligt skön tiggare som typ alla som handlar där känner. Han har koll på hundarna han
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback