Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-25, 09:25
  #13
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
När ni inte är i affekt, sätt er ner och kom överrens om hur ni ska göra nästa gång. Vilka behov du har, vilka behov hon har.

Om hon inte lyssnar. Varför vara tillsammans? Med all sannolikhet kommer du sakta att brytas ner av det vidriga beteendet. Hon beter sig fullkomligt respektlöst.

Edit: Det är absolut inte ditt fel!
http://www.varningstecken.n.nu/passiv-aggressiv

Tack för länken. Tyvärr anpassad för kvinnor.

Hon kommer inte lyssna. Även om hon säger det, så slutar det i alltid i att hon vänder ryggen när det väl gäller.
Citera
2017-11-25, 18:07
  #14
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Tack för länken. Tyvärr anpassad för kvinnor.

Hon kommer inte lyssna. Även om hon säger det, så slutar det i alltid i att hon vänder ryggen när det väl gäller.


Även fast de i länken skriver han om förövaren så kan du även läsa den och ta till dig det som står. Det hon sysslar med är verbal misshandel.

Har du sagt att du upplever att hon inte lyssnar på dig? Vad säger hon då isf? Om hon säger att hon ska göra på ett annorlunda sätt men sen inte gör det, då bör du påminna henne där och då. Använd en lugn röst och påpeka att du, nu går du din väg fast vi har pratat om att vi ska göra annorlunda. Om hon struntar i dig så får du nog fundera på om du vill leva så här. Vill hon ine ändra sig kommer hon inte att göra det och för varje gång du har bett henne om ändring och hon har sagt ja, men sedan struntat i det så blir hon säkrare och säkrare på att kunna bete sig som en skit för det blir ingen konsekvens av det. Du stannar ju iaf.

Ni har varit tillsammans i sex månader, kan detta vara hennes sätt att få dig att göra slut så att hon slipper? Eller har hon varit så här från början?
Citera
2017-11-25, 18:09
  #15
Medlem
Sockss avatar
En sak till, min man kunde vara så där i början av vårt förhållande. Jag sa ifrån att så vill jag inte ha det. När han så gjorde så igen och körde med the silent treatment så ignorerade jag honom totalt, jag fortsatte med mitt, gjorde bara ännu roligare saker och sket blanka fan i honom och hans tystnad. Han har inte gjort så igen sedan dess.
Citera
2017-11-26, 21:09
  #16
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Tack för länken. Tyvärr anpassad för kvinnor.

Hon kommer inte lyssna. Även om hon säger det, så slutar det i alltid i att hon vänder ryggen när det väl gäller.

Det står att det går utmärkt att översätta "han" till "hon" och vice versa.

Hur kommer det sig att du är så motsträvig? Vad får du ut av förhållandet? Tips. Läs länken noga, och ta dig en funderare på om det verkligen är så här du vill fortsätta att brytas ner, innan du ger upp.
Citera
2017-11-26, 22:23
  #17
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Har flickvän sedan 6 månader tillbaka. Det mesta är bra, men när vi bråkar, så vänder hon ryggen och går. Oftast i sällskap med ett "Orkar inte" eller "skit samma" precis innan. Detta är förstås sjukt frustrerande, särskilt som jag är all about att lösa konflikter, helst så fort de uppstår. Skiter i hur arg man blir eller vad som sagts, man går inte till sängs osams. Men hon har satt det i system, och det är fruktansvärt att leva med.

Efter att hon dragit så blir det iskall tystnad i 8-12 timmar. Kan inte få henne att starta ett försoningssamtal hur avväpnande jag än är. Jag är inte den som krusar någon, och då hon inte möter mig med blicken eller i ord när en konflikt uppstår, så får hon hållas och komma till mig. Men som sagt, det är 8-12 plågsamma timmar. Har svårt att tro att hon tycker detta upplägget är ultimat. Samtidigt är det precis som att hon själv inte är medveten om att hon gör det. Hon kan skaka på huvudet när jag påtalar konfliktfobin och passive-aggressive-grejen, bara för att i nästa sekund vända mig ryggen och gå, och tycks varje gång tro att hon där vänt mig ryggen för första gången.

Hon är inte omogen i övrigt, tvärtom skarp tjej, ansvarsfull mamma med ordning på livet.

Hur ska jag hantera henne? Går det att vänja henne av med det? Är det mitt fel?

Min man var så i många år och han upplevde det verkligen som optimalt. Han bara släppte allt och mådde inte dåligt utan isolerade sig framför en skärm typ ett halvt dygn.
Citera
2017-11-26, 22:35
  #18
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Är det mitt fel?
Låter absolut som om det är ditt fel. Det är du som eskalerar bråket till en nivå som hon inte känner sig bekväm med, och en naturlig reaktion blir då att undvika både situationen och den som skapade den.
Citera
2017-11-26, 22:42
  #19
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Har flickvän sedan 6 månader tillbaka. Det mesta är bra, men när vi bråkar, så vänder hon ryggen och går. Oftast i sällskap med ett "Orkar inte" eller "skit samma" precis innan. Detta är förstås sjukt frustrerande, särskilt som jag är all about att lösa konflikter, helst så fort de uppstår. Skiter i hur arg man blir eller vad som sagts, man går inte till sängs osams. Men hon har satt det i system, och det är fruktansvärt att leva med.

Efter att hon dragit så blir det iskall tystnad i 8-12 timmar. Kan inte få henne att starta ett försoningssamtal hur avväpnande jag än är. Jag är inte den som krusar någon, och då hon inte möter mig med blicken eller i ord när en konflikt uppstår, så får hon hållas och komma till mig. Men som sagt, det är 8-12 plågsamma timmar. Har svårt att tro att hon tycker detta upplägget är ultimat. Samtidigt är det precis som att hon själv inte är medveten om att hon gör det. Hon kan skaka på huvudet när jag påtalar konfliktfobin och passive-aggressive-grejen, bara för att i nästa sekund vända mig ryggen och gå, och tycks varje gång tro att hon där vänt mig ryggen för första gången.

Hon är inte omogen i övrigt, tvärtom skarp tjej, ansvarsfull mamma med ordning på livet.

Hur ska jag hantera henne? Går det att vänja henne av med det? Är det mitt fel?
Är inte hennes problem, hennes att hantera? Det bästa kan nog vara att helt låta bli att hantera henne, och låta henne ta tag i sina egna problem när det passar henne?

Det kan ju också vara så att det bara är ett barnsligt sätt att straffa dig för att du har rätt, om det nu är så. Har du provat att ha fel, så att hon kan vara den vuxna av er två?

Själv så är jag otroligt benägen att hitta lösningar på alla problem. Jag har märkt att det provocerar folk något enormt ibland, speciellt när jag inte presenterar några tillkortakommanden att angripa.

Det kan ju också vara så att hon faktiskt är den smarta och mogna av er, som kapitulerar till förmån för freden och lugn och ro.

Är ditt mål att hon aldrig ska hantera era konflikter på det sättet hon gör, så har du ett ohälsosamt maktbegär. Så, är det konflikten som oroar dig, eller det faktum att hon "äger" konflikten med sitt beteende? Att inte prata med varann på flera timmar är väl inget att göra en grej av om det inte sker varje dag?
Citera
2017-12-13, 14:17
  #20
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
En sak till, min man kunde vara så där i början av vårt förhållande. Jag sa ifrån att så vill jag inte ha det. När han så gjorde så igen och körde med the silent treatment så ignorerade jag honom totalt, jag fortsatte med mitt, gjorde bara ännu roligare saker och sket blanka fan i honom och hans tystnad. Han har inte gjort så igen sedan dess.

Tack. Ska prova detta.
Citera
2017-12-13, 14:18
  #21
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Låter absolut som om det är ditt fel. Det är du som eskalerar bråket till en nivå som hon inte känner sig bekväm med, och en naturlig reaktion blir då att undvika både situationen och den som skapade den.

Är du tjej eller kille?
Citera
2017-12-13, 14:22
  #22
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Är du tjej eller kille?
Man.
Citera
2017-12-13, 16:53
  #23
Medlem
Krug88s avatar
Detta är ett extremt jobbigt beteende, men det går att förändra, men först när din partner inser hur destruktivt och bakåtsträvande flykt beteendet är.
Hela livet är fullt med motgångar, problem och konflikter som måste lösas, den som säger annorledes bor antingen i en grotta och eller totalt bortkopplad från samhället, det är så jäkla fegt att bara fly så fort det blir jobbigt.

Låter som din partner är extremt omogen alternativt livsoerfaren.

Förutsatt att det inte är du TS som söker konflikt och vill bråka om problem som inte finns.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback