Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 16:38
  #1
Medlem
Vill bara säga det att gör inte ett account på deras hemsida, Jag såg en artikel om hemsidan och om hur lovande det va med bitcoin. Jag är alltid skeptisk mot sånt här men jag tänkte att ta en titt på hemsidan kan ju inte skada.
Jag gjorde ett account och när jag kom in på deras lite halvdålig gjord sida ville dom att man skulle sätta in 25 dollar för att fortsätta då avbröt jag och bara sket i det. efter 5 min ringde det ett nummer från London då jag inte vill prata med dessa människor valde jag att inte svara.

Dom har fortsätt att ringa mig minst 20 gånger på olika nummer för att jag blockar dom varje gång. alla nummer kommer från olika länder står det så som London, Berlin, Borås och Polen. Jag vill bara varna er ge inte ert nummer till dom! De kommer att trakassera er tills ni svarar. Jag bad min flickvän att svara och säga att dom har fått fel nummer eftersom jag är reggad som man så borde dom tro på det. De skulle maila mig istället men efter 5 minuter ringde dom igen!
Citera
2017-11-11, 16:47
  #2
Medlem
Pegganns avatar
Olsson Capital med insättningskrav i en icke-inhemsk valuta. Bara där borde varningsklockorna ha ringt.
Citera
2017-11-11, 18:38
  #3
Medlem
Bara ge dem ditt livs besparingar samt ditt framtida arv, så drar de ned på ringande till 10-15 ggr per dag resten av ditt liv. Lätt värt pengarna.
__________________
Senast redigerad av Odiskadmugg 2017-11-11 kl. 18:40.
Citera
2017-11-11, 21:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Bara ge dem ditt livs besparingar samt ditt framtida arv, så drar de ned på ringande till 10-15 ggr per dag resten av ditt liv. Lätt värt pengarna.
fy fan ska man behöva byta nummer på grund av dessa idioter?
Citera
2017-11-11, 21:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peggann
Olsson Capital med insättningskrav i en icke-inhemsk valuta. Bara där borde varningsklockorna ha ringt.
de va inte så mycket info före jag gjorde ett account. trodde inte det fanns såna här skojjare som spamm ringer mig hela tiden.
__________________
Senast redigerad av smiffen95 2017-11-11 kl. 21:49.
Citera
2017-12-03, 15:33
  #6
Medlem
Jag blev frestad att svara på deras erbjudande. Jag skulle göra en insättning på 250 - kronor tänkte jag. Så fort jag har skrivit insättningen visade sig att det var Euro och inte kronor. Jag tänkte strunta i det men då ringde mig per telefon en "Olsson" som krävde mitt kort nummer, giltighetsdatum, samt sista siffrorna på baksidan. Dum som jag var, gav jag honom det och då gjordes ett avdrag på mitt kort på 3117 Kr. Inte nog med det, han ville veta var jag bor, lägenhet eller vila, hur mycket inkomst har jag, hur mycket pengar har jag på banken, de har en telefon i Bulgarien (Sofia) och en annan i England. Efteråt fick jag ett mail med följande krav:
1.Photo ID – Such as: Driver’s License; Valid Passport. Please submit a color copy of the front and back of your ID
2. Proof of Address – For example: a utility bill (electricity / water / gas / phone); or bank statement. The document must show your name, current address, and be not older than 3 months.
3. Declaration of Deposits – This will be sent to you by email. Please complete your Declaration of Deposits form making sure to sign for each individual amount recorded as well as on the bottom. It must be signed by hand.
4. Bonus Agreement – In order to receive a trading bonus you are required to sign a Terms and Conditions agreement. This will be sent to you by email. Please sign and date this Bonus Agreement and send a scanned color copy to us
IMPORTANT: Please make sure that all copies/photo’s/scans that you send to us are in full color. We will not be able to accept or process black&white copies. Please make sure that your copies show all four edges and corners of the document. Incomplete copies will not be accepted.
Jag har krävt pengarna tillbaka men de svarar inte längre på mina mail.
Citera
2018-12-06, 14:50
  #7
Medlem
Vilka jävla svin. Har dom indisk accent så är dom till 100% scammers
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback