Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-05, 20:25
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEE
https://kvartal.se/fredagsintervjun/...n-gran-persson (21:00 och framåt)
Göran Persson intervjuas av Jörgen Huitfeldt.
GP: Sverigedemokraterna har ridit på två hästar samtidigt, dels har man haft den starka invandrarfientliga agitationen, samtidigt en kritik av bristen i välfärdssystemen. Och de där två sakerna har man ridit skickligt på, tagit både vänsterväljare och högerväljare. Nu har invandringspolitiken stramats upp och blivit mer realistisk och det gör ju att Sverigedemokraternas livsluft minskar ...
...
JH: Och då tror du att Sverigedemokraterna kommer hållas tillbaka?

GP: Det är klart, om det som är deras livsluft, missnöjet, möts så är det klart att de hålls tillbaka. Och det ser vi redan nu med de enkla åtgärder som har vidtagits i fördelningspolitiskt avseende och när man fått lite ordning på invandringspolitiken, man ser att Sverigedemokraterna är i ett betydligt sämre läge, de är inte alls lika i centrum i debatten längre, och Kristersson flyttning ut mot höger kommer ta tillbaka en del procent. Socialdemokraternas skärpning i fördelningspolitiken tar tillbaka ett par procent och där med så är Sverigedemokraterna på väg nedåt i spiralen och då kommer de sitta där med en enda känd politiker som heter Åkesson. Vi får se hur det går.

JH: Hur stora blir de i nästa val?

GP: De blir under tio procent.
...
GP: Skulle det vara val idag så tror jag att de hamnar där, de har ingenting att erbjuda. Annat än missnöjet, ilskan, tillkortakommandet.
Jag tror att Persson har rätt om att (SD) i princip endast har en känd och omtyckt politiker, och att de egentligen inte fyller en större funktion än som ett långfinger till resten (missnöjet och ilskan). Däremot har jag svårt att se att högerväljare skulle vara så pass förlåtande att de går tillbaka till (M) efter Reinfeldt. Det är ju trots allt samma politiker som backade Reinfeldt då som backar Kristersson idag. Att (S) skulle ha tappat väljare på grund av deras fördelningspolitik tror jag inte alls på.

Vad tror ni, har Persson rätt? Varför, varför inte?

Mannen har inte alla hästar i hagen. Han blev statsminister av en slump eftersom alla andra tackade nej inklusive Mona Sahlin. Sedan gömde han under arbetslösheten genom låtsasjobb, underanställningar, sjuskrivningar, studier/utbildning som inte gav jobb och förtidspensioner. Sedan pekade Alliansen på detta i valt 2006 och hela korthuset rasade. Faktum är att Göran Persson bär ansvaret för att allt från utbildningssektorn (han var skolminister under Ingvar Karlsson) till migrationspolitiken är i kaos. På något sätt har Göran P blivit någon av en gigant bland äldre socialdemokrater men Göra Persson är faktiskt fruktansvärt klåfingrigt inkompetent. Han bär delar av skulden till varför S kommer att kollapsa i höst. Däremot skall man ge Göran Persson att han är så jävla arrogant att det blir roligt.

https://www.youtube.com/watch?v=cTD6eeQTMQo
Citera
2018-06-05, 21:41
  #134
Medlem
Enydrions avatar
Han har bara sagt de här idiotsakerna för att stödja S (S är ju tokiga typ) skulle han säga det han verkligen tycker och förstår, skulle det ju krossa S, så han försöker säga sådant som stämmer med vad S säger centralt..

Jag röstade på honom när han blev statsminister, då klagade folk över att han inte gjorde som han sa i valrörelsen, jag förstod redan innan att han inte skulle göra som han sa utan rädda Sverige i stället, jag minns de som skrev insändare om att han brutit vallöften, jag tänkte - vilka idioter...

Vad tycker ni han skulle ha sagt? Som det är? Att S är slut som parti och att SD är det nya arbetarpartiet...

Det är verkligen enastående vilka stolpskott S har haft som partiledare efter Göran...

Tyvärr genomskådade jag inte Reinfeldt för fem öre, han måste verkligen vara en totalt genomfalsk person, jag förstår inte att han alls törs visa sig i Sverige, det är för mig ofattbart.
Citera
2018-06-06, 21:57
  #135
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Tror det Persson egentligen menade var att SD uppgång och nedgång egentligen inte låg i deras egna händer, utan berodde helt på hur S hanterade sin Regeringsperiod. Antagligen trodde Persson att Lövfen & Co. skulle ro det i hamn. Nu har vi facit, det har blivit en total uppgivenhet inför Femifascism och PK-doktrin. Följdaktligen får SD en bra bit över 10% i valet medans S dalar neråt.
Citera
2018-06-07, 13:33
  #136
Medlem
Tänk om det ligger något i det han säger?? Är han så jävla smart?
SD kanske kommer gå ner och AsF eller NMR går upp? Jag undrar vad han skulle tycka om det blev så?
Citera
2018-06-07, 13:36
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tror det Persson egentligen menade var att SD uppgång och nedgång egentligen inte låg i deras egna händer, utan berodde helt på hur S hanterade sin Regeringsperiod. Antagligen trodde Persson att Lövfen & Co. skulle ro det i hamn. Nu har vi facit, det har blivit en total uppgivenhet inför Femifascism och PK-doktrin. Följdaktligen får SD en bra bit över 10% i valet medans S dalar neråt.
Ja. Om S vill forsätta styra så får det först lämna femminismen och stoppa invandringen. Det är det minsta de kan göra.
Citera
2018-06-08, 12:49
  #138
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag är fullständigt övertygad om att Persson har rätt.

Åkesson har tappat sitt momentum.

Sen efter år av framgång kan det snart bara gå åt ett håll.

Hur bra hans fans nu än tycker att han är så börjar man tröttna/finns det inget berättigande för hans gnäll.

Dessutom när invandringsfrågan kommer bort från dagordningen och Åkesson tvingas redogöra mer för hur dom står i andra frågor kommer hans väljare bli som yra höns.

Lövfen ser till att även rika sthlms kommuner mfl får sina blattar, att det satsas på glesbyggden, att inte lönerna dumpas, att välfärden bibehålls osv osv

Om man då är lågutbildad och bor i Borlänge osv är man ju ganska rejält korkad om man röstar SD-höger, dumpar sin egen lön, ser till att dom rika får bo kritvitt och får lägre skatt medans man själv får mer blattar och sämre välfärd.

Det är synd bara att det sitter så mycket höger-troll här inne så att många framförallt yngre förleds att inte rösta S/V
Hahaha, hur känns det rotebroconny, jobbigt att vara sååå fel ut som du är.
Citera
2018-06-08, 18:40
  #139
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Hahaha, hur känns det rotebroconny, jobbigt att vara sååå fel ut som du är.
Ja. Så länge mångkulturen finns kvar i den här omfattningen kommer mångkulturmotståndare att vara starka i riksdagen.
(Jag räknar nu åtminstone så länge vi svenskar själva är i majoritet i väljarkåren.. )

Ingenting tyder på något annat.
Citera
2018-06-08, 19:08
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Hahaha, hur känns det rotebroconny, jobbigt att vara sååå fel ut som du är.

Nja jag är inte så säker på att dom här siffrorna stämmer riktigt. Tror mest att det är en tillfällighet att svenska folket tröttnat helt på multi-kulti och att det just den här sommaren anses socialt accepterat att uttrycka det.

Det vi ser är alltså en motsatt effekt jämfört med tidigare, nu säger man att man ska rösta SD men kommer inte göra det.

Åkesson blir ju bara tröttare och tröttare och mer håglös för varje gång man ser honom. Dessutom är det ju nu solklart att SD röstar som Alliansen i nio fall av tio.

Men vill man ha en stark högerregering med ytterligare kraftiga skattesänkningar för den lilla procenten av dom allra rikaste, låglönepolitik för dom allra flesta, nedskärningar i skolan och göra det tuffare för dom längre ner på samhällsstegen då är det ju bara att rösta på högern.

Förstår bara inte hur man samtidigt kan säga sig värna Sverige, svenskarna och den svenska modellen. I det stora hela är det ju bara ett fåtal som gynnas av högerns politik.

Men det är nog nyttigt för sossarna att få sig en liten näsbränna nu medans tid är så att man taggar till lite.
Citera
2018-06-09, 04:22
  #141
Medlem
Mogrens avatar
Göran Persson är uppenbarligen en stor siare. Han kanske borde börja jobba som spåkärring.
Citera
2018-06-09, 05:21
  #142
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Åkesson blir ju bara tröttare och tröttare och mer håglös för varje gång man ser honom. Dessutom är det ju nu solklart att SD röstar som Alliansen i nio fall av tio.
Det funkar inte med önsketänk, din observation är helt uppochned. Åkesson utklassar ju sina motståndare i debatt efter debatt för att verkligheten kommit i kapp samt att media börjat beskriva situationen korrekt. Detta gynnar naturligtvis Åkessons livsandar.

Ser han trött ut emellanåt är det för att han har svårt för deras bottenlösa uselhet och inget annat.
__________________
Senast redigerad av Psilosopher 2018-06-09 kl. 05:27.
Citera
2018-06-09, 07:16
  #143
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Det vore önskvärt att en journalist med en kallelse efter valet i september skulle ha kurage hålla fram en mikrofon och vänligt och artigt be herr Göran Persson avge en kommenar till utfallet av sin egen spådom, ifrån månaden november i höstas, avseende SD:s valresultat.

Be Den Store att jämföra, med utfallet.


Kommer någon svensk murvel vilja göra det?

Vad kommer den förre Landsfadern i sådant fall ha för dräpande svar?


Minnes, ett ögonblick, det mörka, sena 1900-talet:

Uti statsminister Göran Persson:s Sverige, kunde i rådande konsensus ännu ingen höra dig ställa frågor.
Citera
2018-06-09, 08:30
  #144
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Lite konstigt. GP har ju annars varit ärlig och ganska bra på att peka på brister i (S)amhället som ”7-klövern” orsakat. Då borde han ha kunnat förutse att SD skulle fortsätta växa?
Antar att han hoppades på en uppstramning inom S, istället har de fallit sönder och springer som huvudlösa höns.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback