Citat:
Ursprungligen postat av
AxelvonFarsen
och gästerna i ens parker kunde lika gärna vara gående dollar tecken eftersom de inte tillför någonting. (Avsaknaden av specifika gästers "favoritdinosaurier" kan nämnas.)
Det här kanske är en avancerad form av social kritik? En åskådning på hur företag ser på konsumenter? Ex, när gick ett storföretags CEO till en random person och analyserade vad denne individ tycker?
Lite överanalyserande men ändå, vad jag vill få fram är följande:
Det här spelet har ju många fler besökare än JPOG och i de här nivåerna övergår befolkningen till att vara "ren statistik", "flocken", "en massa" osv
Och ett av felen med JPOGs individer (thrill seekers, fun lovers etc) var att de betedde sig som om det fanns nåt mer spännande än dinosaurier. Det är dinosaurier, alla som kommer till JP vill se dem och av de som kommer är 85% "mainstream", vad några få nischade grupper tycker är ointressant för om de är inne har de redan betalat biljetten och där slutar gemene företagare bry sig, resten får PR-departementet ljuga ihop. Gillar besökarna inte detta vinstorienterade, skamlösa koncept kan de ju alltid gå till konkurrenten, "nej vänta, det finns ju ingen myahahahaha"
Och det är nog så spelföretaget ser på sina kunder också. Spelet är en spegel av företagets värderingar.
Innehåller det dinosaurier?
Ja
Är det en parkbyggare?
Ja
Är det snyggt nog?
Ja
Är det tekniskt stabilt?
Jovars, om några små pillpatchar
Fuck it, det räcker. Släng in lite Jeff Goldblum också så det ser ut som om vi försöker.
Sen även, hur mycket bryr vi oss egentligen om våra gäster? Speciellt när vi alla säkert så fort vi kan öppnar grindarna för våra Tyrannosaurusar och säger "buss på"
Man säger ju att människor är ovärderliga, alltså de facto "värdelösa", vi bryr oss mycket mer om att våra 2 milj dollars dinosaurier ska vara nöjda och glada.