Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-11, 07:10
  #1
Medlem
dengo.dajordens avatar
Vi män behöver argument och det finns säkert lika många kvinnor (kändisar) som utnyttjar sin position till att få sex med den de vill.

Denna tråd handlar alltså inte om 'tandläkaren tryckte sina pattar mot mig när jag var 11 år gammal' utan riktigt kända kvinnor eller kvinnor i maktposition var som helst i världen som sextrakasserat.

Jag tänker på Mariah Carey, Lotta Bromé, den kvinnliga SVT-chefen, mm

De kan ha våldfört sig på män, kvinnor eller bägge.

Vi vet alla att det inte handlar om att män är svin utan att både kvinnor och män i maktpositioner utnyttjar sin ställning till att få som de vill.

Jag vill ha många kvinnonamn. Keep them coming!
__________________
Senast redigerad av dengo.dajorden 2017-11-11 kl. 07:15.
Citera
2017-11-11, 13:05
  #2
Avstängd
Paris24s avatar
Trådens intentioner är rätt, men det fungerar inte riktigt. metoo är en tagg för sexuella trakasserier. Män är fysiskt större, äldre, har mer makt, och verkar (?) ha större sex-intresse. Därför kommer 90% av metoo-uthängda att vara män. En 20-årig sekreterare sextrakasserar inte sin chef. Hon får sparken. Eller får hoppa i säng.

Jag skulle snarare föreslå en tråd som definierar en ny version av metoo, något som kvinnor gör som irriterar män. #delarsängmedalla ? Exempelvis kan man hänga ut Åsa Moberg med den taggen. Hon var 16 när hon flyttade ihop med en 32-åring. När hon var 18 så delade hon säng med Harry Schein 50 år, eftersom han på ett DN-möte sa att hon var duktig.

metoo i sig kunde nog taggas med #kvinnormåstetydligenhahjälpav465andrakvinnorförat tstoppaentafsare.
__________________
Senast redigerad av Paris24 2017-11-11 kl. 13:11.
Citera
2017-11-11, 14:11
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Vänta lite... Vad har Mariah Carey gjort?
Citera
2017-11-12, 11:32
  #4
Medlem
dengo.dajordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vänta lite... Vad har Mariah Carey gjort?

Din reaktion är symptomatisk för varför #metoo kommer att bestå mest av anklagade män. Seriöst. Jag tycker om ditt svar.

När en kvinna sextrakasserar en man och mannen står emot så anmäler han inte därför att:

1) "Män tycker om att bli sextrakasserade av kvinnor" (enligt feminazis)
2) Han blir genast misstänkt för att "ta den i tvåan" om han inte sätter på henne.

https://www.thedailybeast.com/mariah...ual-harassment

Mariah Carey vill sätta på sin security chef och han vägrade. Skulle jag också ha gjort.
Nu råkar det vara så att hon var skyldig honom 200k USD så tanken att hon ville betala sin skuld med sex är inte helt främmande.

Kom igen, fram med alla namn på kända kvinnor som sextrakasserat/trakasserar.
Citera
2017-11-12, 15:20
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengo.dajorden
Din reaktion är symptomatisk för varför #metoo kommer att bestå mest av anklagade män. Seriöst. Jag tycker om ditt svar.

När en kvinna sextrakasserar en man och mannen står emot så anmäler han inte därför att:

1) "Män tycker om att bli sextrakasserade av kvinnor" (enligt feminazis)
2) Han blir genast misstänkt för att "ta den i tvåan" om han inte sätter på henne.

https://www.thedailybeast.com/mariah...ual-harassment

Mariah Carey vill sätta på sin security chef och han vägrade. Skulle jag också ha gjort.
Nu råkar det vara så att hon var skyldig honom 200k USD så tanken att hon ville betala sin skuld med sex är inte helt främmande.

Kom igen, fram med alla namn på kända kvinnor som sextrakasserat/trakasserar.
Lite beroende på när det hände så hade jag lätt satt på henne. Men nu är det ju problematiskt, som feminister gärna säger, eftersom hon var hennes chef, skyldig pengar och så vidare. Precis lika osnyggt som alla andra som har blivit anklagade nu på senaste.
Citera
2017-11-12, 21:48
  #6
Medlem
dengo.dajordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Lite beroende på när det hände så hade jag lätt satt på henne. Men nu är det ju problematiskt, som feminister gärna säger, eftersom hon var hennes chef, skyldig pengar och så vidare. Precis lika osnyggt som alla andra som har blivit anklagade nu på senaste.

När man betraktar det hela utifrån och ser henne 'produced' inför kamerablixtarna så är det många som inte skulle tvekat.

However, hennes security chef som har sett henne i vardagen och sett hennes sviniga leverne visste säkert att den promiskuösa ragatan var lika 'ren' därnere som toalettstolen på en bensinmack på autobahn. Han vägrade i sten (kudos!) och hade säkert sina välgrundade orsaker.

Kom igen, folks, fram med namnen på alla sviniga kvinnor som sextrakasserat.

"'Smallville' Actress Allison Mack Is Accused of Recruiting for an Evil Sex Cult (Not Hollywood, Another One) "

https://jezebel.com/smallville-actre...tin-1820373279
__________________
Senast redigerad av dengo.dajorden 2017-11-12 kl. 21:51.
Citera
2017-11-12, 21:51
  #7
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengo.dajorden
den kvinnliga SVT-chefen
Det har jag helt missat. Vem är det?
Citera
2017-11-12, 21:53
  #8
Medlem
dengo.dajordens avatar
Britney Spears

In 2012, Britney Spears was accused of sexual harassment by former body guard, Fernando Flores. He claimed the pop star flashed him and invited him into her bedroom while she was nude.
Citera
2017-11-12, 21:57
  #9
Medlem
dengo.dajordens avatar
"Sexual offenses committed by women are likely underestimated and under-reported. This exploratory study compares and contrasts women accused of sexual offenses and their male counterparts. Data were retrospectively compiled on all alleged female and age-matched male sex offenders who were referred for psychiatric evaluation to a large Midwestern city's court psychiatric clinic over a six-year period."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21928401
Citera
2017-11-12, 22:08
  #10
Medlem
dengo.dajordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har jag helt missat. Vem är det?

My typo. SR-personlighet ska det vara.
Citera
2017-11-12, 22:17
  #11
Medlem
Passepartouts avatar
Nour El Refai är självskriven. Sexofredar exempelvis i denna film flera män, däribland vakt vid slottet som ej hinner värja sig. Detta gör hon med "humor" som täckmantel. Hur sjukt är inte ett samhälle som applåderar trakasserier om de kommer från en kvinna?

https://www.youtube.com/watch?v=uq14WgXsEyA

Edit:

Det får vara slut med räkmackorna för kvinnor nu; störda personer som missbrukar sin makt finns hos båda könen. Tabu att lyfta, och därmed en svår stigmatisering av de män som blir utsatta och vågar andas om det.

Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2138339
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2017-11-12 kl. 22:43.
Citera
2017-11-12, 22:45
  #12
Medlem
dengo.dajordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Nour El Refai är självskriven. Sexofredar exempelvis i denna film flera män, däribland vakt vid slottet som ej hinner värja sig. Detta gör hon med "humor" som täckmantel. Hur sjukt är inte ett samhälle som applåderar trakasserier om de kommer från en kvinna?

https://www.youtube.com/watch?v=uq14WgXsEyA

Edit:

Det får vara slut med räkmackorna för kvinnor nu; störda personer som missbrukar sin makt finns hos båda könen. Absolut tabu att lyfta.

Bra där.

När det kommer till 'the girl next door' finns oräkneliga fall där lärarinnan har sex med minderåriga elever, ibland genom blackmailing (betyg) ibland genom att bara fresta med mms med nakenbilder. De klarar sig alltid med en ytlig lätt 'aja-baja'. Skamligt.

I det omvända fallet hade en man hamnat i fängelse på 2 röda. Det är så man kräks.

"A Chandler woman is accused of having a sexual relationship with the underage teen of a family friend. Chandler Police report that on October 27 they arrested 33-year-old Serena Ann Marin for sexual contact with a minor. Police say the victim’s mother became concerned when she noticed Marin becoming flirtatious with her son. When she checked her son's cell phone, she reportedly saw "suspicious text messages" about the two."

http://www.abc15.com/news/crime/pd-c...-underage-teen

Det måste finnas fler namn på kända 'sex offender' kvinnor. Kom igen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback