Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-14, 11:42
  #13
Medlem
Bra intervju med Billström, hade nästan glömt att han var en av de första som vågade problematisera den oproblematiska bilden av svenskt flyktingmottagande, och den episka shitstorm och offentlig avrättning i media han fick utstå.
Citera
2021-02-12, 20:49
  #14
Medlem
Är det alltid Huitfeldt själv som intervjuar? Jag har bara hört några stycken.
Citera
2021-02-12, 21:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovk
Är det alltid Huitfeldt själv som intervjuar? Jag har bara hört några stycken.

Han gör flest men Dopping gör intervjuer med
Citera
2021-02-12, 22:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Han gör flest men Dopping gör intervjuer med

Tack för svar, jag har nog inte hört honom. Han är väl också tidigare SR-medarbetare?

Fredagspodden med Katerina Janouch som gäst var intressant.
Citera
2021-02-12, 22:59
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovk
Tack för svar, jag har nog inte hört honom. Han är väl också tidigare SR-medarbetare?

Fredagspodden med Katerina Janouch som gäst var intressant.

Stämmer bra, var anställd hos SR under många år
Citera
2022-05-31, 09:15
  #18
Medlem
Folkkommissaries avatar
Fredagsintervjuns främsta förtjänst är att den kompletterar ensidigheten i övrig media på ett väldigt bra sätt.

T.ex. när de muslimska korankravallerna härjade som värst pratades det väldigt mycket om Rasmus Paludan i svenska medier men ingen pratade med honom. Jag irriterade mig över detta faktum men var inte förvånad. Jag blev sedan glatt överraskad då Kvartal tog in honom som gäst i fredagsintervjun. Samtalet gav mig en förståelse för hans perspektiv, som övrig media inte lyckats förmedla. T.ex. P1 tar in krönikor av Göran Rosenberg som bygger upp halmgubbar som han sedan skjuter ned själv. Vem blir klokare av att lyssna till sådant?

Jag hoppas att Kvartal genom att föregå med gott exempel kan få andra medier att vilja förbättra sig på den punkten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback