Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-10, 19:48
  #1
Medlem
ariananicole99s avatar
Är så jävla sugen på kladdkaka. Insåg att det står en halväten kladdkaka i mitt kylskåp som stått där i ca 5dagar. Går det att äta den ändå? Den ser helt okej ut.
Har sökt o sökt men hittat nada som svar på min fråga. Jag vill INTE äta äcklig mat så vill ha svar fort innan jag typ exploderar.
2017-11-10, 19:51
  #2
Medlem
ts.nows avatar
Ingen som helst fara.
2017-11-10, 19:52
  #3
Medlem
Astrorbits avatar
Provsmaka lite och känn efter?
2017-11-10, 19:54
  #4
Medlem
TorvallaForevers avatar
Det är ingen fara. Man kan ju dricka mjölk utan problem som skulle ha gått ut för 1 vecka sedan.
2017-11-10, 19:56
  #5
Medlem
S.O.Stolps avatar
(FB) KORTA HÅLLBARHETSFRÅGOR aka "Kan jag äta detta?"
2017-11-10, 20:01
  #6
Medlem
ariananicole99s avatar
tack för svar!
2017-11-10, 20:04
  #7
Medlem
ariananicole99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
(FB) KORTA HÅLLBARHETSFRÅGOR aka "Kan jag äta detta?"


hmm konstigt... jag sökte här på flashback och använde just ''kan jag äta detta?'' som sökord och den tråden du länka kom ej upp :/ tack iallafall för tillrättavisningen! ska komma ihåg det till nästa gång
2017-11-10, 20:12
  #8
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ariananicole99
hmm konstigt... jag sökte här på flashback och använde just ''kan jag äta detta?'' som sökord och den tråden du länka kom ej upp :/ tack iallafall för tillrättavisningen! ska komma ihåg det till nästa gång
Då sökte du iaf. Konstigt att det inte kom upp. Tillrättavisning låter hårt, mer ett tips i all välmening :-)
2017-11-10, 21:19
  #9
Medlem
LuluBrooksies avatar
Om man lagar den själv från scratch med smör, ägg osv så säger jag max 2 v i kyl. Men om det är en butiks/fabrikstillverkad så håller den säkert i en månad pga tillsatta ämnen för konservering.
2017-11-10, 22:00
  #10
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ariananicole99
Är så jävla sugen på kladdkaka. Insåg att det står en halväten kladdkaka i mitt kylskåp som stått där i ca 5dagar. Går det att äta den ändå? Den ser helt okej ut.
Har sökt o sökt men hittat nada som svar på min fråga. Jag vill INTE äta äcklig mat så vill ha svar fort innan jag typ exploderar.

Massor av socker i den, håller säkert ett halvår till.
2017-11-11, 09:28
  #11
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
(FB) KORTA HÅLLBARHETSFRÅGOR aka "Kan jag äta detta?"

Japp, den är bra. Vi låser den här tråden.

//Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback