Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-10, 15:05
  #1
Medlem
Jag är 21 år som sagt. käkar nyttigt sköter min hygien osv. Har länge haft finnar på ryggen och på bröstet samt runt halsen nära ansiktet. jag förstår fan inte vad jag ska göra. Undviker kvinnor på det sexuella planet just pga av att jag är rädd att de ska tycka att jag är äcklig utan kläder. De enda gångerna jag tar till mig modet att ligga är när jag tycker att jag ser "vacker" ut

nån som har nåt bra tips? hudvårdsprodukter, nåt som är bra att äta Etc

Jag har besökt doktorn förut angående detta och fick antibiotika och det gick bra både under denna dosering samt efter men nu på senare tid har de onda finnarna kommit tillbaka! vill inte ta nån medicin för det blir en jävla massa bieffekter
__________________
Senast redigerad av ExtraMycket 2017-11-10 kl. 15:25.
Citera
2017-11-10, 15:11
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraMycket
Jag är en 21 år som sagt. käkar nyttigt sköter min hygien osv. Har länge haft finnar på ryggen och på bröstet samt runt halsen nära ansiktet. jag förstår fan inte vad jag ska göra. Undviker kvinnor på det sexuella planet just pga av att jag är rädd att de ska tycka att jag är äcklig utan kläder. De enda gångerna jag tar till mig modet att ligga är när jag tycker att jag ser "vacker" ut

nån som har nåt bra tips? hudvårdsprodukter, nåt som är bra att äta Etc

Jag har besökt doktorn förut angående detta och fick antibiotika och det gick bra både under denna dosering samt efter men nu på senare tid har de onda finnarna kommit tillbaka! vill inte ta nån medicin för det blir en jävla massa bieffekter

Vad menar du med att äta nyttigt?
Citera
2017-11-10, 15:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraMycket
Jag är en 21 år som sagt. käkar nyttigt sköter min hygien osv. Har länge haft finnar på ryggen och på bröstet samt runt halsen nära ansiktet. jag förstår fan inte vad jag ska göra. Undviker kvinnor på det sexuella planet just pga av att jag är rädd att de ska tycka att jag är äcklig utan kläder. De enda gångerna jag tar till mig modet att ligga är när jag tycker att jag ser "vacker" ut

nån som har nåt bra tips? hudvårdsprodukter, nåt som är bra att äta Etc

Jag har besökt doktorn förut angående detta och fick antibiotika och det gick bra både under denna dosering samt efter men nu på senare tid har de onda finnarna kommit tillbaka! vill inte ta nån medicin för det blir en jävla massa bieffekter

Hade själv liknande problem i din ålder. Testade också antibiotika.

Men det som funkade bäst är att sola solarium. Det ökar läkningen i huden enormt då du strålat den vilket startar återuppbyggnaden.

Solade typ en gång i veckan iaf under den perioden och sen slutade jag lite senare i livet.
Citera
2017-11-10, 15:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vad menar du med att äta nyttigt?

Käkar inte snabbmat inge läsk och socker. allmänt nyttigt liksom ingen hyper deff diet. Mycket vegetariskt hemma osv. Skulle säga över average gällande nyttig kost, om du förstår vad jag menar
Citera
2017-11-10, 15:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Hade själv liknande problem i din ålder. Testade också antibiotika.

Men det som funkade bäst är att sola solarium. Det ökar läkningen i huden enormt då du strålat den vilket startar återuppbyggnaden.

Solade typ en gång i veckan iaf under den perioden och sen slutade jag lite senare i livet.

Det ska jag nog testa. man har ju finare hud på sommaren av en anledning
Citera
2017-11-10, 15:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraMycket
Det ska jag nog testa. man har ju finare hud på sommaren av en anledning

Ja exakt. En tjej jag träffade för några år sedan hade enorma komplex med finnar. Hon började också sola och läkte för första gången på mycket länge.
Citera
2017-11-10, 15:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Ja exakt. En tjej jag träffade för några år sedan hade enorma komplex med finnar. Hon började också sola och läkte för första gången på mycket länge.

Tack så mycket för svar, ger nog detta en chans och återkommer
Citera
2017-11-10, 15:27
  #8
Medlem
vargvids avatar
Jag är 28 och får finnar fortfarande som jag vore 16.
Bästa är att antingen gå till läkaren och få piller/salva som hjälper dig, men annars så köp ACO Spotless Daily Face Wash ifrån apoteket som du använder morgon och kväll. Skrubba då in ordentligt att du "masserar" huden med den i riktigt varmt vatten och sen slöj bort.
Tvätta också ansiktet också under dagen och händerna.


Även när du rakar dig så var riktigt noggrann med hygienen och rakningen. Mina uppstår också när jag slarvar med rakningen och får inflammerade hårsäckar som skapar dunderfinnarna.

Använd inte samma rakhyvel två gånger i rad utan att sprita av den och använd en bra after-shave kräm, jag använder bulldog som finns på apoteket som jag tycker fungerar.

Det är vad som hjälper mig bäst.

[edit]
Sen har jag hört att munhygien är otroligt viktigt också. Varför vet jag inte, det är något jag bara har hört.
Citera
2017-11-10, 15:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraMycket
Tack så mycket för svar, ger nog detta en chans och återkommer

Känner igen mig, fyller snart 24 och är i princip helt finnfri, får såklart någon liten finne då och då men inga bölder eller liknande. Har haft finnar sedan 13-14 års ålder. Har provat ALLT precis ALLT som finns, kurer, medicin, krämer, koster, naturläkemedel, bytt örngott varje dag, dricka mycket vatten, träna varje dag. Precis allt som står på nätet har jag provat. Finnarna dyker upp pga hormoner, därför hjälper ingenting. Det som faktiskt hjälpte var Isotretnoin aka Roaccutan. Det är en hemsk medicin men den gör jobbet, jag fick inga biverkningar alls förutom lite torr hy/läppar. Har ätit två kurer nu 6 månader vardera och har inga finnar längre varken på bröst, rygg eller ansikte. Jag mådde riktigt psykiskt dåligt av finnarna. Så mår du riktigt dåligt av det så rekommenderar jag verkligen att du iallafall pratar med din hudläkare om Isotretnoin så kan dom förklara mer.

EDIT: Tvättar endast ansiktet med vatten i duschen, inga krämer eller dylikt. Gör bara saken värre.
Citera
2017-11-10, 15:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Jag är 28 och får finnar fortfarande som jag vore 16.
Bästa är att antingen gå till läkaren och få piller/salva som hjälper dig, men annars så köp ACO Spotless Daily Face Wash ifrån apoteket som du använder morgon och kväll. Skrubba då in ordentligt att du "masserar" huden med den i riktigt varmt vatten och sen slöj bort.
Tvätta också ansiktet också under dagen och händerna.


Även när du rakar dig så var riktigt noggrann med hygienen och rakningen. Mina uppstår också när jag slarvar med rakningen och får inflammerade hårsäckar som skapar dunderfinnarna.

Använd inte samma rakhyvel två gånger i rad utan att sprita av den och använd en bra after-shave kräm, jag använder bulldog som finns på apoteket som jag tycker fungerar.

Det är vad som hjälper mig bäst.

[edit]
Sen har jag hört att munhygien är otroligt viktigt också. Varför vet jag inte, det är något jag bara har hört.


Bra information. Brukar bara torraka med en eltrimmer och sedan duscha typ. Kanske ska vara mer nogrann med denna process
Citera
2017-11-10, 15:30
  #11
Medlem
Är 27 och har finnar då och då i pannan.
Är nog inte så illa. Tycker ärligt inte finnar är oattraktivt på tjejer om dom skulle råka ha det, men hur tjejer tänker om det vet jag inte.

Jag misstänker att jag får det för att jag har ett fysiskt jobb och svettas väldigt mycket dagligen. Skulle jag tvätta ansiktet oftare skulle det kanske vara färre. Kan det vara något liknande för dig?
Citera
2017-11-10, 15:31
  #12
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraMycket
Bra information. Brukar bara torraka med en eltrimmer och sedan duscha typ. Kanske ska vara mer nogrann med denna process

Det kan vara sånt som spökar för dig.
Jag får såna finnar att oavsett hur länge jag inte klämmer dom eller gör något åt det så blir dom bara större och större. Måste klämma upp dom och få ut själva "roten" som brukar vara en liten vit klump, tar jag inte bort den så kommer finnen finnas kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback