Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-10, 12:10
  #1
Medlem
Vi antifeminister har hela tiden betraktat manliga feminister som oärliga hycklare. Vi menar att de faller i följande kategorier:

(1) De som använder feminism för att göra karriär inom media och politik.

(2) De som använder en feministisk mask för att dölja eget svineri.

(3) Kuvade män som låtit sig duperas och underkastas.

(4) De som tror de ska få ligga mer om de kallar sig feminister.

Givetvis kan någon tillhöra flera av dessa kategorier samtidigt. Det handlar som vanligt om makt, pengar och sex. Hade ni trott något annat?

Den senaste tiden har vi fått se masken slitas av från åtskilliga vänstermän i media, som gjort karriär på att elda på manshatet, och utger sig för att vara övertygade feminister. De faller nu som dominobrickor, och hyckleriet läggs i öppen dager. Den feministiska fernissan var mycket tunn, och de själva var de monster som de utpekar andra för att vara.

Topic:

Ni som är feminister, hur känns det nu efter de här avslöjandena? Hur kunde ni på allvar tro att dessa opportunistiska personer stödde er sak?


Min tes är att anledningen till att kvinnor inom vänstermedia är så hysteriska runt sexuella övergrepp, är att de träffar på så många sådana här psykopater. Sedan lismar, smörar och ligger unga tjejer med dessa svin, för att de hoppas på en karriär inom media, trots att de själva är medelmåttor på sin höjd.

Dessa män dras till media, och kulturbranschen, och är inte representativa för alla män. Återigen faller de kvinnor som umgås med sådana män i the apex fallacy.

Citat:
This is a logical fallacy that assumes properties of the most visible members of a group are held by all members of the group.
The most powerful people in the World are men, hence all men are powerful. This is an Apex fallacy, not all men are powerful.

The World's best long distance runners come from Africa, hence all Africans are good long distance runners. This is an Apex fallacy, not all Africans are good long distance runners.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-11-10 kl. 12:28.
Citera
2017-11-10, 12:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi antifeminister har hela tiden betraktat manliga feminister som oärliga hycklare. Vi menar att de faller i följande kategorier:

(1) De som använder feminism för att göra karriär inom media och politik.

(2) De som använder en feministisk mask för att dölja eget svineri.

(3) Kuvade män som låtit sig duperas och underkastas.

(4) De som tror de ska få ligga mer om de kallar sig feminister.

Givetvis kan någon tillhöra flera av dessa kategorier samtidigt. Det handlar som vanligt om makt, pengar och sex. Hade ni trott något annat?

Den senaste tiden har vi fått se masken slitas av från åtskilliga vänstermän i media, som gjort karriär på att elda på manshatet, och utger sig för att vara övertygade feminister. De faller nu som dominobrickor, och hyckleriet läggs i öppen dager. Den feministiska fernissan var mycket tunn, och de själva var de monster som de utpekar andra för att vara.

Topic:

Ni som är feminister, hur känns det nu efter de här avslöjandena? Hur kunde ni på allvar tro att dessa opportunistiska personer stödde er sak?


Min tes är att anledningen till att kvinnor inom vänstermedia är så hysteriska runt sexuella övergrepp, är att de träffar på så många sådana här psykopater. Sedan lismar, smörar och ligger unga tjejer med dessa svin, för att de hoppas på en karriär inom media, trots att de själva är medelmåttor på sin höjd.

Dessa män dras till media, och kulturbranschen, och är inte representativa för alla män. Återigen faller de kvinnor som umgås med sådana män i the apex fallacy.

Du har så rätt. Feminister och andra naiva personer brukar dock ha svårt att ta till sig fakta så skulle gissa att detta även gäller i detta fall. Förnekelse, förnekelse och ännu mer förnekelse.
Citera
2017-11-10, 13:14
  #3
Medlem
burialhexs avatar
Vilka är männen som kallat sig feminister då?
Citera
2017-11-10, 13:23
  #4
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Vilka är männen som kallat sig feminister då?

Fredrik Virtanen och Soran Ismael bland annat.
Citera
2017-11-10, 13:29
  #5
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi antifeminister har hela tiden betraktat manliga feminister som oärliga hycklare. Vi menar att de faller i följande kategorier:
.
Det är inte alla feministkillar. Jag är inte chockad. Jag visste att det fanns de som är
precis som du bland dem. Kvinnoföraktande hycklare. Du vågar inte heller stå för din kvinnosyn IRL. Ditt sista stycke är komiskt. Som om du är annorlunda från dem, en bättre man. Jag har läst flera av dina trådar.

Jag och mina medsystrar är glada att de avslöjas.
Citera
2017-11-10, 13:35
  #6
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Fredrik Virtanen och Soran Ismael bland annat.
Nu vill jag understryka att det inte rör sig om alla feministiska män och att fb:s "antifeminister" som de kallar sig, bara har fått något nytt att gotta sig i och dra ut på evigheter. Som att alla feminister är skyldiga till terrorism och ligger med ensamkommande på flyktingboende.
Citera
2017-11-10, 13:41
  #7
Medlem
halvljuss avatar
Jag tror också att många män kallar sig feminister för att rättfärdiga svinigt beteende. Bland högt uppsatta män är detta nog snarare regel än undantag. För att inte tala om alla män som kallar sig feminister bara för att få knulla.
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det är inte alla feministkillar. Jag är inte chockad. Jag visste att det fanns de som är
precis som du bland dem. Kvinnoföraktande hycklare. Du vågar inte heller stå för din kvinnosyn IRL. Ditt sista stycke är komiskt. Som om du är annorlunda från dem, en bättre man. Jag har läst flera av dina trådar.

Jag och mina medsystrar är glada att de avslöjas.
Han är åtminstone ärlig med sitt uppsåt.
Citera
2017-11-10, 13:45
  #8
Medlem
mmais avatar
Tomma tunnor skramlar mest...
Skulle tro att det är många som går i täten för denna idioti av feminismröra som har mest att dölja.
Citera
2017-11-10, 13:46
  #9
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jo, tjena...
Var god att utveckla. Har du läst en rapport eller känner du många? Berätta varför du vet att det är alla! Projicerar du?
Citera
2017-11-10, 13:47
  #10
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Nu vill jag understryka att det inte rör sig om alla feministiska män och att fb:s "antifeminister" som de kallar sig, bara har fått något nytt att gotta sig i och dra ut på evigheter. Som att alla feminister är skyldiga till terrorism och ligger med ensamkommande på flyktingboende.

Jag älskar hur du använder argumentet "inte alla..." om manliga feminister och kvinnliga flyktingbarnsknullare med tanke på feministers sätt att hantera det argumentet om vita cis-män genom åren. Men ok, dubbelmoral är också en sorts moral.
Citera
2017-11-10, 13:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Var god att utveckla. Har du läst en rapport eller känner du många? Berätta varför du vet att det är alla! Projicerar du?


Det är du som ska förklara varför det inte borde gälla de flesta. Det finns ju ett egenintresse ur sexuell och monetär synvinkel bland annat. Samma drivkrafter som bevisligen är motivet bakom många mord. Så varför skulle det inte kunna motivera en "manlig feminist"?
Citera
2017-11-10, 13:50
  #12
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Jag tror också att många män kallar sig feminister för att rättfärdiga svinigt beteende. Bland högt uppsatta män är detta nog snarare regel än undantag. För att inte tala om alla män som kallar sig feminister bara för att få knulla.
Det tror jag med. Ut med dem i ljuset bara.

Citat:
Han är åtminstone ärlig med sitt uppsåt.
Är WW ärlig? Tangentbordskrigare, just saying.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback