Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 11:35
  #337
Medlem
Jakten på olaglig utrusning effektiviseras. Dags att skrota importerade telefoner.

Myndighetens spektrumtillsyn går ut på att hitta störande radiosignaler från källor i Sverige. Det gäller exempelvis signaler från trådlösa så kallade dect-telefoner som finns i många svenska hem och företag. Specifikt handlar det om egenimporterade telefoner från länder som USA och Thailand, som använder frekvenser som inte är tillåtna inom EU och därför kan störa till exempel mobiltelefonsystem i Sverige.

https://www.nyteknik.se/digitaliseri...rma&utm_custom[cm]=336989950,33270&utm_campaign=mail2
Citera
2017-12-16, 14:52
  #338
Medlem
Warpeds avatar
Den interna utredningen från Bauer Media verkar peka åt att detta aldrig hände.
Citera
2018-03-01, 14:57
  #339
Medlem
Vad hände sen? Locket på?
Myndigheter och tidningar la locket på?
Citera
2018-03-05, 00:30
  #340
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Kanske någon som fettröttnat på sitt jobb och drog till med den låten. Fick säkert ett straff av chefen sen
Citera
2019-06-10, 18:08
  #341
Medlem
Limma skinkbits avatar
Händelsen tas upp i serien Föra nationens bästa.
https://www.svtplay.se/for-nationens-basta

Händelsen var påhittad. Två personer spred ut nyheten, men så mycket mer information än så får vi inte i programmet.
Citera
2019-06-11, 15:35
  #342
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lusse
...

Ingen av mina vänner har heller hört IS-låten på radion idag och har inte läst om någon på sociala medier som har hört den. Enda dom vet är det media skriver.

Tror att det är någon som trollat genom att fejka en video och skickat in till 24malmö.

Ett vettigt inlägg bland allt muslim- och "sjuklövern"-hat.

Frågan nu är vem som trollade och varför. Var det ett test för att se hur lätt det är att manipulera våra medier?

En annan fråga jag ställer mig, alla ni som i denna tråd litade blint på rapporteringen kring händelsen och ylade om hur svenska folket skulle "rösta rätt" nästa gång, är ni samma personer som pratar om vitpixling och "medias agenda"?
Citera
2020-10-29, 13:16
  #343
Medlem
Limma skinkbits avatar
BUMP!

Vad hände egentligen och varför? Jag kan inte riktigt släppa den här händelsen. Piratradio över FM-bandet ät tämligen enkelt och ointressant men att en fejknyhet sprids på det här viset är mycket intressant. Vem? Vilket syfte? Och har medierna lärt sig något av händelsen (förmodligen inte)?

Edit:
Googlar man på IS rekryteringslåt idag så är alla träffar på de tre första sidorna länkar till den falska nyheten. Några dementier eller rättelser dyker inte upp.
__________________
Senast redigerad av Limma skinkbit 2020-10-29 kl. 13:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback