Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-12, 20:35
  #37
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Haha inte en chans, han skulle fått mer poäng i Red Bull typ. Hans Ferrari är en riktig skitbil som orsakat skitproblem alldeles för många gånger.

Hur kommer det sig då att Vettel är tvåa i VM och Ferrari tvåa i konstruktörsmästerskapet?
2017-11-12, 20:38
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Sedan nya motorreglementet infördes 2014 så kommer detta bli första gången Mercedesförarna inte slutar 1:a och 2:a i förar-VM. Det beror helt på att Bottas helt enkelt inte nått upp till den nivån han borde. Hade Rosberg varit kvar är jag rätt säker på att Mercedes haft 1:a och 2:a platsen.

Vi får inte glömma att att bilen i princip är byggd för Hamilton som har kört i stallet i stallet sedan 2013 om jag inte har fel. Bottas kommer att göra bättre ifrån sig nästa år. Sedan är förmodligen inte Bottas riktigt i samma divission som Hamilton. Bottas har ändå gjort det hyffsat.
2017-11-12, 20:48
  #39
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Vi får inte glömma att att bilen i princip är byggd för Hamilton som har kört i stallet i stallet sedan 2013 om jag inte har fel. Bottas kommer att göra bättre ifrån sig nästa år. Sedan är förmodligen inte Bottas riktigt i samma divission som Hamilton. Bottas har ändå gjort det hyffsat.

Det står väl ganska klart att Bottas absolut inte är i samma division som Hamilton?
2017-11-12, 20:51
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Iceman är så jävla klockren! Han är nästan alltid top-5 och håller sig kall när världsmästaren ligger och nosar i ryggen med mycket fräschare däck. Kimi måste ha den bästa racing-skallen av alla förare i F1 just nu. Man förstår att Vettel vill ha den här gubben som andre-förare i stallet. Kimi är = säkra poäng till teamet.

Karln gör ju ingenting som inte valfri förare i startfältet hade gjort i samma bil?
2017-11-12, 21:18
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det står väl ganska klart att Bottas absolut inte är i samma division som Hamilton?

Det är väl inte många som är, det är svårt att jämföra förare i olika bilar så hur bra Verstappen Vettel är jämfört med Hamilton är är väldigt svårt att säga. Om du har kört formelbil själv så vet du hur svårt det är att köra en bil som är byggd för någon annan. Det är inte alla gånger bara till att göra några småjusteringar, det kan vara svårt att se men olika förare kör på olika sätt. En del vill ha en bil med understyrningstendenser andra vill ha en neutral bil medans vissa vill ha en bil som överstyr.

Ta Rakkonen här om året då han kom till Ferrari och fick köra en bil med pull rod fjädring, något som Kimi avskyr! Det är små marginaler! Att mätas med Hamilton i hans egen omgivning kan bli en riktig karriärsdödare för Hamilton! Han får bra betalt för det. Bottas har bitvis gjort det hyffsat, bra mycket bättre än vad Marcus hade gjort vill jag påstå men det kommer vi aldrig att få reda på.

Jag hade velat se Hamilton Vettel Verstappen Alonso i samma material med personliga inställningar för att se vem som skulle göra bäst ifrån sig.
2017-11-12, 21:24
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Karln gör ju ingenting som inte valfri förare i startfältet hade gjort i samma bil?

Är du säker på det? Ferrari är inte kända för att ge båda förarna samma material!
2017-11-12, 21:27
  #43
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Det är väl inte många som är, det är svårt att jämföra förare i olika bilar så hur bra Verstappen Vettel är jämfört med Hamilton är är väldigt svårt att säga. Om du har kört formelbil själv så vet du hur svårt det är att köra en bil som är byggd för någon annan. Det är inte alla gånger bara till att göra några småjusteringar, det kan vara svårt att se men olika förare kör på olika sätt. En del vill ha en bil med understyrningstendenser andra vill ha en neutral bil medans vissa vill ha en bil som överstyr.

Ta Rakkonen här om året då han kom till Ferrari och fick köra en bil med pull rod fjädring, något som Kimi avskyr! Det är små marginaler! Att mätas med Hamilton i hans egen omgivning kan bli en riktig karriärsdödare för Hamilton! Han får bra betalt för det. Bottas har bitvis gjort det hyffsat, bra mycket bättre än vad Marcus hade gjort vill jag påstå men det kommer vi aldrig att få reda på.

Jag hade velat se Hamilton Vettel Verstappen Alonso i samma material med personliga inställningar för att se vem som skulle göra bäst ifrån sig.

Jag köper inte argumentet att bilen skulle vara byggd specifikt efter Hamilton. Hur kommer det då sig att Bottas var betydligt närmare under början av säsongen för att sedan bli mer eller mindre utklassad? Hade bilen varit byggd specifikt efter Hamilton hade Bottas varit långt efter i början för att senare ta sig närmre när han lärt sig hur han ska köra den.

Det var snarare så att Bottas var snabbare att anpassa sig efter det nya reglementet och framförallt däcken. När Hamilton väl hittade rätt så visade han att han är på en annan nivå än Bottas.
2017-11-12, 21:49
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag köper inte argumentet att bilen skulle vara byggd specifikt efter Hamilton. Hur kommer det då sig att Bottas var betydligt närmare under början av säsongen för att sedan bli mer eller mindre utklassad? Hade bilen varit byggd specifikt efter Hamilton hade Bottas varit långt efter i början för att senare ta sig närmre när han lärt sig hur han ska köra den.

Det var snarare så att Bottas var snabbare att anpassa sig efter det nya reglementet och framförallt däcken. När Hamilton väl hittade rätt så visade han att han är på en annan nivå än Bottas.

Du har rätt i att Bottas gjorde bättre ifrån sig i början. Det finns även andra aspekter och det är väldigt påfrestande att köra för att vinna ett mästerskap! Du måste ha en väldigt hög lägsta nivå, jag tror att Bottas fick en väldig dip under en period. Se på det här viset, hur många förare har varit mästare i startfältet? Hur många förare har vunnit race? 4 förare har varit mästare om vi räknar bort Button som enbart gjorde en start 3 av dessa har vunnit flera titlar. Om vi räknar bort Button här också så är det 8 förare som har vunnit race i F1 utav dem som kör idag. Att vinna race är lättare än att vinna ett mästerskap men fortfarande väldigt svårt. Att vinna ett mästerskap är en kunskap som inte alla innehar.Dessutom skall du sitta i rätt bil och ha rätt personer runt dig.
__________________
Senast redigerad av Anywhan 2017-11-12 kl. 21:51. Anledning: Skrev fel
2017-11-13, 17:07
  #45
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Nej Kimi har inte den bästa racingskallen av alla förare i F1 just nu. Hamilton, Alonso och Verstappen är bättre racers just nu bland annat.

Hamilton kan jag hålla med dig om enligt tabellen.Men sen kan du äta sniglar till middagen.
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback