Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 06:10
  #13
Medlem
sasos avatar
här kan du söka jobb annars:
www.nordicjobsworldwide.com
Citera
2017-11-12, 08:42
  #14
Medlem
fibbe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
här kan du söka jobb annars:
www.nordicjobsworldwide.com

vad ska jag ha det till?
Citera
2017-11-12, 08:45
  #15
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
vad ska jag ha det till?


tänkte du kunde jobba och bo utomlands
Citera
2017-11-12, 08:45
  #16
Medlem
fibbe123s avatar
Det röda krysset är ungefär vart jag har tänkt bosätta mig. Vet dock inte exakt bara antog att det är tillräckligt högt ifrån samhället.
Citera
2017-11-12, 08:52
  #17
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
tjena! Mitt liv har verkligen blivit knas. Vill inte gå in på vad som exakt har hänt eller kan hända. Men det är en 50/50 situation. Sommaren 2018 så kommer jag veta om jag behöver använda den här utvägen.

Vi alla har nog tänkt på att bara lämna allt bakom sig. Men om man nu verkligen ska lämna allt bakom sig. Hur gör man då? Jo jag har tänkt en del på detta. Jag är en friluftsmänniska. Jag älskar naturen och har alltid velat och varit ute. Min tanke är att lämna allt och ta med verktyg och mat för cirka 3 månader. Sedan leva som i into the wild. Den här tråden är inte till för att få hjälp med verktyg den är mer gjord för att få eran synvinkel på allt. Skulle detta fungera? Jag har tänkt mig att åka till norrland djupt in i skogarna och bygga upp ett hus. Att bygga huset ska inte vara några problem då jag har gått bygg och anläggning på gymnasiet samt varit med i scouterna tills jag var 13 år. Har även funderat på alaska men vet inte hur det är med att bara sätta upp ett hus mitt i skogen. Förmodligen kommer staten bli lite arga om jag från ingenstans bygger ett hus på deras mark så vart får jag bygga detta lilla hus?

Hur skulle detta påverka min psykiska hälsa? Jag är van med att vara med folk. Brukar festa med kompisar på helger. Kommer jag bli helt sjuk i huvudet utan någon kontakt med folk. KOM IHÅG DETTA ÄR BARA EN SISTA UTVÄG SOM 50% KAN HÄNDA.



VIKTIGA FRÅGOR!

1. Skulle detta fungera?

2. Vart får jag bygga huset eller bosätta mig utan att få problem med staten eller någon som äger marken?

3. Hur kommer detta påverka min psykiska hälsa?

Fixa en husvagn och ett dieselaggregat så du kan producera el.

Bor du i skigen så kommer markägaren till slut få reda på det. Har du då en husvagn så är det bara att packa ihop och åka vidare, men har du byggt en bostad så blir allting mycket svårare.

Bor du i skogen och det kommer mycket snö så kommer du med all sannolikhet inte kunna röra dig utomhus, därför gäller det att du har mat, värme och el under den perioden.
Citera
2017-11-12, 08:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Det röda krysset är ungefär vart jag har tänkt bosätta mig. Vet dock inte exakt bara antog att det är tillräckligt högt ifrån samhället.
Troll ska bo i skogen, så har det alltid varit..
Citera
2017-11-12, 09:41
  #19
Medlem
fibbe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Fixa en husvagn och ett dieselaggregat så du kan producera el.

Bor du i skigen så kommer markägaren till slut få reda på det. Har du då en husvagn så är det bara att packa ihop och åka vidare, men har du byggt en bostad så blir allting mycket svårare.

Bor du i skogen och det kommer mycket snö så kommer du med all sannolikhet inte kunna röra dig utomhus, därför gäller det att du har mat, värme och el under den perioden.

hmm bra tanke!
Citera
2017-11-12, 09:42
  #20
Medlem
fibbe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Troll ska bo i skogen, så har det alltid varit..

Varför skulle jag trolla?
Citera
2017-11-12, 09:51
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Varför skulle jag trolla?
Det kan bara du själv svara på.
Citera
2017-11-12, 09:53
  #22
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
tror inte det är som i filmerna

hur länge tänkte du bo i skogen?
annars kan du flytta till Malta och bo vid stranden
Vinter

En riktig vinter ska enligt de flesta vara kall och bjuda på gott om snö - vilket man lugnt brukar kunna räkna med i norra Sverige. I landets södra delar däremot kan den riktiga vintern vissa år utebli helt.

Meteorologer definierar vinter som den period då dygnets medeltemperatur varaktigt är 0 grader eller lägre.

Här är några exempel på när vintern normalt brukar anlända:
Kiruna 10 oktober
Östersund 4 november
Stockholm 6 december
Malmö 7 januari

Temperaturen idag: Norra norrland -10°c
Södra skåne +7°c
https://www.klart.se/se/väderkartor/temperatur/
Citera
2017-11-12, 22:14
  #23
Medlem
fibbe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Det kan bara du själv svara på.

Vad får dig och tro att jag trollar
Citera
2017-11-12, 22:33
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Vad får dig och tro att jag trollar
I stort sett allt du skriver tyder på trolleri. Alternativet är att du bara är naiv. Några år i scouterna gör dig inte till en Bear Grylls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback