Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 21:11
  #1
Medlem
Hej,

Läste en del om gymmen i Thailand tyckte det verkade riktigt nice att komma iväg ett tag och träna och bara "ta det lugnt"
Dock har jag varit så mycket i Thailand så vore kul att se något annan land varmt och billigt är en fördel men vet ni förslag som inte är det kom gärna med dom också!
Alternativt coola gym i Thailand som inte ligger i tex Phuket utan där inte är lika turistifierat typ mindre turister gärna nära stranden.

Tack på förhand.
Med vänlig hälsning, Rallarkalle
Citera
2017-11-10, 08:05
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Hej,

Läste en del om gymmen i Thailand tyckte det verkade riktigt nice att komma iväg ett tag och träna och bara "ta det lugnt"
Dock har jag varit så mycket i Thailand så vore kul att se något annan land varmt och billigt är en fördel men vet ni förslag som inte är det kom gärna med dom också!
Alternativt coola gym i Thailand som inte ligger i tex Phuket utan där inte är lika turistifierat typ mindre turister gärna nära stranden.

Tack på förhand.
Med vänlig hälsning, Rallarkalle
Suan son muay thai i Rayong?

Valfritt gym i Chalong (Phuket iofs)
Evolve MMA i Singapore (apdyrt, men bra ställe har jag hört).
__________________
Senast redigerad av Proton 2017-11-10 kl. 08:09.
Citera
2017-11-10, 13:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Suan son muay thai i Rayong?

Valfritt gym i Chalong (Phuket iofs)
Evolve MMA i Singapore (apdyrt, men bra ställe har jag hört).


Tack för tipsen ska kolla på dom, hittade Bali MMA som jag gillade pga av:
Dom har yoga, samt lite fas och kondition pass också utöver kampsporten.
Samt att dom verkar ha någon form av surfing lektioner också vilket är ett plus något jag velat testa på och lära mig och ha något att göra emellan passen eller när man är ledig.
Och att det ligger då jag aldrig besökt Bali eller indoneisonen vilket vore roligt att se ett nytt land samt kanske resa runt lite på Bali och i Indonesion efter/undertiden.
Samt verkar ligga 10 minuter från stranden vilket är nice.

Priset verkar ok ca 600 USD för en månad med boende.
Rätt mycket dyrare om du vill ha med surflektioner men det kan jag säkert köpa till på plats om jag känner för det eller bara vill testa lite då och då.

Vore dock kul att få höra någons feedback angående Bali MMA
Med vänlig hälsning, Rallarkalle
Citera
2017-11-10, 13:19
  #4
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Tack för tipsen ska kolla på dom, hittade Bali MMA som jag gillade pga av:
Dom har yoga, samt lite fas och kondition pass också utöver kampsporten.
Samt att dom verkar ha någon form av surfing lektioner också vilket är ett plus något jag velat testa på och lära mig och ha något att göra emellan passen eller när man är ledig.
Och att det ligger då jag aldrig besökt Bali eller indoneisonen vilket vore roligt att se ett nytt land samt kanske resa runt lite på Bali och i Indonesion efter/undertiden.
Samt verkar ligga 10 minuter från stranden vilket är nice.

Priset verkar ok ca 600 USD för en månad med boende.
Rätt mycket dyrare om du vill ha med surflektioner men det kan jag säkert köpa till på plats om jag känner för det eller bara vill testa lite då och då.

Vore dock kul att få höra någons feedback angående Bali MMA
Med vänlig hälsning, Rallarkalle

Du kan alltid kolla denn http://www.muaythaivacation.com/
Citera
2017-11-10, 14:40
  #5
Medlem
Apologists avatar
Bor själv i Thailand o tycker utbudet är ganska tråkigt här.

Evolve i Singapore är grymma, där ligger framtiden. De är kända här i Asien. Tror dock det inte är någon höjdare att bo på hotell i Singapore o träna där.

En kompis till mig från Texas, USA, som bor i Asien han brukar åka tillbaks till USA i några veckor o träna på olika kampsportsgym där. BJJ, MMA o allt möjligt. Så jag tror USA kan vara riktigt bra destination så länge man hittar ställen som tar emot besökande, drop in.
Citera
2017-11-11, 10:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Bor själv i Thailand o tycker utbudet är ganska tråkigt här.

Evolve i Singapore är grymma, där ligger framtiden. De är kända här i Asien. Tror dock det inte är någon höjdare att bo på hotell i Singapore o träna där.

En kompis till mig från Texas, USA, som bor i Asien han brukar åka tillbaks till USA i några veckor o träna på olika kampsportsgym där. BJJ, MMA o allt möjligt. Så jag tror USA kan vara riktigt bra destination så länge man hittar ställen som tar emot besökande, drop in.

Kollade lite på Evolve men precis som du känner känns det lite trist att på gå hotell i singapore.
Är inte ute efter att bli någon fighter så tror helt ärligt att vilket gym som helst håller en bra nivå på själva utlärningen är nybörjare också så lär mig nog mycket vart jag än åker.
Är mer ute efter en cool upplevelse land/ställe samt att det är ett bra upplägg typ att man kan surfa på fritiden som på Bali.

Med vänlig hälsning, Rallarkalle
Citera
2017-11-11, 11:43
  #7
Medlem
kuba är ju annars ett hett tips om du vill fokusera på din boxning... det enda gymmet som kommer upp om man googlar är typ rafael trejos gym i havanna, där det iofs är väldigt hög klass men det kryllar nog av olika boxningsgym där då det är den största sporten där tillsammans med simning.
Citera
2017-12-12, 10:26
  #8
Medlem
Brottargalnings avatar
Har varit på Bali MMA, själva träningen är helt okej och väldigt brottningsorienterad med tanke på att gymmet startades av tre brottare. + Två av dem är ju numera svartbälten i BJJ också. Redigt bra för den som vill slipa på sin grappling och samtidigt "gå utanför BJJ-boxen" och inkludera andra grapplingstilar i sin grappling, i detta fallet amerikansk folkstilsbrottning.

Däremot tycker jag själva platsen på Bali där gymmet ligger var skit. Är bara för surfare typ så surfar en inte är det inget roligt ställe. Blir snabbt uttråkad.

Sen finns ju även Thailands grannländer, Kambodja och Burma har också sina egna kickboxningsstilar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback