Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 08:07
  #157
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Läs gärna Åsa Linderborgs text om varför hon försvarar namnpublicering av journalister.

https://archive.is/jGzFl

Och läs även min analys av hennes text här: (FB) Metoo, Fredrik Virtanens rape-gate och den akuta bristen på journalistik

/Provokatör
Hyckleriet & den intellektuella oärligheten bland dessa vidriga skojare är på en sådan obehaglig nivå att det saknas ord för att beskriva det förakt man känner.

Det hade varit ärligare om Aftonbladet & Linderborg hade sagt rent ut som det är:
-"Vi är beredda att använda alla medel för att bekämpa våra ideologiska motståndare & på samma sätt är vi beredda att använda alla medel för att försvara & hjälpa våra egna, oavsett om dom är våldtäktsmän eller inte."-

Andra har tidigare gett uttryck för liknande idéer:
Citat:
Als totaler Krieg wird eine Art der Kriegsführung bezeichnet, bei der die gesellschaftlichen Ressourcen umfassend für den Krieg in Anspruch genommen werden
__________________
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2017-11-13 kl. 08:10. Anledning: //det kändes skönt att för en gångs skull själv dra till med Godwins lag.
Citera
2017-11-13, 08:53
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Man blir äckligare och äckligare - Özz Nûjen
https://www.youtube.com/watch?v=4PRn1An2YEA

Kallt konstaterande: Özz Nûjen blir äckligare och äckligare. Här ser han alltmer obekväm och svettig ut.
Han verkar inte trivas med sig själv.
Citera
2017-11-13, 10:38
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Läs gärna Åsa Linderborgs text om varför hon försvarar namnpublicering av journalister.

https://archive.is/jGzFl

Och läs även min analys av hennes text här: (FB) Metoo, Fredrik Virtanens rape-gate och den akuta bristen på journalistik

/Provokatör

Nu blir jag osäker, har Åsa Linderborg uttalat sig om att det var fel att gå ut och publicera Fredrik Virtanens namn i samband med #meetoo?

Om så inte är fallet får man skilja på äpplen och päron, Åsa är kulturchef på Aftonbladet inte ansvarig utgivare. Den posten innehas av Sofia Olsson Olsén, Lena Melin är ställföreträdande.
Virtanen gick själv ut i Aftonbladet efter att ha blivit outad i Svd och Expressen.

Förövrigt tycker jag Åsa är rakryggad och vågar stå för sina åsikter, skribenterna på kultursidan i Aftonbladet varierar dock. Vill också påpeka att även om det handlar om samma tidning så driver inte kultur redaktionen och ledar redaktionen samma linje. Kultursidan är mer debatt inriktad och även borgerliga skribenter förekommer.

Här är en flashbacktråd om en av hennes krönikor:

(FB) ABs Åsa Linderborg fått nog av PK-tramset?
Citera
2017-11-13, 10:46
  #160
Medlem
Provokatörs avatar
Journalistförbundets tidning 'Journalisten' publicerade en artikel om just Arbetarens namnpublicering, en artikel som f.ö Toivo Jukalla tyckte var bättre än Resumes vinklade artikel.

Den Twittrades ut från deras officiella konto och av deras chefredaktör Helena Gierrta, tyvärr låg den bara ute en kort stund innan den togs bort (och deras tweets). Det tyder på just denna pressetiska härdsmälta som följer i spåren av Arbetarens namnpublicering, journosarna vet inte på vilket ben dom ska stå och därför håller dom käften och när en artikel publiceras så drar man tillbaka den om den får minsta kritik från ett visst håll.

Att artikeln låg ute bevisas genom denna dump, sidan låg iofs låg bakom en inloggningssida vilket ytterligare bekräftar hur svårt dom har att förhålla sig till ämnet: LÄNK

Ikväll är det som jag nämnt tidigare PK-debatt, av någon anledning sker det samtidigt som det är landskamp mellan Italien - Sverige. Men man brukar kunna ta del av debatten i efterhand på Youtube, vi får se om så sker även denna gång.

Jag hoppas att Åsa Linderborg får förklara hur hon tänker när hon försvarade uthängningen av en journalist vars enda fel är att hon haft fel åsikter. Samma logik borde gälla även för FV, nä just det han har ju rätt åsikter även om han anklagas för långt grövre saker än den kvinnliga journalisten så ska han skyddas. Den gången skrev hon:
Rätt att avslöja XXXXX

[Pseudonymen] är en viktig makthavare i sin opinionsvärld, bland annat för
att hon bygger sin pondus på att hon tidigare arbetat som journalist på
[En stor tidning].
Hon får också tyngd av att hon citeras gillande och försvaras av opinionsbildare inom den
borgerliga offentligheten. Självklart ska hon kunna bli granskad.
Hennes arkiverade artikel: https://archive.is/jGzFl

/Provokatör
Citera
2017-11-13, 10:46
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hyckleriet & den intellektuella oärligheten bland dessa vidriga skojare är på en sådan obehaglig nivå att det saknas ord för att beskriva det förakt man känner.

Det hade varit ärligare om Aftonbladet & Linderborg hade sagt rent ut som det är:
-"Vi är beredda att använda alla medel för att bekämpa våra ideologiska motståndare & på samma sätt är vi beredda att använda alla medel för att försvara & hjälpa våra egna, oavsett om dom är våldtäktsmän eller inte."-

Andra har tidigare gett uttryck för liknande idéer:

Det du har visat gällande Åsa Linderberg är mycket, mycket otrevligt. Visst är hon en hycklare av värsta sorten.

Men jag måste ändå reservera mig något genom att säga att jag aldrig följde Julia Cesar, och jag vet därför inte alls vad hon skrev. Jag vet ju vad Virtanen och Cantwell skrev, och jag retade ihjäl mig på dem. Men säga vad man vill, Virtanen och Cantwell "hängde aldrig ut" några enskilda personer. Ifall Julia Cesar gjorde det, ifall hon uppmuntrade folk att, möjligen, angripa personer vars åsikter hon inte gillade, så kommer saken i ett annat läge.

Men jag misstänker dock att Julia Cesar aldrig gjorde sig skyldig till någonting brottsligt, för i så fall skulle hon väl vara polisanmäld och dömd vid det här laget. Så antagligen dömer Åsa Linderberg Julia Cesar å ena sidan och Virtanen/Cantwell å andra sidan efter helt olika måttstockar.
Citera
2017-11-13, 11:08
  #162
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsledare
Nu blir jag osäker, har Åsa Linderborg uttalat sig om att det var fel att gå ut och publicera Fredrik Virtanens namn i samband med #meetoo?

Om så inte är fallet får man skilja på äpplen och päron, Åsa är kulturchef på Aftonbladet inte ansvarig utgivare. Den posten innehas av Sofia Olsson Olsén, Lena Melin är ställföreträdande.
Virtanen gick själv ut i Aftonbladet efter att ha blivit outad i Svd och Expressen.

Förövrigt tycker jag Åsa är rakryggad och vågar stå för sina åsikter, skribenterna på kultursidan i Aftonbladet varierar dock. Vill också påpeka att även om det handlar om samma tidning så driver inte kultur redaktionen och ledar redaktionen samma linje. Kultursidan är mer debatt inriktad och även borgerliga skribenter förekommer.

Här är en flashbacktråd om en av hennes krönikor:

(FB) ABs Åsa Linderborg fått nog av PK-tramset?

Ja Åsa är ojämn i sina publiceringar. Min poäng är att hon gick ut hårt och försvarade en namnpublicering av just en journalist med motiveringen att det var en journalist. Min fråga till Åsa är om den måttstocken även gäller för Virtanen, om inte hur motiverar hon ett annat förhållningssätt när det gäller Virtanen ?

Ingångsvärden:
Båda är/var journalister med bakgrund på dom två största tidningarna
Båda har haft kontroversiella ståndpunkter.
Den ena skrev under eget namn hyllade artiklar med 'rätt' värdegrund.
Den andra tvingad (av övriga journos) att skriva under pseudonym pga 'fel' värdegrund.
Den ena man.
Den andra kvinna.
Den ena knarkdömd och anklagad för sexualbrott av ett stort antal kvinnor där vissa påstår sig blivit drogade.
Den andras tyngsta anklagelse är att hon 'missbrukat yttrandefriheten'. LÄNK

/Provokatör
Citera
2017-11-13, 11:41
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ja Åsa är ojämn i sina publiceringar. Min poäng är att hon gick ut hårt och försvarade en namnpublicering av just en journalist med motiveringen att det var en journalist. Min fråga till Åsa är om den måttstocken även gäller för Virtanen, om inte hur motiverar hon ett annat förhållningssätt när det gäller Virtanen ?

Ingångsvärden:
Båda är/var journalister med bakgrund på dom två största tidningarna
Båda har haft kontroversiella ståndpunkter.
Den ena skrev under eget namn hyllade artiklar med 'rätt' värdegrund.
Den andra tvingad (av övriga journos) att skriva under pseudonym pga 'fel' värdegrund.
Den ena man.
Den andra kvinna.
Den ena knarkdömd och anklagad för sexualbrott av ett stort antal kvinnor där vissa påstår sig blivit drogade.
Den andras tyngsta anklagelse är att hon 'missbrukat yttrandefriheten'. LÄNK

/Provokatör

Jag kan ju bara spekulera, men jag är ganska övertygad om att hon inte har något problem med det.
Det är nog jobbarpolarna på ledar redaktionen som hade det hett ett tag samt ledningen som inte riktigt visste hur man skulle förhålla sig till att ett av tidningens stora namn av allmänheten utmålas att vara våldtäktsman.

Annars går det ju helt säkert att mejla Åsa, mejladress borde gå att finna på Aftonbladets hemsida.
Citera
2017-11-13, 23:14
  #164
Medlem
HBOLLs avatar
Kan konstatera att samtliga nämnda journos inte har twittrar på väldigt länge, det säger något. Inte ens Magnus Betnér svettas nog svårt.
Citera
2017-11-18, 18:34
  #165
Medlem
Provokatörs avatar
En tidigare chef på Aftonbladet stängdes av från Schibstedkoncernen efter anklagelser om bland annat trakasserier. Efter en internutredning har mannen avslutat sin anställning.
Aftonbladet ger oss inget namn: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...in-anstallning

Men det gör norsk media: https://www.medier24.no/artikler/sch...kollega/412345
Schibsted-topp Ehsan Fadakar slutter etter anklager om seksuell trakassering og overgrep mot kvinnelig kollega
/Provokatör
Citera
2017-11-19, 15:53
  #166
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ja Åsa är ojämn i sina publiceringar. Min poäng är att hon gick ut hårt och försvarade en namnpublicering av just en journalist med motiveringen att det var en journalist. Min fråga till Åsa är om den måttstocken även gäller för Virtanen, om inte hur motiverar hon ett annat förhållningssätt när det gäller Virtanen ?

LÄNK

/Provokatör

Det där med ojämnheten är karaktäristiskt för Åsa L och måste förstås mot bakgrunden av marxistisk teori. Lite förenklat är det Maos "låt tusen olika blommor blomstra" eller Trotskijs idé om att även leda motståndet (Trotskij är ju förebilden för Goldstein i Orwells 1984).

Rent konkret för Åsas del innebär det att hon inte så sällan går ut och uppträder som en motståndare till de mest extrema kulturmarxisterna. För den vanlige läsaren framstår Åsa då som ett sunt och snudd på konservativt alternativ till de värsta feministiska och queerteoretiska mentalfallen.

Men vad Åsa egentligen har åstadkommit med detta är att skapa en ram omkring debatten som befinner sig helt och hållet inom den vänstra delen av den ideologiska skalan.

Om detta är en medveten strategi från hennes sida eller om det bara är det sätt på vilket det höger-vänster-dialektiska politiska systemet fungerar av sig självt är obekant för mig.

Vänliga hälsningar!

/Johan
Citera
2017-11-20, 10:27
  #167
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En tidigare chef på Aftonbladet stängdes av från Schibstedkoncernen efter anklagelser om bland annat trakasserier. Efter en internutredning har mannen avslutat sin anställning.
Aftonbladet ger oss inget namn: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...in-anstallning

Men det gör norsk media: https://www.medier24.no/artikler/sch...kollega/412345
Schibsted-topp Ehsan Fadakar slutter etter anklager om seksuell trakassering og overgrep mot kvinnelig kollega
/Provokatör
Korrekt: Det Eshan Fadakar som har måttet forlate (lämne) Schibsted-konsernet umiddelbart.
Men Schibsteds flaggskip i Norge; VG og Aftenposen, prøver å unngå temaet / navngi Eshan Fadakar:

https://www.document.no/2017/11/20/s...sten-er-tause/

"Schibsted-sjef presset ut etter anklager om overgrep. Schibsted-avisene VG og Aftenposten er tause.

Avisene renner over av saker om seksuelle overgrep i kjølvannet av #metoo-kampanjen. Desto mer påfallende blir det at VG og Aftenposten er tause om at en toppsjef i deres eget eierkonsern har måttet slutte etter anklager om overgrep.

Ehsan Fadakar er ikke bare anklaget, han er også under politietterforskning, ifølge Dagens Nyheter.

Og det er ikke første gang: Han har vært etterforsket for overgrep før, i 2015. I mellomtiden har Schibsted gitt ham stadig mer ansvarsfulle oppgaver.
( ... )
'Næringslivstopp etterforsket for overgrep – ble likevel forfremmet' Høres det ut som en god nyhetssak? Noe haiene på desken normalt ville kaste seg over? Noe reportasjelederne ville få vann i munnen av?"
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2017-11-20 kl. 10:33.
Citera
2017-11-22, 21:04
  #168
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hyckleriet & den intellektuella oärligheten bland dessa vidriga skojare är på en sådan obehaglig nivå att det saknas ord för att beskriva det förakt man känner.

Det hade varit ärligare om Aftonbladet & Linderborg hade sagt rent ut som det är:
-"Vi är beredda att använda alla medel för att bekämpa våra ideologiska motståndare & på samma sätt är vi beredda att använda alla medel för att försvara & hjälpa våra egna, oavsett om dom är våldtäktsmän eller inte."-

Andra har tidigare gett uttryck för liknande idéer:

Alltså Expressen hänger ju ut Aftonbladets Virtanen och Aftonbladet ger igen - fast än så länge utan att namnge honom - och skriver om en journalist på Expressen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sms-om-oralsex

Det är två kommersiellt drivna tidningar som är ute efter varandras skalp såklart. Det där med ideologi kommer nog i andra hand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback