Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 17:59
  #1
Medlem
Nastyboobs avatar
Hårddisken i datorn som jag skapade min hemgrupp med tackade för sig igår.

Nu försöker jag skapa en ny hemgrupp eftersom jag inte kom ihåg lösenordet till den gamla gruppen. Men hur jag är försöker så lyckas jag inte skapa en ny, utan blir hela tiden ombedd att gå med i den tidigare hemgruppen. Alla datorer (utom den som hårddisken kraschade i) har lämnat den tidigare hemgruppen.

Någon som vet hur jag kommer vidare att skapa en ny grupp?

Windows 7
Citera
2017-11-09, 18:00
  #2
Medlem
bluemores avatar
Kör en slingware genom beta windows
Citera
2017-11-09, 18:10
  #3
Medlem
Nastyboobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluemore
Kör en slingware genom beta windows
Kan du utveckla det där?
Citera
2017-11-09, 18:31
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag fann lite information och guide om detta. Se om detta kan hjälpa dig.

http://nele.axpple.com/2017/01/17/in...ator-till-det/
Citera
2018-02-04, 18:49
  #5
Medlem
flaskborstes avatar
Lyfter en gammal tråd med lite ny information som kan vara till hjälp.
Många (inklusive mig) har haft problem med att få ihop Win 7 datorer med Datorer som kör win 10.

Så här gjorde jag.

1. Låt alla datorer gå ur den befintliga hemgruppen. Se till att du använder "Visa alla filer" på samtliga datorer. (Kontrollpanelen-Mappalternativ-Visning klicka in visa dolda filer och mappar klicka bort "dölj skyddade systemfiler")

2 Gå till c:windows/ServiceProfiles/LocalService/appdata/Roaming/PeerNetworking/

Radera alla filer där (har du en massa filer där så är det gamla "Hemgrupper" normalt skall det finnas 4 st) Men radera samtliga Nya kommer att skapas. Känns det obekvämt ta en backup och lägg ex på skrivbordet i en egen mapp innan du raderar)

Gör detta på alla datorer du vill få in i din hemgrupp. Starta om samtliga datorer

Välj "huvud dator" den som du har mest att dela ut ifrån är en lämplig kandidat. Skapa hemgruppen.

Låt alla datorer som skall vara med vara påslagna.

Nu kommer din nyskapade hemgrupp synas på de andra datorerna och du kan välja att "Gå med i befintlig hemgrupp". Om huvud datorn inte syns så klicka in dig på "Nätverk" på datorerna du vill ansluta så brukar det hoppa igång. Om inte Starta om datorerna du vill ansluta till hemgruppen.. Det kan ta en stund innan huvud datorn syns av någon anledning.

Kom också ihåg att alla nätverksanslutningar måste vara "Privat nätverk" och inte ex arbetsplats eller offentligt" innan du utför allt detta.

Hoppas detta hjälper någon.. det fungerade bra hos mig med 3st win 7 och en Win 10 dator..
Numera når alla "alla" och printrar, musik och filmer fungerar.. även DLNA via SMBF
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback