Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 17:17
  #1
Avstängd
Hur gör man om man inte vet när och varifrån man flyger tillbaka? Som jag förstått så kan man inte åka med enkelbiljett till icke EU länder.
Citera
2017-11-09, 17:20
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Hur gör man om man inte vet när och varifrån man flyger tillbaka? Som jag förstått så kan man inte åka med enkelbiljett till icke EU länder.

Stämmer.
Citera
2017-11-09, 17:41
  #3
Medlem
XaoqcHs avatar
Vilket land ska du resa till?

Generellt råd, köp ombokningsbar flygbiljett. RCG.se tar 1695 kr för denna tjänst.

Du kan eventuellt köpa en billig "retur"biljett till ett grannland nära din destination?
Citera
2017-11-09, 19:12
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Vilket land ska du resa till?

Generellt råd, köp ombokningsbar flygbiljett. RCG.se tar 1695 kr för denna tjänst.

Du kan eventuellt köpa en billig "retur"biljett till ett grannland nära din destination?

Börjar nog i Bangkok sen åker jag runt i närliggande länder. Kommer därefter troligtvis åka till nord-/sydamerika och sen hem. Ombokningsbar brukar väl bara gälla om man åker tillbaka från samma ställe som man anlände till?
Citera
2017-11-09, 20:38
  #5
Moderator
Neksnors avatar
Vad jag vet kräver inget land just en utresebiljett, däremot ska de, och inreseflygbolaget, ofta övertygas om att du avser lämna landet innan ditt uppehållstillstånd dras in. En utresebiljett kan då vara vettig. Ska du flyga till Thailand utan att veta något om nästa etapp så kan du köpa en enkel från Bangkok till något grannland, bör kosta mindre än 1000 kr. Har du tur så passar den senare in i dina resplaner.
Citera
2017-11-10, 15:27
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Vad jag vet kräver inget land just en utresebiljett, däremot ska de, och inreseflygbolaget, ofta övertygas om att du avser lämna landet innan ditt uppehållstillstånd dras in. En utresebiljett kan då vara vettig. Ska du flyga till Thailand utan att veta något om nästa etapp så kan du köpa en enkel från Bangkok till något grannland, bör kosta mindre än 1000 kr. Har du tur så passar den senare in i dina resplaner.

Ok, tack.

Kollat lite på biljetter och enkelbiljetter är inte mycket billigare än tur o retur. Kanske köper ToR ifall man ändå skulle åka tillbaka från samma ställe, annars är det bara att skita att använda returen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2888791

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback