Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 15:41
  #1
Medlem
Insperatuss avatar
Jag har ett par spel och ett program jag skulle vilja köpa på Steam. Då jag har priserna i EUR så kostar programmet nästan 1000kr mer för mig än för en kompis som bor i Norge och har priserna i NOK.

Skulle han tekniskt sett kunna logga in på mitt Steamkonto och köpa det åt mig på mitt konto? Jag har försökt läsa om regionsrestriktioner, men det verkar bara finnas i undantagsfall. Känns lite dumt att chansa dock. Någon som testat detta?
__________________
Senast redigerad av Insperatus 2017-11-09 kl. 15:44.
Citera
2017-11-09, 15:58
  #2
Medlem
Nu använder jag ytterst sällan Steam, lite CS då och då, men kan man inte köpa som gåva?
Citera
2017-11-09, 16:23
  #3
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu använder jag ytterst sällan Steam, lite CS då och då, men kan man inte köpa som gåva?

Ja precis, men det var just när man köpte som gåva det kunde bli lite problem med regioner. Därför tänkte jag att man kanske bara kan låta honom logga in och köpa det i NOK.
Citera
2017-11-09, 16:33
  #4
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Ja precis, men det var just när man köpte som gåva det kunde bli lite problem med regioner. Därför tänkte jag att man kanske bara kan låta honom logga in och köpa det i NOK.
Borde inte du bara kunna använda en vpn tjänst t.ex tunnelbear, välja Norge och köpa det själv utan att riskera att din vän snor allt av dig? 1000kr är ju ändå rätt mycket att lita på någon över internet med?
Citera
2017-11-09, 17:50
  #5
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Borde inte du bara kunna använda en vpn tjänst t.ex tunnelbear, välja Norge och köpa det själv utan att riskera att din vän snor allt av dig? 1000kr är ju ändå rätt mycket att lita på någon över internet med?

Vi är barndomsvänner, så att han skulle blåsa mig är ingen risk. Det enda jag funderade på var dock om det finns något dolt skydd mot att man gör sådär på Steam, för jag kan ju inte vara den första som stör mig på att växelkursen gör att det blir rejält mycket dyrare här pga EU.
Citera
2017-11-12, 19:34
  #6
Medlem
bilstereons avatar
Vet inte om det är mycket till hjälp men jag har köpt CS:GO nycklar som är låsta till Ryssland och då har jag bara använt VPN första gången jag startat spelet.

Har hört att man kan bli bannad men vet inte om det kan stämma, man måste ju kunna köpa spel även om man är utomlands och har med sig datorn osv.
Citera
2017-11-24, 18:05
  #7
Medlem
Tips om du ska köpa spel till steam är att kolla på https://www.g2play.net/
Har köpt flertal spel därifrån till kraftigt reducerade priser om man jämför med steamstore
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback