Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-08-24, 09:02
  #37
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZanaX
Förstår inte ditt svar, du pratar om ios och plötsligt skriver du blackberry och att jag ska säga åt dom att jag misstänker ett mord och få ut information utan att behöva bruteforca
????
På riktigt

Då tar vi det igen - långsamt.

Jag varken citerade eller addresserade dig.

Jag citerade inlägget nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av bbb100
Vidare läser jag att såfort de stöter på en blackberry så kastas den i princip. De försöker inte ens ge sig på att försöka öppna den. Bra att veta

Och förtydligade varför det var så svårt att få någonting ur blackberry telefoner, det finns i princip ingenting på dem annat än os och bilder/filmer. Anteckningar och mail, kontakter, sms osv hamnar i deras molntjänst Brasklappen är att Blackberry själva är ålagda att hjälpa interpol så kan man gå den vägen så är de mindre säkra än säg Apple.

Då det finns säkerhetsföretag som hjälpt bl.a FBI och CIA att få ut info ur i princip alla telefoner är jag säker på att det finns bättre begagnade mining rigs som används till just brute force dekryptering av brottslingars hårddiskar och mobiltelefoner.

Precis som man byggt asics för sha-256 för bitcoin mining kan man göra det för samtliga hashningstekniker.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback