Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 15:14
  #1
Medlem
Imalosers avatar
Tja, reser mycket med buss under veckorna mellan olika städer, åker vanligen med netbuss/bus4you och har aldrig haft några problem. Idag var jag tvungen att ta flixbuss eftersom den avgången passade bäst, och chauffören vägrade låtamig ta ombord min laptop som visserligen är lite stor men som kostar runt 16k, har aldrig inte fått ta med mig en idrottsbag på bussen och har aldrig haft problem med det öht. Tidigare i år reste jag med flixbuss från gbg och då skällde chauffören på mig och min sambo för att vi inte var där en kvart innan som det står på sidan (vi var där 8 minuter innan).

Är det bara jag som haft otur eller varför har båda mina erfarenheter med detta företag varit så dåliga? Ingen respekt för kunden och riktiga paragrafryttare.
Citera
2017-11-10, 17:29
  #2
Moderator
Gromguttens avatar
Bra nick.

Så du bryter mot reglerna för din beställning och det är deras fel?
Citera
2017-11-11, 10:47
  #3
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Tja, reser mycket med buss under veckorna mellan olika städer, åker vanligen med netbuss/bus4you och har aldrig haft några problem. Idag var jag tvungen att ta flixbuss eftersom den avgången passade bäst, och chauffören vägrade låtamig ta ombord min laptop som visserligen är lite stor men som kostar runt 16k, har aldrig inte fått ta med mig en idrottsbag på bussen och har aldrig haft problem med det öht. Tidigare i år reste jag med flixbuss från gbg och då skällde chauffören på mig och min sambo för att vi inte var där en kvart innan som det står på sidan (vi var där 8 minuter innan).

Är det bara jag som haft otur eller varför har båda mina erfarenheter med detta företag varit så dåliga? Ingen respekt för kunden och riktiga paragrafryttare.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Bra nick.

Så du bryter mot reglerna för din beställning och det är deras fel?

Håller med Gromgutten, varför i helvete är du inte i tid din träskalle? Står det så i resevillkoren så är det det du ska följa. Skälet att du ska vara på plats en viss tid före avgång är att allt bagage och alla passagerare skall hinna stuvas in i bussen. Är du en så idiot som säger jag missade flyget, men bussen körde ifrån mig?

Om nu inte bussbolagets villkor passar dig, res inte med dem då!
Citera
2018-04-04, 16:54
  #4
Medlem
edenforevers avatar
Det är skillnad på skit och pannkaka. Linje N32 mellan Stockholm och Berlin, samt linje 600 mellan Stockholm och Oslo körs av det tyska bolaget Umbrella. Deras förare är ökända för sin brist på empati och vanligt folkvett.

Linje 601 mellan Uppsala - Linköping - Göteborg körs av Expressbuss Linköping och deras förare är i de flesta fall trevliga, i vissa fall någorlunda bra och i ett fåtal fall genomtrevliga.

Linjen Göteborg - Malmö körs av Stefansbuss och har några bra förare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback