Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 13:04
  #1
Medlem
La-Habanas avatar
hej;

jag har försökt visa gratis program för att göra video men ingen av dem jag försökt man kan göra video med ljudkvalitet i 44 khz;

alltså jag har rippat en låt från min cd eller vinyl i 44 khz och vill gärna att folk som lyssnar på youtube låtvideon som jag lägger där för lyssna i bästa kvalitet som möjligt i detta fall 44 khz;

så hur gör man och kan man göra video för youtube i 16 bit 44khz?

ps. även om man gör inte för youtube utan för sig själv vilken programvara ska man använda eller kan man göra video med 44 khz ljudkvalitet tex wav eller flac?

hörs;
Citera
2017-11-09, 14:37
  #2
Medlem
Analretendents avatar
YouTube själva rekommenderar att du använder 44 eller 48 khz i ljudspåret till din video. Däremot så kommer både ljud och video kodas om av YouTube's egen algoritm vid uppladdning, så ljudkvalitetsmässigt kommer det inte hålla samma kvalitet som din originalfil.

HitFilm Express 2017 är ett gratis videoredigeringsprogram som håller väldigt hög standard, men inlärningskurvan kan vara lite brant. I det kan du även exportera med ljudspår upp till 96 khz.
Citera
2017-11-09, 15:08
  #3
Medlem
La-Habanas avatar
går ej att installera i min data eftersom det går inte att installera HitFilm Express 2017 om man har 2 kärnig processor, någon annan program då?

ps. innan kanske någon svarar ska prova lite på dessa top testade, kanske dem har gratis versioner:

http://www.toptenreviews.com/softwar...ting-software/
Citera
2017-12-02, 23:33
  #4
Medlem
Dobbelss avatar
Om jag inte minns fel så använder YouTube komprimerade AAC-spår med samplingsfrekvens på 36.5KHz och (som bäst) 128kbps i stereo. Att få förlustfritt 16/44.1 är omöjligt via YouTube.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback