Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-03, 17:10
  #121
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man förväntar sig liksom inte att en långtradare ska stå still på en motorväg.

Du förväntar dig alltså inte att det kan vara kö på motorvägen då du uppenbarligen inte kan föreställa dig en stillastående lastbil på en motorväg?

Jag har inte sett någon i denna tråd som skrivit något emot det olämpliga i att lastbilen blev stående så länge. Men att helst ta bort ansvaret från bilföraren och lägga detta på lastbilsföraren, polisen, Trafikverket eller sittande regering håller inte. Ansvaret delas främst mellan lastbilsföraren (som inte vidtog tillräckliga åtgärder) samt bilföraren (som inte framförande bilen på ett sådant sätt så olyckan kunde undvikas).

Uppenbarligen klarade flera av att undvika en olycka vilket tyder på att det inte var omöjligt. Jag är rätt säker på att en del av dessa inte heller hade 100 procent uppmärksamhet. Som sagt det finns flera inblandade som bidrog till olyckan vilket brukar vara rätt normalt i en olycka med flera inblandade parter.
Citera
2017-12-04, 16:39
  #122
Medlem
Rätt så långt. Men många flera har bidragit till att kvinnan fick göra sitt livs misstag.
Det tjatas om att ett antal av trafikanterna som passerade där utan att krocka med denna lb kanske var duktigare. NÅGRA av dessa kunde ha insett den permanenta faran samt åkt tillbaks för att sen varna trafikanter kommande norrifrån, mot hindret. Så länge det fanns behov.
Men hade någon enda "tid med det? Ack icke så, men de ska babbla under något år, om vad som hände i s m b med denna på-körning.



Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Du förväntar dig alltså inte att det kan vara kö på motorvägen då du uppenbarligen inte kan föreställa dig en stillastående lastbil på en motorväg?

Jag har inte sett någon i denna tråd som skrivit något emot det olämpliga i att lastbilen blev stående så länge. Men att helst ta bort ansvaret från bilföraren och lägga detta på lastbilsföraren, polisen, Trafikverket eller sittande regering håller inte. Ansvaret delas främst mellan lastbilsföraren (som inte vidtog tillräckliga åtgärder) samt bilföraren (som inte framförande bilen på ett sådant sätt så olyckan kunde undvikas).

Uppenbarligen klarade flera av att undvika en olycka vilket tyder på att det inte var omöjligt. Jag är rätt säker på att en del av dessa inte heller hade 100 procent uppmärksamhet. Som sagt det finns flera inblandade som bidrog till olyckan vilket brukar vara rätt normalt i en olycka med flera inblandade parter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback