Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 10:05
  #1
Medlem
Pluggar de sista terminerna på min Pol. kand och har börjat leta efter master-utbildningar. Är ju som sagt statsvetare och vill fortsätta på det snåret. Är intresserade av att med jobba säkerhet, kontraterrorism, fredsbyggnation och liknande på ett internationellt plan; vill gärna ha ett jobb på FBA, UD, eller något liknande.

Såg att Köpenhamns universitet hade en utbildning som heter Master of Science (MSc) in Security Risk Management. Läste mer om den på deras hemsida och tyckte den lät som något för mig. Är det någon av er som har gått den, eller kanske känner ni någon som har det? Är det bra kvalitet på utbildningen, eller ska jag leta vidare? Enligt min svärfar (som är professor) är Köpenhamns universitet bra, men jag vågar inte ta det för givet.

Har Danmark förresten någon motsvarighet till UHR? Vill se antagningsstatistiken och hur hårt tryck det är på utbildningen.
Citera
2017-11-09, 11:22
  #2
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02

Danmark ligger mig veterligen i utlandet, så...

Utbildning och studier---->Utlandsstudier

/Mod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback