Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-09, 20:47
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kan du förklara vad du menar med "konkret händelse" ?
Vad menar du själv att du har kunnat förutse, som vi andra inte förutsåg?
Citera
2017-11-09, 20:50
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad menar du själv att du har kunnat förutse, som vi andra inte förutsåg?
Ehh, jag fattar inte, är det någon annan som beskrivit hur vederbörande förutsett något i tråden, då har jag missat det

Har du kunnat räkna ut saker som är sannolika, jag menar alltså inte exakt händelse utan mer om hur en gruppp som troligen är involverad kommer agera
Citera
2017-11-09, 21:05
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ehh, jag fattar inte, är det någon annan som beskrivit hur vederbörande förutsett något i tråden, då har jag missat det

Har du kunnat räkna ut saker som är sannolika, jag menar alltså inte exakt händelse utan mer om hur en gruppp som troligen är involverad kommer agera
Du skrev tidigare:

”När man börjar kunna förutse vad som kommer hända så har man troligen rätt”


Vad är det som du menar att du börjar kunna förutse?
Citera
2017-11-09, 21:38
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du skrev tidigare:

”När man börjar kunna förutse vad som kommer hända så har man troligen rätt”


Vad är det som du menar att du börjar kunna förutse?

Hur olika grupper jobbar, vad för åtgärder de sätter in. Med det menar jag inte exakta datum och vad som händer exakt då utan mer att som "de kommer fortsätta för att nå det målet" där målet kan vara något som inte uttalas i media. Ta Jemen, de håller givetvis tyst om varför de är så brutala mot de som bor där.
Jag kan självklart inte förutsett exakt mål de kommer bomba eller liknande, det man kan förutse är att de kommer fortsätta bomba och förstöra landet, hålla dem på mattan. Det som hindrar dem från att slakta befolkningen kan vara saker som att de inte vill få negativ publicitet, kanske dyrt. Det behövs inte agera så hårt. Det kanske räcker med att förstöra tillräckligt så de får kraftiga problem.

De exakta detaljerna vet självklart bara den grupp som agerar.
Vad man kan räkna ut när man vet motiven är hur de agerar i det större perspektivet
Citera
2017-11-09, 21:56
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur olika grupper jobbar, vad för åtgärder de sätter in. Med det menar jag inte exakta datum och vad som händer exakt då utan mer att som "de kommer fortsätta för att nå det målet" där målet kan vara något som inte uttalas i media. Ta Jemen, de håller givetvis tyst om varför de är så brutala mot de som bor där.
Jag kan självklart inte förutsett exakt mål de kommer bomba eller liknande, det man kan förutse är att de kommer fortsätta bomba och förstöra landet, hålla dem på mattan. Det som hindrar dem från att slakta befolkningen kan vara saker som att de inte vill få negativ publicitet, kanske dyrt. Det behövs inte agera så hårt. Det kanske räcker med att förstöra tillräckligt så de får kraftiga problem.

De exakta detaljerna vet självklart bara den grupp som agerar.
Vad man kan räkna ut när man vet motiven är hur de agerar i det större perspektivet
Och hur agerar VEM i det större perspektivet? Vad är det du vet?
Citera
2018-05-23, 11:33
  #42
Medlem
År 2016 så stiftade kongressen i USA en lag "JASTA" som möjliggjorde att man exempelvis kunde stämma Saudi för påstådd inblandning i 9/11-attackerna.
Och, det har tydligen kommit ett 25-tal stämningar mot Saudi från anhöriga till omkomna 9/11.
Men såvitt jag kunnat utläsa så har dessa stämningar inte utmynnat i något substantiellt.
Saudi förnekar förstås all inblandning från något "officiellt Saudiskt håll".
Advokater för anhöriga som stämmer Saudi hävdar att:
"Kreindler and other lawyers acting for family members of 9/11 victims have argued for more than a decade that without the financial and logistical support from members of the government of Saudi Arabia, the 9/11 attacks would never have taken place".
D.v.s attackerna 9/11 var så dyra/svåra att dom bara kan ha utförts med hjälp från officiellt Saudiskt håll.

Det senaste jag hittat är detta:https://www.insurancejournal.com/new.../22/477984.htm (22 januari 2018)
"Saudi Arabia Asks U.S. Judge to Throw Out 9/11 Lawsuits"

Vi får väl se...

/T
Citera
2019-08-15, 14:07
  #43
Medlem
Generalanderssons avatar
Såg för ett tag sedan en doku om jakten på Bin Laden där de sa att det var viktigt för Bin Laden att 9/11 kaparna skulle komma från muslimska länder som var allierade med USA och att han önskade att så många som möjligt av kaparna skulle vara ifrån Saudi-Arabien.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback