Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 08:10
  #1
Medlem
Hallå, har då nu beställt hem budget processorn G4560 som enligt youtube testerna gör väldigt bra ifrån sig.
Nu är min fråga, vilket grafikkort bör jag köpa in? Spelar mest WoW, CS:GO och vill även spela PUBG (helst med 60fps Low settings elr ngt).
Ska göra bygget av nya och äldre delar, ska ta min gamla hårddisk, nätaggregat och chassi, köpa in nya (2x4) ram, moderkort tänkte jag h110m, tror ni att en 450W nätaggregat räcker? Asså med vilket grafikkort som helst (typ 1050 eller vad man kan köpa till)
Tack i förhand
Citera
2017-11-09, 08:17
  #2
Medlem
450W räcker. 1050ti hade jag satsat på.

https://www.youtube.com/watch?v=Hlzlnnc-ow4
Citera
2017-11-09, 09:21
  #3
Medlem
Okej tack, Men hade en grej ja tänkte på, moderkortet som ja tänkt beställa är inte överklockbart, men det går väl ändå överklocka grafikkort inne i datorn?
Citera
2017-11-09, 09:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusreij
Okej tack, Men hade en grej ja tänkte på, moderkortet som ja tänkt beställa är inte överklockbart, men det går väl ändå överklocka grafikkort inne i datorn?

Det gäller bara processorn. Du kan överklocka grafikkort fint i moderkort utan överklockningsstöd (för cpu).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback